Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows partities  (gelezen 992 keer)

Windows partities
« Gepost op: 2011/04/22, 10:57:10 »
Hallo Allemaal,

Doordat Windows zoveelste keer problemen geeft en gecrast is. Heb ik er echt genoeg van.
Dus wil definitief over op Ubuntu over gaan.

Echter is mijn HD in partities opgedeeld. Ubuntu geeft aan dat de partitie niet gemount zijn.
Betekend dat nu dat de gegevens die erop staan (foto's) niet meer beschikbaar zullen zijn?
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: Windows partities
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/22, 11:04:25 »
In hoeveel partities is je harde schijf opgedeld? Op welke partitie staat Windows en wat staat er op de andere? Ik raad je aan een back-up te maken van je belangrijke bestanden op een USB-stick/-schijf.

Re: Windows partities
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/22, 11:51:33 »
in 4 partities alleen het probleem is nu, dat ik niet bij die partities kan komen.
Dus kan volgens mij niet echt een backup maken.. Tenzij er iets is, wat
ik niet weet.

Ik heb wel een netbookje met windows erop.

PC1 Unbutu en PC2 Windows XP (even voor het gemak)

PC1 kan de netwerk mappen van PC2 wel inlezen. Alleen PC2 niet die van PC1.
A
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Windows partities
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/22, 11:55:07 »
Met een LiveCD kun je overal bij....

Re: Windows partities
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/22, 12:06:30 »
zal wel een nieuwe Live CD zijn, want ik kan er zo niet bij. Ik heb momenteel een  oude versie namelijk. 7.10.

Heb geen andere nog kunnen maken, ik ben nu wel een Live USB stick, aan het maken, maar
moet nog even kijken, of ik het in de BIOS aan kan passen.
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Re: Windows partities
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/22, 13:04:44 »
Mmh gaat niet zo makkelijk als het leek, USB stick word gewoon niet opgestart. Terwijl in de BIOS als eerste staat.

En Ubuntu 7.10 wat ik als Live CD heb kan niet geïnstalleerd worden. De CD of HD schijnt beschadigt te zijn.

Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline welrob

  • Lid
    • robvanderwel
Re: Windows partities
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/22, 13:26:34 »
Misschien even een cd branden op een pc van een kennis ik zou wel versie 10.04 nemen van Ubuntu ik weet niet welke versie je nu gebruikt hebt voor het maken van je usb stick (met versie 11.04 lukte het mij hier ook niet)
Kubuntu  15.04 -- Plasma 5.3 <------> Loving IT

Een dag niet gelachen is een dag niet .........

Re: Windows partities
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/22, 16:29:48 »
Ubuntu 7.10 is zowat historisch, ik zou maar snel de nieuwste versie downloaden van de website.

Re: Windows partities
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/22, 16:37:22 »
Ben net bij iemand geweest, die heeft voor mij 10.10 op een cd gezet.

Instalatie ging voorspoedig, TOT aan het installeren van de taalpakketen, gaf een
fout, en stopte verder. Moest de pc resetten..

Helaas heb ik de fout melding nu niet meer. Maar zal het posten, als ik hem weer krijg.

Maar nu dat ik 10.10 zie (via live cd)  ziet het erg mooi uit. En hoop ik dat het snel aan de praat kan krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/22, 16:38:53 door Jelle Ruben »
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?

Offline heir4c

  • Lid
Re: Windows partities
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/22, 17:48:15 »
Je kan via de liveCD ook een usb Opstartschijf aanmaken. Dan zou het wel moeten als je kan booten van usb.
Onder Systeem>Beheer>Opstarschijf aanmaken doe je dat. Je kan via de LiveCD de iso downloaden. Neem die van de 10.04.2 maar. Dat is de LTS (Long Term Support, 3 jaar ondersteuning) Is stabieler. Later kan je nog altijd testen met de tussentijdse versies in dualboot met de 10.04. Hier download je hem. : http://releases.ubuntu.com/lucid/ (NIET uitpakken ofzo, gewoon downloaden)
Zet die ergens op het bureaublad en steek de usb erin. en open het programma 'Opstartschijf aanmaken'. Daar kan je dan via de knop zoeken naar het bestand.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/23, 08:47:30 door heir4c »
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Re: Windows partities
« Reactie #10 Gepost op: 2011/04/22, 22:15:45 »
De taalpakketten kan je beter via de hoofdserver doen !

start de updatemanager op (laat die even doen) en klik op 'instellingen'

In een nieuw venster kan je eerste tabblad selecteren en vervolgens je updatebronnen aanpassen van server voor Nederland (b.v.) naar hoofdserver

laat de manager maar doen en sluit de vensters.

Bij taalinstellingen kan je je Ubuntu aanpassen aan de taal die je wenst !!

Werkt zeker !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Re: Windows partities
« Reactie #11 Gepost op: 2011/04/23, 08:42:50 »
Bedankt voor je informatie,

Ubuntu 10.10 staat er definitief op. Nu is het voor mijn Hoofd-pc echt vaarwel Microsoft!!!!!!!
Ubuntu ..... na veel problemen, wat zal het worden?