Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Draadloos internet valt uit bij hogere internetsnelheid zoals nieuwsgroepen.  (gelezen 3249 keer)

Offline vankessel52

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Hallo
Ik heb afgelopen donderdag voor de 2e keer in een week een nieuwe laptop terug omgeruild voor dit probleem. Maar helaas heeft deze laptop hetzelfde probleem.
Ik heb een Acer Aspire 8943G Intel Core i7 processor. 1.6ghz, 6mb L3 cache. 6gb Ram geheugen 64 bits besturingssysteem 8 processors. Windows 7. De draadloze netwerkadapter is een Atheros AR5B93. De internetverbinding valt uit bij het downloaden met nieuwsgroepen. Zodra ik grabit start (met eweka) dan wordt ineens het internet verbroken, en moet ik de netwerkadapter uit en aan schakelen om dan vervolgens weer een paar minuten internet te hebben en dan begint het weer van voor af aan. Ditzelfde probleem heb ik ook al op 3 andere plaatsen gehad met deze computer dus aan de modems etc kan het niet liggen. Op het moment dat deze computer het internet eraf gooit, loopt het internet op de andere computer gewoon door. Als ik bedraad wil downen dan slaan zelfs de modems ervan uit. Dan moet ik die weer resetten. Iedere modem is dus al eruit gesprongen bij bedraad aansluiten met het downloaden via nieuwsgroepen.Het lijkt erop of mijn computer zegt: zo nu is er genoeg binnengekomen en nu sluit ik het internet af. Mijn netwerkadapter voor bedraad is: Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.
Ik heb al het energiebeheer aangepast, zodat de computer de netwerkadapter niet mag uitschakelen. Ook heb ik al de software van de adapter eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Precies dezelfde combinatie van grabit en eweka heb ik op de andere computer en deze werkt probleemloos. Maar die computer is dan weer zo'n 3 jaar oud. En dat is geen windows 7, maar windows Vista en heeft een 32 bits besturingssysteem.
Ik heb al andere programma's geprobeerd zoals Newsleecher en Alt.binz maar had hier hetzelfde probleem. De connecties bij Eweka zijn er 8, en die heb ik ook al op 1 gehad.......maar niets helpt. Hoe kan ik zorgen dat de netwerkadapter van deze computer het download verkeer altijd binnenlaat?
Heb ook al ip6 al eens uitgezet en geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Bij de Eigenschappen van de netwerkadapter staat:
802.11b Preamble     Long and Short
AdHoc 11n   Disable
Dynamic MIMO Pewer Save   Disable
Receive Buffers     256
Scan Valid Interval    60
Transmit Buffers    512
Netwerok Address      Bij  Waarde is niets ingevuld, en Niet aanwezig is geselecteerd.

Kan iemand mij helpen hiermee? ???
« Laatst bewerkt op: 2011/04/09, 18:47:17 door vankessel52 »

Offline Vincentlaborant

• Lid
    • vincentvandenbergh
    • openSUSE tips
Welkom op het Ubuntu forum

ik geloof dat u op het verkeerde forum zit daar wij hier Linux support bieden, en u een Windows probleem heeft. Ik vermoed namelijk dat hier niet zo veel Windows expertise in huis is.

Ik denk dat u op helpmij.nl meer en betere hulp zult krijgen.
Toshiba Satellite P500 1C8
openSUSE Leap Xfce

https://sites.google.com/site/guidetoopensuse/home

Offline Joris Donders

• Lid
zit ook dikwijls op, maar we moeten de dingen nog gescheiden houden; linux = linux en Windows= Windows.

http://www.windowsonline.nl/
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline yormeij

• Lid
    • YorMeij Computerklussen
Hallo
Ik heb afgelopen donderdag voor de 2e keer in een week een nieuwe laptop terug omgeruild voor dit probleem. Maar helaas heeft deze laptop hetzelfde probleem.
Ik heb een Acer Aspire 8943G Intel Core i7 processor. 1.6ghz, 6mb L3 cache. 6gb Ram geheugen 64 bits besturingssysteem 8 processors. Windows 7. De draadloze netwerkadapter is een Atheros AR5B93. De internetverbinding valt uit bij het downloaden met nieuwsgroepen. Zodra ik grabit start (met eweka) dan wordt ineens het internet verbroken, en moet ik de netwerkadapter uit en aan schakelen om dan vervolgens weer een paar minuten internet te hebben en dan begint het weer van voor af aan. Ditzelfde probleem heb ik ook al op 3 andere plaatsen gehad met deze computer dus aan de modems etc kan het niet liggen. Op het moment dat deze computer het internet eraf gooit, loopt het internet op de andere computer gewoon door. Als ik bedraad wil downen dan slaan zelfs de modems ervan uit. Dan moet ik die weer resetten. Iedere modem is dus al eruit gesprongen bij bedraad aansluiten met het downloaden via nieuwsgroepen.Het lijkt erop of mijn computer zegt: zo nu is er genoeg binnengekomen en nu sluit ik het internet af. Mijn netwerkadapter voor bedraad is: Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller.
Ik heb al het energiebeheer aangepast, zodat de computer de netwerkadapter niet mag uitschakelen. Ook heb ik al de software van de adapter eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd maar dat helpt niet. Precies dezelfde combinatie van grabit en eweka heb ik op de andere computer en deze werkt probleemloos. Maar die computer is dan weer zo'n 3 jaar oud. En dat is geen windows 7, maar windows Vista en heeft een 32 bits besturingssysteem.
Ik heb al andere programma's geprobeerd zoals Newsleecher en Alt.binz maar had hier hetzelfde probleem. De connecties bij Eweka zijn er 8, en die heb ik ook al op 1 gehad.......maar niets helpt. Hoe kan ik zorgen dat de netwerkadapter van deze computer het download verkeer altijd binnenlaat?
Heb ook al ip6 al eens uitgezet en geprobeerd maar dat helpt ook niet.
Bij de Eigenschappen van de netwerkadapter staat:
802.11b Preamble     Long and Short
AdHoc 11n   Disable
Dynamic MIMO Pewer Save   Disable
Receive Buffers     256
Scan Valid Interval    60
Transmit Buffers    512
Netwerok Address      Bij  Waarde is niets ingevuld, en Niet aanwezig is geselecteerd.

Kan iemand mij helpen hiermee? ???

Ik heb hetzelfde probleem. maar dan op linux... Sinds de 11.04 update... denk dat het bij 11.10 wel veranderd maar toch. Zijn er meer met dit probleem?
https://twitter.com/YorMeij
Meego/Ubuntu/Android

"Screw you guys! I'm going home!"

www.yormeij.wordpress.com

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
vreemd... ik heb dat niet...
mijn configuratie is als volgt:
linksys E4200 DUAL-BAND router met een linksys WMP600N dual-band ontvanger in de desktop.
ik trek 6MB per seconde op de 5GHz band en 6,5 MB per seconde op de 2,4GHz.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Er lopen nu een aantal problemen door elkaar in dit topic.
Voor de duidelijkheid is het handiger als je een eigen topic opent en daarin duidelijk vermeldt welke versie van Ubuntu je draait en welke hardware je hebt.