Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 56777 keer)

Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #325 Gepost op: 2011/06/14, 08:11:46 »
Het is niet de bedoeling om dit draadje te kapen  :-[

Het gaat om de laptop in dit draadje: http://forum.ubuntu-nl.org/offtopic/ubuntu-hp-pavilion-dv6-3185ed-een-goed-idee/, met een ATI grafische kaart. Die grafische kaart heb ik in een winkel getest in een andere configuratie (HP met een i7 processor).

Ze ziet dat wij thuis nu al enkele jaren goed werken met Ubuntu en wil daarom deze stap maken.
Uiteraard wil ik haar hierbij helpen maar ik zal de laptop als dualboot "afleveren": bevalt het niet dan kan ze altijd terug naar W7 zonder al teveel problemen en wellicht blijkt zo meteen dat ze W7 toch ergens voor nodig heeft.

Mijn dilemma was dus eigenlijk: kies ik de veilige weg en ga voor 10.04 of neem ik wat meer risico en installeer 11.04 met Unity. Na afloop van de ondersteuning van 10.04 zal de stap naar Unity, Gnome 3 of andere omgeving waarschijnlijk toch gemaakt moeten worden, zeker als je wilt voorkomen dat je naar een "kleinere" distro moet overstappen die Gnome2 nog wel blijft gebruiken.

Ik zal haar dus de diverse door jullie aangedragen opties voorleggen en laten zien want uiteindelijk moet zij ermee werken en dus ook de keuze maken. Het kan dus een "Word unity in 11.04 suc6 of fail?" geval worden... :-)

Dus allen bedankt voor de reeds voorgelegde suggesties. Volgende week gaat de laptop onder handen genomen worden. :)

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #326 Gepost op: 2011/06/14, 09:02:16 »
De klassieke omgeving kun je laten zien maar aangezien dit in 11.10 weg is en bij andere distro's het ook verdwijnt is het denk ik beter voor een nieuwe gebruiker om Unity, Xfce of KDE te laten zien.

Verder laat haar niet alleen zien hoe het er uit ziet maar doe het geen wat nu een groot gemis is voor Linux in het algemeen, geef haar een fatsoenlijke rondleiding door het systeem.
Hiermee bedoel ik leg uit dat je software installeert vanuit het software centrum, je niet zomaar Windows programma's kunt installeren, hoe je de desktop aan kunt passen met achtergrond en dergelijke, bij Unity uitleggen dat niet alles in compiz werkt, installeer restricted extra's en in Unity ccs en laat haar het menu zien en leg uit wat de belangrijkste dingen zijn kwa software.

Het lijkt heel simpel allemaal en voor de huidige gebruikers is dit zeer vanzelf sprekend maar voor nieuwe gebruikers is dit allemaal hokus spokus.
Dit is de rede waarom heel veel nieuwe gebruikers die niet op onderzoek uit willen gaan, Linux links laten liggen, uitgaande dat de installatie in 1 keer goed ging.

In plaats het zogenaamd simpeler maken van de desktop om het voor nieuwe gebruikers simpeler te maken is een sprookje.
Ze snappen het net zo goed als de oude desktop, niet dus.
De vragen zijn precies het zelfde als dat ze hadden in Gnome 2.
Hoe installeer ik mijn computer spellen en dergelijke.

Eigenlijk is PinguyOS een perfecte beginners Linux OS.
Daar zit Wine zo in gedesintegreerd dat het als je een Windows programma wilt installeren, het zelf al wine start.
Tevens staat flash en al dat soort dingen al geïnstalleerd.
Zou in mijn ogen standaard moeten zijn en niet dat je na de installatie de restricted extra's nog moet installeren.
Ubuntu moet met Unity gebruiksvriendelijk zijn maar met het ontbreken van dit soort in mijn ogen kleine dingen vergeet je het belangrijkste om nieuwe gebruikers op je systeem te krijgen, te houden en een goede gebruikers ervaring te geven.
Nu moeten ze op internet naar info gaan zoeken om alles te kunnen doen en op de Ubuntu site zelf vinden ze die info niet.
Ubuntu is nog alleen gericht op de huidige Linux gebruiker kwa informatie.
Je moet naar forums om de info te vinden om hoe je alles gebruikt en dat is in mijn ogen niet de manier. Je moet die info bij het opstarten bieden en als je het weet hoe het zit, dat je het dan uit kunt zetten.

