Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Poll

Word unity in 11.04 su6 of fail?

Jazeker deze editie word top
19 (19.6%)
Nee dit word een fail
20 (20.6%)
ik draai liever classic
43 (44.3%)
Ik vind unity geweldig
15 (15.5%)

Totaal aantal stemmen: 93

Auteur Topic: Word unity in 11.04 suc6 of fail?  (gelezen 72932 keer)

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Word unity in 11.04 suc6 of fail?
« Reactie #125 Gepost op: 2011/04/30, 14:16:40 »
Alleen al het gegeven dat ik in de balk geen systeembelastingsmeter en/of netspeed applets kan installeren

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/03/indicator-sysmonitor-simple-system-stats-app-for-ubuntu/

« Reactie #126 Gepost op: 2011/04/30, 14:27:17 »
Klop op de spatiebalk bij het verschijnen van het paarse scherm - kies taal - tik F6 en zet de CD op "nomodeset" (d.m.v. Enter, en daarna Escape en weer Enter). Dan verschijnt ook in de LiveCD-sessie de klassieke werkomgeving.
Bedankt voor de tip. Ga ik bij gelegenheid nog wel eens uitproberen.

Stáát dit eigenlijk ergens of kom je er alleen achter als je ernaar op zoek gaat? Zoals ik al schreef heb ik niet echt gezocht naar die mogelijkheid, maar het is me ook niet opgevallen als een optie.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #127 Gepost op: 2011/04/30, 14:31:37 »
Stáát dit eigenlijk ergens of kom je er alleen achter als je ernaar op zoek gaat? Zoals ik al schreef heb ik niet echt gezocht naar die mogelijkheid, maar het is me ook niet opgevallen als een optie.

Nee, staat nergens..... Zelf proefondervindelijk vastgesteld. Met "nomodeset" saboteer je de automatische videokaartconfiguratie, waardoor 3D onmogelijk wordt. En daarmee Unity. Waardoor de LiveCD automatisch terugvalt op 2D (klassieke Gnome 2 zonder visuele effecten). =D

Offline lizardman

• Lid
« Reactie #128 Gepost op: 2011/04/30, 15:16:01 »
Alleen al het gegeven dat ik in de balk geen systeembelastingsmeter en/of netspeed applets kan installeren

http://www.omgubuntu.co.uk/2011/03/indicator-sysmonitor-simple-system-stats-app-for-ubuntu/
Die had ik inderdaad ook al gezien, maar toch bedankt voor de tip. ;-)
Maar het is juist de grafische weergave, van de processorbelasting, het netwerkgebruik (met de verschillende kleurtjes) en het schijfgebruik (ook met de verschillende kleurtjes) wat ik meteen mis zodra ik 'm opstart.
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

« Reactie #129 Gepost op: 2011/05/01, 00:11:43 »
Met de launcher iconen verkleind naar 32x32 en permanent in beeld, vindt ik dit veel beter werken dan de vroegere takenbalk en klassieke menu's.
Idd een heel prettige instelling. Lekker ontspannen, want zo'n steeds in- en uitklappende launcher werkt tot niet echt rustig.

De klassieke menu's gebruikte ik amper omdat ik Gnome-Do oneindig veel handiger vond.
De dash lijkt idd sterk op gnome-do, qua functie dan, niet qua (grafische) uitvoering. Aan gnome-do heb ik nooit echt goed aan kunnen wennen, of liever gezegd, de tijd gegeven. Want de dash is echt een wereld-uitvinding: nooit meer nadenken onder welk menu nu iets staat, gewoon tikken en gaan. En als je een app permanent wilt maken: gewoon sleur-en-pleur vanaf dash naar de launcher.

1 van de kritieke punten van Kubuntu is namelijk het onoverzichtelijke startmenu (tenminste, het standaard menu dan, dus niet het klassieke). Maar de Dash bevalt men toch weer wel, terwijl het qua indeling en functionaliteit nauwelijks verschilt van het Kubuntu-menu. Dat vind ik toch zeer opvallend.

« Reactie #130 Gepost op: 2011/05/01, 09:15:23 »
Je komt ook werkelijk overal doorheen met je Kubuntu verhalen he ?  :'(
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Tom

• Lid
« Reactie #131 Gepost op: 2011/05/01, 09:44:53 »
 :D :D :D
Valt niet op toch ? XD
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #132 Gepost op: 2011/05/01, 10:15:29 »
Ik zie op Kubuntu 11.04 geen verschil t.o.v 10.10  :| (Alleen LibreOffice)
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu

« Reactie #133 Gepost op: 2011/05/01, 10:26:50 »
@lord: Komt omdat dat menu wat ik noemde er altijd al in zat sinds KDE 4 ;)

@Gandyman: En jij komt ook overal doorheen met je LTS-verhalen hè? Tjongejonge, hou nu toch eens op. Kubuntu is OOK van Canonical dus ik heb net zoveel recht om Kubuntu te verspreiden als jij Ubuntu en Wanda Xubuntu (in de toekomst).
En ik gebruik heus niet alleen KDE, maarja, dat weet jij natuurlijk niet omdat jij de laatste tijd zo nu en dan komt aanwaaien i.p.v. echt de boel te volgen.

