Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Map vergrendeld na aanpassingen in smb.conf  (gelezen 413 keer)

Offline ogbi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Map vergrendeld na aanpassingen in smb.conf
« Gepost op: 2011/04/21, 02:46:49 »
Hola,
Nadat ik in ander topic eindelijk een aantal mappen heb kunnen delen is "spontaan" mijn map Video's niet meer te wijzigen, alleen door de root. Het is de enige map in mijn home die nu vergrendeld is. Rechten aanpassen van de home map (via Eigenschappen) heeft geen resultaat. Welke terminal commando's kan ik daarvoor gebruiken. Iets met chmod?
Gewoon proberen

Offline Mikkel

• Lid
Re: Map vergrendeld na aanpassingen in smb.conf
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/21, 14:40:21 »
Hola,
Nadat ik in ander topic eindelijk een aantal mappen heb kunnen delen is "spontaan" mijn map Video's niet meer te wijzigen, alleen door de root.
Rechten aanpassen van de home map (via Eigenschappen) heeft geen resultaat.

Open een terminal (via menu Toepassingen, Hulpmiddelen, Terminalvenster) en typ daarin gksudo nautilus
Druk op de Enter-toets, vul je wachtwoord in en druk nogmaals op de Enter-toets. Nu opent Nautilus en kun je met rootrechten aanpassen wat je wilt. En dus ook verknoeien wat je wilt, dus kijk uit met wat je doet en sluit Nautilus en de terminal zodra je de rechten goed hebt gezet. ;)

Offline Rachid

• Vertaalteam
    • rachidbm
    • Mijn blog
Re: Map vergrendeld na aanpassingen in smb.conf
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/21, 14:47:05 »
Het is uitermate handig om erbij te vertellen wat je zoal hebt gedaan. Een link naar het betreffende topic is een kleine moeite en kan al veel duidelijk maken ;).
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!