Vanmiddag 11.04 uitgeprobeerd vanaf een LiveUSB op een andere (desktop) pc. Ik zal maar niet zeggen wat ik er precies van vind, maar de iso is alweer gewist (en niet alleen van die USB-stick).
Och, je kunt altijd zeggen wat je er van vindt, ook al vind je het slecht. Waarom niet.
Maar hou er wel rekening mee, dat 11.04 nog in de kinderziektenfase zit.... Het ding is pas anderhalve dag oud. Na de gebruikelijke twee maanden zullen de ergste fouten ongetwijfeld zijn hersteld via de updates. Zoals dat eigenlijk altijd gaat.
Zelf ben ik behoorlijk tevreden over 11.04. Gewoon een degelijk draaiend systeem, met de nieuwste kernel (2.6.38) en de nieuwste programmaversies van Firefox en Libre Office. Wel draai ik 'm in de klassieke weergave, zonder visuele effecten, want Unity bevalt me niet.
Een Ubuntuversie krijgt z'n kwaliteit niet door toeval of door een toverstafje...
De
proceskwaliteit bepaalt eigenlijk altijd de kwaliteit van de Ubuntuversie, en Canonical heeft een deugdelijke vervaardigingsprocedure in elkaar gezet. Dat levert doorgaans een voorspelbaar betrouwbaar eindproduct. Waar nu nog wat kinderziektes in zitten, maar daar doe je niks aan, behalve even afwachten....