Jammer dat ze zo iets simpel's gewoon negeren en niet standaard voor iedere versie maken.
Xubuntu is nog bedroevender, daar vind je alleen dat je hun kunt helpen een paar plaatjes en een plek om te downloaden en dat gedeelte is niet echt overzichtelijk.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #327 Gepost op: 2011/06/14, 12:31:40 »
Of E17.

DarkEra

  • Gast
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #328 Gepost op: 2011/06/14, 14:14:07 »
Citaat
Zou in mijn ogen standaard moeten zijn en niet dat je na de installatie de restricted extra's nog moet installeren.

Helaas is dat eigenlijk niet mogelijk, er zijn immers landen waar dit verboden is zoals USA en Japan.

Er zijn dus distro's waarvan naast de cd/dvd met codecs ook een cd of dvd wordt uitgebracht zonder deze codecs, speciaal voor die landen.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/14, 14:16:03 door Maik »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #329 Gepost op: 2011/06/14, 15:12:57 »
Dan moeten ze bij Ubuntu ook 2 versies maken vind ik XD

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #330 Gepost op: 2011/06/14, 15:27:12 »
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Dat installeren is ook een paar klikjes en nu kunnen ze een .iso gewoon wereldwijd uitgeven. Dat Wine standaard niet wordt meegeleverd vind ik ook terecht. Mensen mogen best weten dat Linux en Windows anders zijn. Wanneer .exe bestanden automatisch worden geopend met wine dan wek je de indruk dat dit altijd kan. Dus mensen die net nieuw zijn denken dan misschien wel dat alles uit Windows ook wel werkt in Ubuntu en komen later voor onaangename verrassingen te staan. Ubuntu is geen gratis Windows, die mythe kan niet snel genoeg ontkracht worden.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #331 Gepost op: 2011/06/14, 15:33:52 »
@Maik: En Nederland.
Maar waarom zou dat een probleem zijn? Vinkje tijdens de installatie zetten en klaar.

DarkEra

  • Gast
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #332 Gepost op: 2011/06/14, 16:36:13 »
Nooit van gehoord dat het in Nederland verboden is. En daarbij worden MP3 codecs tegenwoordig meegeleverd in de huidige Windows 7, is en blijft een restricted codec... toch?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/15, 00:39:13 door Maik »

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #333 Gepost op: 2011/06/14, 16:53:30 »
Ik zie het probleem eigenlijk niet zo. Dat installeren is ook een paar klikjes en nu kunnen ze een .iso gewoon wereldwijd uitgeven. Dat Wine standaard niet wordt meegeleverd vind ik ook terecht. Mensen mogen best weten dat Linux en Windows anders zijn. Wanneer .exe bestanden automatisch worden geopend met wine dan wek je de indruk dat dit altijd kan. Dus mensen die net nieuw zijn denken dan misschien wel dat alles uit Windows ook wel werkt in Ubuntu en komen later voor onaangename verrassingen te staan. Ubuntu is geen gratis Windows, die mythe kan niet snel genoeg ontkracht worden.

Voor jou is het geen probleem en natuurlijk mogen mensen weten dat het anders is dan Windows.
Het geen wat ze dan zeker moeten doen is informatie geven.
Nu zijn alle nieuwkomers die voor het eerst in aanraking komen met Linux afhankelijk van Forums en websites die gemaakt zijn door gebruikers.
Persoonlijk vind ik dat als je in een winkel al een laptop koopt met Ubuntu dat je op die laptop of pc een handleiding moet krijgen met hoe alles werkt.

Veel mensen gebruiken Google niet om hun probleem op te lossen maar kiezen in hun ogen de makkelijke weg.


