Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) Ubuntu steunpunt - richtlijnen  (gelezen 982 keer)

Offline johnroos

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
(opgelost) Ubuntu steunpunt - richtlijnen
« Gepost op: 2011/04/22, 20:30:15 »
Ik heb me aangemeld als steunpunt na ruim een jaar zelf ervaring te hebben opgedaan met Ubuntu. Waar kan ik de richtlijnen vinden die ik als steunpunt moet hanteren?

Groet,

John Roos
« Laatst bewerkt op: 2011/04/22, 23:59:20 door johnroos »
Toshiba C660-1DG


Offline Freak of the Day

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Ubuntu steunpunt - richtlijnen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/22, 22:42:28 »
Alleen is dat lijstje ook al erg oud.
Ik zie daar nog steeds Steunpunt Terneuzen/Best staan, maar dat bestaat al 2 jaar niet meer.

Offline johnroos

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: Ubuntu steunpunt - richtlijnen
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/22, 23:57:55 »
Okay dank. Ik dacht dat ik voor een installatie CD 5 EUR mocht vragen ivm de kosten, maar zie nu dat dit niet de bedoeling is. Ik zal dat dus de volgende keer niet meer zo doen.

Groet,

John
Toshiba C660-1DG

Offline heir4c

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: (opgelost) Ubuntu steunpunt - richtlijnen
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/23, 07:50:07 »
johnroos, in eerste instantie is het de bedoeling dat je gratis helpt, zoals je het OS gratis krijgt. Maar voor je cd kan je wel geld vragen i.v.m. de aankoop van je cd om de liveCD aan te kunnen maken.
Wat je ook wel kan doen is een usb-stick (1 a 2 GB) aankopen en daar een liveCD opzetten. En deze dan doorverkopen. Of je vraagt aan de mensen zelf een usb waar je dan een Opstartschijf van maakt. (Als ze ten minste van usb kunnen booten)
Dit zijn dus kosten die je kan doorrekenen, dat lijkt mij logisch. Ook het verzenden van die cd kost geld, dus dat kan je ook aanrekenen. Anders zou het steunpunt zijn wel een duur iets worden.

Steunpunt is in de eerste plaats mensen helpen met het installeren van ubuntu en hun wat wegwijs maken. Kan je meer dan kan je ook wat ingewikkelder problemen oplossen en/of samen op het forum en internet zoeken zodat die persoon zich in de toekomst ook wat zelfstandiger kan redden als er problemen zouden zijn. Het is niet de bedoeling dat mensen afhankelijk worden van jou. Bijvoorbeeld voor hun systeem up te daten of in te stellen dat ze altijd jouw hulp zouden moeten inroepen.

En wees ook eerlijk tegen de mensen en zeg wat je kan en tot waar je ze kan helpen.


Offline johnroos

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: (opgelost) Ubuntu steunpunt - richtlijnen
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/23, 09:01:12 »
Okay dank voor deze koerscorrectie. En verder.. ik geef inderdaad aan wanneer er iets gevraagd wordt dat ik niet kan beantwoorden, ik spring nooit verder dan dat de lat lang is  ^-^

Gr

John
Toshiba C660-1DG