Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash filmpjes en geluidsniveau  (gelezen 1049 keer)

Offline Whyaken

• Lid
Flash filmpjes en geluidsniveau
« Gepost op: 2011/04/14, 01:00:08 »
Hoi,

ik heb een paar kleine vraagjes, is er misschien iemand die wat antwoorden weet?

1) Flash filmpjes op youtube werken perfect, ze laden gelijk, geen problemen met geluid, zoals je vaker hoort. Maar sommige sites, zoals Dumpert.nl, daar schommelt het heel erg. Vaak als ik het eerste filmpje bekijk, dan wordt ie gelijk geladen, bekijk ik een volgend filmpje, dan blijft hij maar laden en laden, vaak tot een kwartier, waarin ik dan constant zit te F5'en, refreshen, site sluiten en opnieuw openen, firefox afsluiten en in Chromium openen, maar zelfs dat helpt niet. Alleen wachten en een tijdje iets anders doen en later opnieuw proberen. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik vermoed geen probleem met een plugin ofzo, want als het filmpje speelt, dan hoor je mij niet klagen.

2) Geluidsniveau doet raar bij mij. Ik heb USB boxjes waarbij ik het volume niet met een schuifje of knopje in kan stellen, maar er is bij de volumeinstelling op het panel van Ubuntu een heel duidelijk punt waarin het geluid van onhoorbaar naar erg hard gaat. Ik kan wel het volume per applicatie instellen, maar dan blijf je bezig. Bekend probleem, en simpel op te lossen?

Offline Whyaken

• Lid
Re: Flash filmpjes en geluidsniveau
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/15, 19:10:35 »
3) Voorheen zag ik in de tmp map het .flv bestand als een filmpje in de browser volledig geladen was. Nu zie ik dat niet meer... Is er soms iets veranderd, in FireFox ofzo, zodat dat tijdelijke bestand niet meer daar komt te staan? Ik heb nog FireFox versie 3.6.16

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/15, 19:46:18 »
Gaat ook niet meer u moet nu de Firefox Add-on Downloadhelper installeren dan gaat het.
Gebruik overigens  ook nog de  3.6.16 in lucid.

http://sites.google.com/site/computertip/tipsentrucs#TOC-Kopieer-Youtube-filmpjes-en-andere-
« Laatst bewerkt op: 2011/04/15, 19:48:10 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Whyaken

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/16, 00:07:35 »
Wat is er veranderd dat die filmpjes ineens niet meer in de tmp map komen te staan? Het viel me laatst pas op, en ik weet niet wat er sinds toen veranderd is...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/16, 00:16:04 »
De nieuwe shockwave flash plugin   ,zal een soort DRM zijn.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.