Offline Pfoeh

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #334 Gepost op: 2011/06/14, 18:59:37 »
Citaat
Veel mensen gebruiken Google niet om hun probleem op te lossen maar kiezen in hun ogen de makkelijke weg.

Je vergeet hoop ik niet die hele grote groep PC gebruikers die zelf helemaal niets op kunnen lossen? Die voor alles "de buurman" laten komen? Ik heb gisteren iemand mogen helpen waarbij de printer wel werkte als hij als administrator inlogde, maar niet als zijn zoon onder zijn eigen gebruikersaccount inlogde. Gewoon een kwestie van de defaultprinter aanpassen.
Je kunt het deze mensen niet kwalijk nemen dat ze dit niet weten. Kwestie van gebrek aan interesse: het ding moet het gewoon doen.

Waarom is "de buurman" wel een acceptabel hulpmiddel en een andere buurman (forum) niet? Misschien 1 stapje meer, maar niet iedere buurman weet elk probleem op te lossen. Dan moet je op zoek naar een andere. Op een forum zitten er best veel buurmannen die je kunnen helpen.

Dit neemt niet weg dat distro's best hun hand in eigen boezem kunnen steken en duidelijke, eenvoudig begrijpbare informatie via hun website te verstrekken.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline midas

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #335 Gepost op: 2011/06/14, 20:46:20 »
Beter een goede buur......... :D
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #336 Gepost op: 2011/06/14, 21:43:48 »
Citaat
Veel mensen gebruiken Google niet om hun probleem op te lossen maar kiezen in hun ogen de makkelijke weg.

Je vergeet hoop ik niet die hele grote groep PC gebruikers die zelf helemaal niets op kunnen lossen? Die voor alles "de buurman" laten komen? Ik heb gisteren iemand mogen helpen waarbij de printer wel werkte als hij als administrator inlogde, maar niet als zijn zoon onder zijn eigen gebruikersaccount inlogde. Gewoon een kwestie van de defaultprinter aanpassen.
Je kunt het deze mensen niet kwalijk nemen dat ze dit niet weten. Kwestie van gebrek aan interesse: het ding moet het gewoon doen.

Waarom is "de buurman" wel een acceptabel hulpmiddel en een andere buurman (forum) niet? Misschien 1 stapje meer, maar niet iedere buurman weet elk probleem op te lossen. Dan moet je op zoek naar een andere. Op een forum zitten er best veel buurmannen die je kunnen helpen.

Dit neemt niet weg dat distro's best hun hand in eigen boezem kunnen steken en duidelijke, eenvoudig begrijpbare informatie via hun website te verstrekken.

Gr
Jeroen

O ja die buur-manen en -vrouwen die om een scheet aan je deur staan!!

Ik heb bij verschillende proberen uit te leggen hoe Google werkt en dat het een kwestie is van lezen in de meeste gevallen.
Tja wat doe je met die mensen. Die zijn voor een klein gedeelte gered maar zullen blijven komen. Niet altijd om de juiste reden.
Kan zijn slecht huwelijk en de man wil even wat anders horen dan zijn vrouw, de buurvrouw heeft een oogje op je of is uitgekeken op haar man, de vrouw is alleen staand en eenzaam. XD ;)

Maar inderdaad ik ben zeer voor betere informatie vanuit de distro's zelf.
Nu is het nog altijd download het en als er een probleem is, zoek een forum succes ermee.
Ik heb vanmiddag de Ubuntu site zitten bekijken en ik merkte voornamelijk op dat het zodra er ondersteuning is, het voor bedrijven is of als ze er maar geld voor krijgen.
Voor iemand die gewoon thuis het op zijn desktop wil hebben, word naar een paar links gestuurd waarbij ik uit eigen ervaring kan zeggen dat mailen niet werkt dus blijft het forum over.
Ik dacht even een filmpje te zien waar in de titel stond dat het om de laatste versie ging en daar hadden ze het over marktaandeel maar niets nuttigs voor particulieren en zelfs niet voor bedrijven. Eigenlijk zeer bedroevend en dan heb ik het niet alleen over dat filmpje maar over de site van Ubuntu.
Let op ik heb het over Ubuntu.com.
Het droevige is, is dat iedere distro die afhankelijk zijn van bedrijven waaraan ze geld verdienen, dit doen en allemaal een slechte site hebben kwa info.
Hangen ze er bij omdat ze zelf een distro hebben gemaakt dan hebben ze of alleen hoi hier downloaden en in sommige gevallen wat meer info maar niet echt indrukwekkend.

