Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: network manager verwijderd  (gelezen 888 keer)

Offline zjiep

• Lid
network manager verwijderd
« Gepost op: 2011/04/12, 12:32:55 »
Als newbie ben ik sinds kort "aan" ubuntu 10.04. Tis allemaal ff wennen en soms gaat ook wel eens wat mis   :'(

Ik heb per abuis networkmanager verwijderd en heb nu dus geen i-net meer. Ook met de live cd niet. Ik heb ondertussen 2 network-manager bestanden via een andere (geen ubuntu) pc gedownload en via usb op de bewuste pc opgeslagen, alleen hoe installeer ik dit nu? Dit forum of Google heeft me nog geen oplossing gebracht.

Roel

Re: network manager verwijderd
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/12, 12:39:10 »
Roel,

Start je PC normaal op in Ubuntu.

Plaats dan de CD in het station, als het goed is herkent Ubuntu deze als schijf met pakketbronnen. Je krijgt een vraag of deze gebruikt moet worden (of iets van die strekking). Positief op antwoorden.

Je kunt nu via Synaptic network-manager opnieuw installeren.

Dat doe je door te zoeken op network-manager, en het betreffende pakket te selecteren met je rechter muisknop. Daarna toepassen.

Offline zjiep

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/12, 12:47:31 »
DirkJan, dat is idd een oplossing die ik ook gevonden had. Ik krijg echter een foutmelding als ik die actie wil uitvoeren. Ik ben nu op mn werk(ubuntu pc niet bij de hand) en kan je niet zeggen wat er nu precies voor melding kwam.
Daarom ben ik extern aan de download gegaan om te proberen of het via de "achterdeur" wel zou lukken.

Wordt bij een nieuwe install de virtuele schijf van dualboot windows overgenomen/overschreven? Anders is wellicht een nieuwe install een oplossing. Er zit nog niets schokkends in mijn ubuntu omgeving, echter wel enkele moeizaam aan de praat gekregen programma's in virtual windows.

Roel

« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/12, 12:54:31 »
Zet eerst die foutmelding hier maar eens neer. Is vast wel een helpende hand beschikbaar. Herinstalleren kan altijd nog.

Kijk voor dualboot tips ook even bij Pjotr: http://sites.google.com/site/computertip/installeren

« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/12, 13:38:33 »
Zjiep: kan je zeggen hoƩ je die network-manager hebt verwijderd ?

Als het alleen het icoontje is op je werkbalk kan dat snel hersteld worden !

--> rechtsklikken op een leeg gedeelte van de bovenste taakbalk en kies 'toevoegen aan paneel'.
Vervolgens ga je naar 'mededelingsgebied' selecteer dat en kies onderaan toevoegen (onmiddellijk resultaat).
ook kan je Ctrl+Alt+t drukken en in de terminal ' nm-applet' typen.

Heb je het gehele programma verwijderd dan dien je via de LiveCd deze terug te installeren;

instellingen updatemanager/ kies: Ubuntu-software (tabblad) en vink de Cd-rom met Ubuntu -jouw versie aan.

Vervolgens doe je de procedure die al aangegeven is; synaptic en network-manager.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort