Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 11.04 vnc refreshed niet  (gelezen 320 keer)

dkeulen

• Gast
11.04 vnc refreshed niet
« Gepost op: 2011/04/29, 13:57:51 »
Hey @ all,

ik ben sinds kort aan het experimenteren met ubuntu sinds 10.10
om te kijken of ik mijn laatste windows (server 2003) bak ermee kon vervangen via vmware.
Ubuntu beviel me en ik ging vandaag over tot het installeren van ubuntu en af te zijn van server2003

Nu was 11.04 pas uit en heb die er dus gelijk vandaag op gezet.
Nu werkte alles in 10.10 ook vnc via eigen desktop share, alleen nu ik 11.04 heb
werkt alles net zoals op 10.10 behalve vnc niet....

Ik kan verbinding maken, maar ik zie de achtergrond + menubar links, ik kan met de muis bewegen
maar ik kan nergens op klikken of zo, als ik op de host zelf iets open zie ik het niet openen op de client.
Ik heb dus wel aanstaan dat ik mag besturen! ik zie gewoon geen schermpjes verschijnen via de vnc verbinding op de client,
als ik ergens op klik zie ik het wel werken en verschijnen op de host als ik daar voor zit.

Nu ben ik hier ofcourse naar gaan googlen en vond van alles over video drivers die het probleem zijn, ook desktop effects of het gebruiken van andere vnc server software.

Nu heb ik alles geprobeerd, zonder video drivers (ati via linux zelf, niet van website want die willen (nog) niet op 11.04)
Ik heb desktop effects uitgezet, zover het kan ik heb geen desktop effects bij systeeminstellingen zoals in 10.10 (zoals beschreven werd in die tutorial) en heb iets genaamd compiz eraf gegooid, en zelfs via een compiz config alle effecten uitgezet, en dit helpt ook niet.
Blijft een andere vnc server over, ik heb x11vncserver geprobeerd, maar ook hetzelfde probleem.

Ik weet het nu niet meer, ben al halve dag aan het googlen en weet verder niks over linux.
Is er iemand die dit bekent klinkt en weet wat te doen dan hoor ik het graag, anders gaat 10.10 derover heen...