De site die ik aan het maken ben, maak ik omdat de info die ik zocht bijna nergens te vinden was en dat het veelal zelf uitdokteren is en af en toe bij problemen kom ik er achter via toeval of als anderen hetzelfde hebben gehad.
Andere dingen zoals iets instellen kwa uiterlijk is bijna helemaal niet te vinden.



Offline EarthMind

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #337 Gepost op: 2011/06/16, 20:00:08 »
Ik ken dat verhaaltje ook van dat soort mensen die om de vijf botten je hulp nodig hebben voor elk kleinigheidje. In het begin was ik nog enthousiast om hun te helpen, maar later begon ik het toch ook lastig te vinden. Kwalijk nemen kan je het hun misschien niet, maar als je ze uitlegt hoe ze iets moeten opzoeken en ze dit niet doen zeg ik ook foert. Ik heb namelijk ook betere manieren om mijn tijd te besteden. Ik heb het zelf allemaal moeten opzoeken in het verleden, en niet omdat ik er zo geïnteresseerd in was, maar omdat ik het geld er niet voor had om dat door een professionele te laten doen.

Wat ik tegenwoordig wel altijd doe is als mensen last of angst hebben van virussen, hun gewoon aanraden van Ubuntu te laten installeren door mij. Veel problemen zijn dan opgelost, behalve als sommige hardware  of DVD films niet werk(t)(en), wat elke keer opnieuw voorvalt... Zo heb ik al vele mensen kennis gemaakt met Ubuntu.
Geen Dropbox maar Wuala!

Offline HarzG

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #338 Gepost op: 2011/06/16, 20:50:25 »
Veel problemen zijn dan opgelost, behalve als sommige hardware  of DVD films niet werk(t)(en), wat elke keer opnieuw voorvalt...
Kijk maar hier, naar stap 4.
(Edit: apart dat de link bij mij er 2x achter elkaar in geplakt was en niet goed werkte, dat is nu aangepast.)

Een link naar dat DVD gedoe; http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Stap-4:-DVD-s-afspelen
@Joris Donders: De "#TOC Stap-4" leek mij overbodig omdat de DVD-info meteen in de rechter kolom bovenaan staat :)
« Laatst bewerkt op: 2011/06/17, 21:40:47 door HarzG »
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #339 Gepost op: 2011/06/16, 22:53:04 »
@Earthmind; de link van de vorige post wijst je alleen maar naar een site van Pjotr. Het is eigenlijk basic om te weten hoé je een Ubuntu-installatie echt compleet maakt ! DVD en andere dingen zijn nu echt gewoon haalbaar, en behoeven eigenlijk weinig of geen uitleg.


Een link naar dat DVD gedoe; http://sites.google.com/site/computertip/multimedia#TOC-Stap-4:-DVD-s-afspelen

Bedank Pjotr maar voor de goede uitleg !
« Laatst bewerkt op: 2011/06/16, 23:00:30 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #340 Gepost op: 2011/06/16, 23:14:21 »
Als steunpunt voor Antwerpen België, merk ik op dat veel mensen 11.04 hebben gedownload en geïnstalleerd met succes !
Alleen merk ik op dat ik via PB's en mails (via de steunpuntkaart) de vraag krijg om de installatie teniet te doen en iets 'beters' te installeren op hun pc.

