Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opgelost: Opensource tegenhanger van Fireworks/Dreamweaver?  (gelezen 2486 keer)

Offline tomatito

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Opgelost: Opensource tegenhanger van Fireworks/Dreamweaver?
« Gepost op: 2011/04/15, 23:10:43 »
Hallo, ik bouw websites in Joomla. Meestal kies ik hiervoor een standaard template die ik vervolgens aanpas naar mijn wensen.

Nu wil ik het echter wat serieuzer aanpakken en helemaal zelf de template ontwerpen.

Ik heb hiervoor de onderstaande route bedacht:

1. Template maken m.b.v. Fireworks (Adobe)
2. Template importeren in Dreamweaver (Adobe) en deze exporteren met de Joomla plugin van Dreamweaver

Mijn vraag: zijn er ook goede opensource programma (tegenhangers/concurrenten) voor de genoemde programma's. Zeg maar zoiets als Photoshop < > Gimp. Het is wel belangrijk dat er een soort van gelijke plugin beschikbaar is voor Joomla.

Wie heeft een tip? Groeten Tomatito
« Laatst bewerkt op: 2011/04/22, 19:09:19 door tomatito »
Dual boot: Elementary OS 0.3.2 Freya (64-bit) built on UBUNTU 14.04  |  Windows 10

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)

Offline donpedroII

• Lid
Re: Opensource tegenhanger van Fireworks/Dreamweaver?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/21, 19:17:04 »
Kijk eens in deze uitgebreide lijst: http://www.linuxalt.com/ , waar ook Dreamweaver een aantal opties geeft.

Nog een opmerking.
Blijkbaar dat dreamweaver onder Wine zou kunnen werken, maar zekerheid kan ik hierover niet geven.
« Laatst bewerkt op: 2011/04/21, 19:18:42 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline tomatito

• Lid
Re: Opensource tegenhanger van Fireworks/Dreamweaver?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/22, 19:08:34 »
Dank voor je reactie. Leuke lijst! Gelijk bij mijn favorieten gezet.

Inmiddels zelf al Kompozer gevonden als alternatief voor Dreamweaver. Heeft ook een Joomla plugin.

Groeten Tomatito.
Dual boot: Elementary OS 0.3.2 Freya (64-bit) built on UBUNTU 14.04  |  Windows 10

Intel Skylake i3 6100, 8 GB DDR4, nVidia Geforce GTX 750 ti (2GB)