Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: The Linux vs Microsoft war is over  (gelezen 32798 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: The Linux vs Microsoft war is over
« Reactie #100 Gepost op: 2011/04/24, 19:53:38 »
Sorry Felex slecht gelezen van mij.

« Reactie #101 Gepost op: 2011/04/24, 20:22:02 »
@emiel: Ja, dat is mijn rustjaartje. Na de zomervakantie hoop ik een ICT-opleiding te beginnen (waarvoor ik komende donderdag een intake heb).
Maar goed, mijn vrienden gebruiken buiten de vrienden van dit forum om geen Linux, behalve:

-Mijn beste vriendin die Kubuntu 10.10 naar tevredenheid gebruikt
-Een vriend van me die het probeert

Verder mijn ouders gebruiken Kubuntu 11.04 (en al veeeel langer zelfs, sinds 8.04) naar volle tevredenheid.
Dus heb inderdaad nog werk te doen ;)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #102 Gepost op: 2011/04/24, 20:37:23 »
@Vistaus als je die school Windows vrij krijgt, krijg je een lintje van mij =D

« Reactie #103 Gepost op: 2011/04/24, 20:40:03 »
[mean mode] Iemand nog een virusje op overschot ?  [/mean mode]
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #104 Gepost op: 2011/04/24, 20:45:40 »
@Vistaus als je die school Windows vrij krijgt, krijg je een lintje van mij =D

=D
Heb geprobeerd iets in die zin te kunnen doen, maar de ICT-vrouw van die school heeft nog steeds geen tijd om eens met mij rond de tafel te gaan zegt ze :( Anders had ik allang Edubuntu erop gegooid, zowel server als desktop.

« Reactie #105 Gepost op: 2011/04/24, 21:32:15 »
Neem eens een bloemetje mee, doet wonderen. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #106 Gepost op: 2011/04/24, 21:49:37 »
Neem eens een bloemetje mee, doet wonderen. :rolleyes:

+1

Offline TopGear

• Forumteam
« Reactie #107 Gepost op: 2011/04/25, 10:15:07 »
[mean mode] Iemand nog een virusje op overschot ?  [/mean mode]

Ik heb nog wel zo'n MBR trojaan zitten. Heeft men hele bootloader van windows verpest. Echt verpest. Geen booten meer aan. Leuk voor een school ^^

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #108 Gepost op: 2011/04/25, 21:16:14 »
@emiel: Als je nog tips hebt voor de jongerenpagina op mijn website, dan hoor ik het graag. Hij staat al zolang in aanbouw omdat ik geen inhoud weet te bedenken voor jongeren. Dat zal al een begin zijn.

misschien iets over games ???

« Reactie #109 Gepost op: 2011/04/25, 21:38:07 »
@emiel: Als je nog tips hebt voor de jongerenpagina op mijn website, dan hoor ik het graag. Hij staat al zolang in aanbouw omdat ik geen inhoud weet te bedenken voor jongeren. Dat zal al een begin zijn.

misschien iets over games ???

Heb al een beginnetje gemaakt over Nexuiz, maar ik vind het gewoon moeilijk om nog meer te bedenken voor het jongerengedeelte. Heb jij een idee of vind je het leuk om een stuk te schrijven? Ik geef full credit :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #110 Gepost op: 2011/04/25, 23:34:50 »
Hier wat ideeën.
kijk maar of het iets voor je is.

Per categorie een aantal spellen uit zoeken en die in een lijstje zetten met een aantal plaatjes.
Daarnaast laten zien dat er een hoop Windows spellen onder Linux draaien en hoe het werkt.
Zet er bij dat een aantal spellen een iets zwaardere pc nodig hebben en dat er ook spellen bij zijn die beter onder Linux draaien zoals WoW.

Zet er alternatieven neer voor MSN en wat ze kunnen. Niet in detail maar dat wat belangrijk is.
Doe dit ook met Twitter en Facebook.
Laat zien dat er voor unity van die vensters komen zodat je snel al je Twitter en Facebook berichten kunt zien.

Laat wat voorbeelden zien van gepimpte bureaubladen en leg uit hoe je het doet.

Ben je handig in websites bouwen met wat grappige dingen er in zoals een virtueel bureaublad?
Simpel maken en geen poespas. Maar menu knop laat menu zien en als je in het menu klikt wat er onder zit. klikken ze op bijvoorbeeld een office programma, dan laat je daar een plaatje van zien en bij een spel screenshots van een spel.
Dus gewoon wat lagen op elkaar.
Niet moeilijk doen maar een indruk geven hoe het werkt plus wat grappige dingen er onder met tekst. Dus wat het is.

Zet in tekst er onder hoe je bij verschillende dingen komt inclusief de short keys.