Uiteraard verwijs ik ze onmiddellijk naar de LTS uitgave van Ubuntu. Merkwaardig is dat velen er ook bij blijven, hoewel marketingtechnisch gezien het een oudere uitgave is met meerdere installatieproblemen (wifi-drivers, enz) .

De grootste opmerking is dat Unity (de naam die wij kennen) eigenlijk lelijk is en bovendien maar weinig ademruimte laat.
De zwaardere hardwarevereisten zijn ook een struikelblok.


On the side; ik heb een demo laptop met 10.04-2 en Mint11 en als ik hen Mint laat zien, kiezen ze resoluut voor dat OS; hoewel het een veredelde Ubuntu is (wat ik uitleg).

Unity is een fail voor een heel pak redenen, die jullie allemaal wel bekend zal zijn !
Ik voorzie een terugval voor Ubuntu door die keuze van desktop.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Tom

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #341 Gepost op: 2011/06/16, 23:40:31 »
Ik voorzie ook een terugval voor Ubuntu ... maar niet voor lang want velen zullen de 11.10 toch weer proberen en als er dan veel conf verbeteringen in zitten zullen ze ook terug keren denk ik toch.
Dus mijn vermoeden is alleen een tijdelijke terugval ,natuurlijk zullen er ook zijn die bij bv Xubuntu , Kubuntu ,Mint en andere zaken blijven.
Maar het gros zal terug keren eens Unity goed gaat lopen.
Ben gelukkig geen ziener  :D maar zeg wel al een hele tijd de 11.10 gaat heel belangrijk zijn voor Ubuntu als er dan geen merkbare verbeteringen zijn ... na dan proost :P
« Laatst bewerkt op: 2011/06/16, 23:43:23 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #342 Gepost op: 2011/06/17, 11:55:23 »
Ik voorzie dat 11.10 weer net zo experimenteel zal zijn als de meeste andere versies tussen de LTS die we de afgelopen jaren hebben gehad. Wil je een stabiele uitgave zonder waarin geen introductie van grote vernieuwingen zit, dat moet je toch echt bij de LTS zijn:

http://wiki.ubuntu-nl.org/community/LTS?action=show&redirect=LTS

Dus 12.04 wordt wat dat betreft voor de meesten denk ik de echte test van Unity.

@Wanda
Voor wat betreft de toekomst van Mint, waar je toch erg enthousiast over bent, ik denk dat die spannender wordt dan de toekomst van Ubuntu. Aangezien Mint er voor heeft gekozen Unity niet te gaan gebruiken, zullen ze niet langer gebruik kunnen maken van de vernieuwingen die Canonical doorvoert in de Ubuntu Desktop. Het wordt spannend of Mint op eigen kracht nog iets vernieuwends kan doen waarmee ze zich kan onderscheiden van distro's als Suse, Fedora en andere.

Offline Tom

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #343 Gepost op: 2011/06/17, 12:10:06 »
Daar ben ik mij nog niet zeker van Thomas ,tenslotte kun je Unity er ook vanaf gooien en verder gaan met Gnome3 in de 11.10 bv.
Wat Mint alleszins met Gnome3 gaat doen is voor mij ook koffiedik kijken.
Misschien doet hij iets met Gnome2 verder .. echt geen flauw idee of zet hij er een boven of onder paneeltje bij  alles kan nietwaar.
Zijn Mint is alleszins aan het stijgen ,of zijn inkomsten dat ook doen?
En vernieuwingen in de Ubuntu desktop tsja dat weet ik niet wat daar zoveel aan vernieuwingen inzit ,meer aansluitingen aan sociale netwerken etc .
Of meer eyecandy een beetje Vista aerolook of Mac look?
De software programma´s zullen het zelfde zijn daar heb je Unity niet voor nodig.
Geen idee we laten ons verrassen nietwaar.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/17, 12:16:05 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #344 Gepost op: 2011/06/17, 12:15:17 »
Het wordt spannend of Mint op eigen kracht nog iets vernieuwends kan doen waarmee ze zich kan onderscheiden van distro's als Suse, Fedora en andere.
Fedora is ook al aan het flirten met Unity: http://ostatic.com/blog/fedora-moving-to-unity-too
Dat wil natuurlijk nog niet zeggen dat ze Unity als standaard gaan gebruiken, maar het zou zo maar een eerste stap kunnen zijn.