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #134 Gepost op: 2011/05/01, 12:21:14 »
Heren, niet op de man spelen a.u.b. Het gaat maar over een GUI, hoor, En dat kan iedereen fijn zelf kiezen  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline MKe

• Lid
« Reactie #135 Gepost op: 2011/05/01, 19:33:48 »
Ja ben het met u eens op een paar zeer kleine foutjes na is Xubuntu ook voor mij een toekomstige waardige vervanger voor Unity en Gnome3 of Gnome3 shell.
Met vooral een duidelijke en overzichtelijke desktop.
En toch blijft het Ubuntu.
Ben nu over gestapt. De Xubuntu desktop heeft wel wat kenmerken van Unity: Snelstart balk met iconen, een aplicatiezoeker alla de bash van Unity. Maar gelukkig nog met een aparte taakbalk, dus geen rommelige startbalk met snelkoppelingen en actieve vensters zoals Unity. En het draait mega snel, gebruikt weinig geheugen. Ben wel nieuwsgierig naar de foutjes die je gezien hebt. Behalve een paar zeer slechte taalfouten in het nederlands heb ik nog weinig gezien.  8) Dit is voorlopig wel een blijvertje als ik niet tegen enorme problemen oploop.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #136 Gepost op: 2011/05/01, 20:04:13 »
B.V in uw homemap staan onder uw mappen niet hoeveel items erin zitten.
Ik heb Bleachbit geinstalleerd zoals altijd nu de normale bleachtbit stond erop maar die met de root niet.
Dat gebeurd in Ubuntu ook wel eens dan vink je die uit en daarna weer aan in het menu ,in Xubuntu vond ik niks om uit of aan te vinken.
Ook na een reboot was die lummel niet te vinden.
Maar dit zijn wel kleinigheden die waarschijnlijk wel in orde gaan komen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Korah

• Lid
« Reactie #137 Gepost op: 2011/05/03, 22:30:38 »
Hoe denken jullie erover, word 11.04 met unity een suc6 of een fail
lijkt mij lastig om van te voren al te zeggen dat iets gelijk een succes wordt
maar, om toch een inschatting te moeten maken; ik denk dat het wel een succes kan worden.
en ja, het is iets totaal nieuws, maar waarom zo'n geklaag daarover (heb ik me licht over verbaast na het lezen van enkele topics).
bijna bij alles wat er in deze wereld als nieuw op tafel wordt gezet is men dol enthousiast. het ene nieuwe is nog niet voorbij of het andere wordt alweer omarmt (niet dat ik daar perse voor voorstander van ben, maar oke).
en nu steekt Ubuntu (ook) eens een keer zijn nek uit met iets nieuws (in soort van kinderschoenen mss) en dan is er van vele kanten super veel kritiek!
tuurlijk bij unity moet je een soort van nieuwe manier van werken aanleren. maar als je als leek met Ubuntu start moet je dat toch al, alles is dan namelijk toch al vreemd, dus daar zie ik echt het probleem voor een wel/niet succes niet.
het zit hem er eerder in, of het wel/niet door de gebruiker geaccepteerd wordt (zoiets als dat Vista ook niet geaccepteerd werd).
nu is Vista en 11.04 natuurlijk een wereld van verschil, maar toch...!
kortom is 11.04 nu echt een brak systeem zoals Vista of is het een goed systeem maar willen we het de tijd niet geven?

hoofdcomputer thuis; Asus Eee box met windows 8.1                  
laptop thuis; MSI, AMD Athlon(tm) X2 Dual-Core QL-62 × 2
Ubuntu 14.04

Skilltone

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: 2011/05/03, 23:00:24 »
Nu een paar dagen in gebruik

Vind stabieler, dan hier word gezegd. Ik kon in de laatste versie (dacht 9.11) met compiz aan geen games spelen. als proef heb ik open arena en nexius gespeeld, en alles blijft stabiel. De unity blijft goed zijn werk doen. De opbouw is alleen in het begin onlogisch, maar gelukkig met wat lichte zoekwerk kan je een hoop veranderen. Ik denk dat het niet verkeerd is. Het is meer "anders" werken. Al ben ik in netbook editie (niet helemaal hetzelfde hoor) wel wat gewend in deze manier. Al vind ik de manier van de netbook editie wel wat fijner werken, maar misschien komt het met deze ook.

Even voor de KUbuntu fans, Helaas ook Kubuntu werkt weer niet optimaal, ook niet met alle goede links naar documenten,. XFCE niet geprobeerd maar ik wil de oorsprong "Ubuntu" nu wel verder gebruiken. misschien volgend jaar Kubuntu ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #139 Gepost op: 2011/05/03, 23:59:10 »
De laatste dagen zijn er een aantal bugs verdwenen en is Unity een heel stuk stabieler geworden.
Bij mij draait het nu ook goed. Nog een paar kleine dingen maar niet iets wat erg is.

