Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Tijdens het opstarten vraagt het proces om mijn externe (usb) schijf  (gelezen 778 keer)

Offline Dc80

• Lid
Hoi Iedereen,

Ik heb een vraag over mijn installatie. Tijdens het opstarten vraagt hij om mijn externe (usb) harde schijf (dit is een passport essentials van WD). Na het aansluiten blijf ik de vraag houden. De enige opties die ik dan heb zijn:

- Wachten
- (S) overslaan
- (M) handmatig instellen/configureren

De vragen die ik heb zijn of dit kwaad kan en of ik dit kan verhelpen. Ik heb deze distributie (Kubuntu 10.10 x64) wel via usb geinstalleerd maar niet via een externe schijf.

Met vriendelijke groet,

DC80
« Laatst bewerkt op: 2011/04/28, 19:00:20 door Dc80 »

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
In de eerste plaats: het is altijd verstandig, om bij het installeren van een besturingssysteem de ijzerwaar zo simpel mogelijk te houden. Dus ook geen externe schijven ingeplugd hebben.... Inpluggen van randapparatuur komt wel na de installatie.

Maar dat is napraten. Als je kiest voor overslaan (skip), start-ie dan wel goed door?

Offline Dc80

• Lid
Hoi Pjotr,

Hij start prima door en het werkt verder goed maar waar ik een beetje mee in mijn maag zit is die melding. Want net als jij denkt dat je computer opstart terwijl je even koffie pakken bent of naar de wc, dan krijg je dus die melding en is hij nog niet klaar met opstarten. Niet dat het lang duurt naar toch erg vervelend.

Met vriendelijke groet,

DC80

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Post hier eens de inhoud van fstab. Kopieer en plak in de terminal:
kate /etc/fstab

Druk op Enter.

Als kate tenminste nog steeds het kladblokje van KDE is... Ik hou de KDE-broeders niet zo bij.  :P

Offline Dc80

• Lid
Haha, ja dat bestaat nog steeds. Een prima editor, ik gebruik hem vaak voor andere dingen. Maar goed, ik heb het volgende kunnen vinden:

#Entry for /dev/sde1 :
UUID=902CE0062CDFE56E   /media/My_Passport   ntfs-3g   defaults,locale=nl_NL.UTF-8   0   0

Dit is ook de schijf waar het om gaat. Kan ik dit "simpel" verwijderen?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Haha, ja dat bestaat nog steeds. Een prima editor, ik gebruik hem vaak voor andere dingen. Maar goed, ik heb het volgende kunnen vinden:

#Entry for /dev/sde1 :
UUID=902CE0062CDFE56E   /media/My_Passport   ntfs-3g   defaults,locale=nl_NL.UTF-8   0   0

Dit is ook de schijf waar het om gaat. Kan ik dit "simpel" verwijderen?

OK...

sudo kate /etc/fstab

En zet dan een hekje en een spatie voor de betreffende regel: #

De regel wordt dan dus:
# UUID=902CE0062CDFE56E   /media/My_Passport   ntfs-3g   defaults,locale=nl_NL.UTF-8   0   0

Opslaan en computer volledig herstarten. Het probleem zou voorbij moeten zijn.

Offline Dc80

• Lid
Oke, dank je wel voor deze snelle hulp. Ik ga dit direct uitproberen en zal ik laten weten of het gelukt is.

Offline Dc80

• Lid
Hij doet het helemaal geweldig! En een stuk sneller ook lijkt het wel.

Bedankt voor alle hulp, ik ga nu even kijken of ik komkommer heb om de brand er uit te trekken.

Nogmaals vele dank :).

Met vriendelijke groet,

DC80

De oplossing van Pjotr was het helemaal en wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.

Offline asphyxia

• Forumteam
Gewoon [Opgelost] in je topictitel zetten volstaat, dan gaan mensen het niet meer lezen om je te helpen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]