Offline HarzG

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #345 Gepost op: 2011/06/17, 22:32:38 »
On the side; ik heb een demo laptop met 10.04-2 en Mint11 en als ik hen Mint laat zien, kiezen ze resoluut voor dat OS; hoewel het een veredelde Ubuntu is (wat ik uitleg).
Hoewel het eigenlijk gaat over Unity, wil ik even reageren op de enthousiaste reacties op Mint (algemeen).
Hoewel ik in het begin bij Mint ook de indruk had "hier hoeft de gebruiker geen extra werk te doen, alles werkt automatisch en goed" - wil ik even een kanttekening plaatsen.

Als ik in vergelijkbare versies (LTS) een upgrade in Xubuntu 10.04.2 zie, dan duurt het nog dagen/weken voordat ik dezelfde upgrade in Mint 9 Xfce zie. Ik zie dus upgrades met een "rode" waarschuwing bij Xubuntu ook rustig als "niveau 3" (= aanbevolen) bij Mint binnenkomen. Als dus de Ubuntu-tak van Debian een "probleem met de veiligheid" van een programma/hulppakket ziet, dan zou ik verwachten dat het ook een "veiligheidskwestie" voor Mint is en geen "aanbevolen  pakketje".

Zonder mij te hebben verdiept in alle technische verschillen/details, heb ik bij K/X/Ubuntu "het gevoel", dat men daar sneller is systemen te actualiseren als er veiligheidskwesties zijn. Vandaar dat mij "hoofd"systeem ook Xubuntu 10.04.2 blijft.
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #346 Gepost op: 2011/06/17, 22:41:42 »
@Thomas: Dat Mint niet meegaat met Unity wil niet zeggen dat ze geen verbeteringen kunnen pakken van Ubuntu. Er is altijd nog zoiets als "reverse engineering".

@Wanda: Die sociale netwerken zijn juist een hele verbetering. Misschien dat jij er niks mee doet, maar genoeg anderen incl. mensen van jou leeftijd doen er wel degelijk wat mee, dus het is een waardevolle toevoeging.

Offline Tom

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #347 Gepost op: 2011/06/17, 22:46:42 »
@HarzG   dat klopt ik vind ook het update beheer via  de Mint update beheerder een tamelijk zwak punt.
Daarom heb ik in het opstart menu controleren op automatische updates ook uitgevinkt.
Ik kijk zelf elke dag 1 keer via Synaptic pakket beheer of er updates zijn en dan zag ik dat ze gelijk met Lucid  (lang gebruikt naast Isadora) binnenkwamen.
Dat is het enige negatieve wat ik tot nu toe over Mint kan zeggen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jolo

  • Lid
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #348 Gepost op: 2011/06/19, 16:19:47 »
Ik vond via google een website van iemand, die Ubuntu beschrijft als de Meest gebruikte Linux-distributie. Maar heeft zoals velen, ook kritiek op Unity. Verder valt op dat op Distrowatch Ubuntu bij de raadplegingen per pagina daalt, als je kiest voor een dataspanwijdte van 30 dagen. Dit zou met Unity te maken kunnen hebben.
Hoofd PC januari 2018 HP Compaq Elite 8300 SFF Windows 10 & Xubuntu 18.04.3
PC 2011 Asus P8Z68-V Pro i7 2600K 8 GB RAM GT730 Xubuntu test pc
PC 2007 Asus P5B E6600 2GB RAM 8800GTS  
Notebook 2008 Lenovo ThinkPad R61i 8932GMG 2,5 GB RAM

DarkEra

  • Gast
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #349 Gepost op: 2011/06/19, 16:27:09 »
Dat zijn alleen aannames die je kan maken dat het aan Unity zou liggen.
Ik beschouw het anders en dat is dat het nieuwe ervan af is nu. :)