Lijkt wel op een nieuwe mode: Xubuntu installeren. WWWWW
Waarom niet, moet Xubuntu, als vast onderdeel van Canonical/Ubuntu, net als Kubuntu vroeger een soort van vijfde wiel aan de wagen zijn? Het is en blijft een officieel erkend product wat zeker nu met deze release meer aandacht zou moeten krijgen.
Ik heb het gevoel dat het project een steun in de rug moet krijgen om het verder omhoog te pushen. Denk aan vertalingen, de website die wat meer aangepast mag worden met nieuwe screenshots want daar gebeurt niet veel aan zoals bij ubuntu en kubuntu zelf, marketing etc. etc.
Hier en misschien ook elders, heerst er meer een gevoel dat er alleen Ubuntu met Gnome is en het allemaal daar om draait en de rest is niks, iets wat eigenlijk, met twee officieel erkende andere distributies, niet zou moeten zijn na al die jaren. Het zou samen moeten gaan eigenlijk.
Kubuntu heeft zich naar mijn mening sinds KDE 4 uit kwam met de community zelf opgewerkt, nu Xubuntu nog. Ik ga in ieder geval verder nauwkeurig opletten hoe de Xubu community draait of zeg bezig is en hoeveel motivatie erin zit. Wie weet komen er nog wat ideeën maar iets moet er veranderen willen ze bij kunnen blijven.
Just my 2 €cents