Het menu blijft mijn grootste probleem.
Andere problemen zijn een stuk minder of zijn verdwenen doordat ik het aan heb kunnen passen.
Ik blijf Unity niet gebruiken maar ik gebruik het nu wel om het beter te leren kennen.
Ik ben daarnaast bezig met Openbox, maar daar ga ik van de week mij verder in verdiepen.
Ik houd dus voorlopig Unity en klassiek achter de hand.

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #140 Gepost op: 2011/05/04, 10:22:16 »
Vind stabieler, dan hier word gezegd.
Voor de eerste keer kan ik - met Compiz - probleemloos full screen video afspelen. Google Earth werkt zonder dat ik Compiz moet afzetten. Taken wisselen gaat veel efficiënter. Voor mij is 11.04 een winner.

Uiteraard zie je dat Unity nog een vroeg project is en nog moet evolueren.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #141 Gepost op: 2011/05/04, 11:29:13 »
Mijn problemen zijn ook opgelost met compiz :)

« Reactie #142 Gepost op: 2011/05/04, 11:42:28 »
Even voor de KUbuntu fans, Helaas ook Kubuntu werkt weer niet optimaal, ook niet met alle goede links naar documenten,. XFCE niet geprobeerd maar ik wil de oorsprong "Ubuntu" nu wel verder gebruiken. misschien volgend jaar Kubuntu ;)

Altijd leuk als mensen roepen dat iets niet optimaal draait, maar er niet bij vermelden wat er dan niet optimaal draait.

Offline barco78

• Lid
« Reactie #143 Gepost op: 2011/05/04, 19:12:32 »
mijn ervaringen zijn minder, ben wel gewend aan unity, maar vindt het helaas niets, voor mij persoonlijk ga ik naar kubuntu terug

Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #144 Gepost op: 2011/05/04, 19:22:18 »
Zou het minder gewenning vergen om te switchen van Ubuntu met Gnome2 naar Ubuntu met Unity dan naar K/X/L/ubuntu?
Bij Kubuntu krijg je toch automatisch met heel veel andere programma's te maken?
Waarom zou die overstap logischer zijn dan de tijd gunnen aan Unity en dan tevens een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling ervan door bijv. zaken te melden via Launchpad? Waarschijnlijk komt de vrijheid om Ubuntu aan je wensen aan te passen zal wellicht wel volgen.

Op mijn "werk-PC" blijft 10.04, maar op mijn Netbook staat 11.04 en op de netbook van mijn zoon komt op korte termijn ook 11.04, de Ubuntu dus met Unity.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #145 Gepost op: 2011/05/04, 19:55:16 »
Ik geloof niet dat er meer vrijheid komt en dat het menu word zoals ik het graag zou zien. Voor de 10.10 lancering van de Unity notebook omgeving, gaf Mark een visie over hoe hij de toekomst van Unity ziet en daar komt het woord touchscreen heel veel in voor.
Op de grote iconen na in het menu is het nu absoluut geen touchscreen vriendelijk geheel.
Ander probleem is, is dat dit een desktop is en geen touchscreen.

Ik ga dus naar iets anders kijken.
Wel jammer want er zitten goede dingen in maar helaas blijft het menu mijn grootste struikelblok.

edit.

Ubuntu Studio heeft geen Unity maar alleen Gnome 2. Ik weet niet wat het word bij de volgende versie. Als die van Unity weg blijven dan is dat misschien ook nog een optie.
« Laatst bewerkt op: 2011/05/04, 20:09:12 door emiel1976 »

Offline barco78

• Lid
« Reactie #146 Gepost op: 2011/05/04, 20:47:19 »
ik had vernomen dat juist unity word doorgezet ipv de klassieke uiterlijk, maar dat weet ik niet zeker

http://www.techzine.nl/reviews/1009/7/ubuntu-11-04-natty-narwhal-algemene-opmerkingen.html
« Laatst bewerkt op: 2011/05/04, 20:51:20 door barco78 »
Intel core i3-dual 3.06ghz-64 bit  -ram 4gb - 500gb hdd - videokaart:nvidia 1ghz
Besturingsprogramma : ubuntu 11.10

Daarnaast diverse computers vanaf 2,4ghz met verschillende distros
-------------------------------------------------------------------
Linux user number #527239 (Link) http://counter.li.org/
-------------------

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #147 Gepost op: 2011/05/04, 20:50:13 »
Ik denk ook dat het daarin ook komt maar nu nog niet.

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #148 Gepost op: 2011/05/04, 21:01:04 »
Rare poll is dit eigenlijk...
Jazeker deze editie wordt top/Ik vind Unity geweldig zijn nagenoeg dezelfde antwoorden, net zoals Nee dit word(t!) een fail/Ik draai liever classic...

Of ben ik nu weer te puristisch bezig?

Enfin, doen u mijn maar gewoon classic.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #149 Gepost op: 2011/05/04, 21:08:57 »
TopGear Je kunt zeggen dat deze versie top word zonder van Unity te houden.
Ik ben niet echt dol op Unity maar ik vind deze versie wel goed.