Windows heeft weer kuren. Heb nu een andere toetsen indeling. Kan nu niet al mijn tekens terug vinden. >:(
Zo even oplossen.

« Reactie #111 Gepost op: 2011/04/25, 23:43:41 »
Dankjewel voor de tips :)
Enkele dingen die je noemt heb ik al, maar ik ga de rest ook zeker wat mee doen! :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #112 Gepost op: 2011/04/25, 23:55:18 »
Heb ook gewoon wat neer gezet wat in mij op kwam.

O maak je reclame voor je site?
Ik bedoel niet dat je op Linux sites en dergelijk staat. je moet kijken of je, je site ook op andere plekken kunt laten zien.

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #113 Gepost op: 2011/04/26, 13:30:03 »
een artikel over compiz doet het ook altijd goed! jongeren kicken namelijk op "coole graphics" (daarom willen ze ook per sé een Ipod of mac, die stikken van de effecten!)

« Reactie #114 Gepost op: 2011/04/26, 13:48:33 »
Klopt, als jongere kan ik uit ervaring zeggen dat (mede-)jongeren* enthousiaster reageren als je wat speelt met Compiz.
Een normale Ubuntu-installatie doet de meeste niet zoveel, maar als je met Compiz gaat klooien gaat men wel even kijken :P

*(Hier val ik overigens niet onder, ik prefereer functionaliteit over graphics. Brute graphics doen mij niet bijster veel)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #115 Gepost op: 2011/04/26, 13:54:44 »
En natuurlijk Kubuntu's KWin-effecten :) Dat is eigenlijk al voldoende voor de meeste jongeren (en ja, op Kubuntu doet de desktop cube het nog steeds prima, ook op 11.04 :)).
Dank allen, ik ga zsm aan de slag :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #116 Gepost op: 2011/04/26, 22:03:57 »
Vistaus nog een tip. Richt je ook eens op andere omgevingen.

« Reactie #117 Gepost op: 2011/04/26, 22:04:58 »
Vistaus nog een tip. Richt je ook eens op andere omgevingen.

Doe ik ook. Waarom denk je dat ik al de hele dag op E17 zit?
Zoals ik al zei: ik ben een KDE-fan, geen fanboy.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #118 Gepost op: 2011/04/26, 22:27:47 »
Je bent aan het veranderen. Heel goed bezig.

DarkEra

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: 2011/04/26, 22:47:36 »
LOL!!!  :D

Mag die jongeman even lekker zelf weten wat hij doet of laat, inclusief op andere desktop omgevingen richten?  :)

Merendeels brengen de mensen hier Ubuntu (Gnome) onder de aandacht. Vistaus brengt Kubuntu (KDE) onder de aandacht en wie weet volg ik wel met Xubuntu (XFCE).
Theo1971 was er ook al enigzins mee bezig laatst aangaande Xubuntu en daaropvolgend iets over de vertalingen. Wie weet ontstaan er nog verdere ideeën.

Ik ben van mening dat de laatste twee DE's ook zeker hun aandacht verdienen.

Xubuntu is ook ondergebracht op het officieële Ubuntu forum zover ik gelezen heb dus waarom zou het hier niet kunnen om Xu- en Kubuntu ook verder hier onder te brengen.  :)

Overigens.... ik ga richting stamkroeg. De strijd is gestreden, de oorlog is over.... Tijd voor een grote pot bier.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/26, 22:51:48 door DarkEra »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #120 Gepost op: 2011/04/26, 23:13:28 »
Beetje Vistaus plagen =D

Theo hapt niet zo.

« Reactie #121 Gepost op: 2011/04/26, 23:34:56 »
En met Xubuntu kan ik nog leven. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #122 Gepost op: 2011/04/27, 01:02:54 »
@emiel: Dat is ook prima hoor =D
@DarkEra: Yeah, dankjewel, jij snapt het tenminste! :)
* Vistaus geeft DarkEra een lekkere, alcoholische versnapering in de Stamkroeg op meine kosten :)

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #123 Gepost op: 2011/04/27, 01:24:21 »
En met Xubuntu kan ik nog leven. XD

Hahaha ja dat ook.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2011/04/27, 01:26:41 »
@emiel: Dat is ook prima hoor =D
@DarkEra: Yeah, dankjewel, jij snapt het tenminste! :)
* Vistaus geeft DarkEra een lekkere, alcoholische versnapering in de Stamkroeg op meine kosten :)

Je krijgt steun.
Zuinig op zijn he Vistaus. O virtueel iets geven werkt niet. Vraag hem wat hij drinkt en stuur hem een flesje van wat hij lekker vind.  ;)
Zou ik ook op prijs stellen als je dat ook voor mij deed. Zal dan op een systeem KDE zetten voor je XD