Hallo iedereen,
als toch nog behoorlijke beginner heb ik vandaag`geprobeerd mijn /home folder te verplaatsen naar een lege, andere partitie omdat ik door mijn schijfruimte
begin te raken. Ik vertel het misschien nogal a-technisch, ik kan niet anders:
Ik vond een tutorial op een forum, heb de aanwijzingen gevolg, maar moet iets over het hoofd gezien hebben.
Het forum met de tutorial kan ik helaas niet meer vinden omdat ik niet meer in mijn Ubuntu installatie kan komen, dus weet ik niet precies meer wat ik heb gedaan.
Het komt er op neer dat ik via rsync de home folder heb gekopieerd naar de lege partitie, en (ergens) in een config bestand Ubuntu heb verteld dat de /home folder
voortaan op die partitie staat. de oude vertroude /home bestaat nog trouwens, maar die wordt niet gevonden door de wijzigingen die ik ergens heb gemaakt.
De vraag is: kan iemand me helpen met het oplossen van dit probleem?
Ik ben er nu een uurtje of 6 mee bezig, maar kom eigenlijk geen stap verder. Het is lastig de juiste woorden in te tikken bij Google met dit probleem!
Bedankt voor het lezen in ieder geval!!
Na het noodzakelijke opnieuw opstarten kan Ubuntu 10.10 de nieuwe partitie niet vinden.
De meldingdingen die ik achtereenvolgens krijg te zien zijn:
"could not update ICEauthority file/home/prive/.ICEauthority"
"Er is een probleem met de configuratieserver. /usr/lib/libconfig2-4/yconfig-sanitycheck-2 afgesloten met:status 256"
"kan de volgende map niet aanmaken: /home/prive/desktop/home/prive/.nautilus Maakt u deze mappen alvorens Nautilus te starten, of de rechten zodanig in te stellen dat Nautilus ze kan aanmaken"
De / ingestelde map wordt dus niet gevonden, en de oude is niet meer ingesteld, dus beiden zijn onbereik baar.
inloggen lukt wel, maar met de bovenstaande foutmeldingen.
daarna een blanco scherm zonder mogelijkheden met de grafische interface.
ik kan wel in de terminal, maar gedit werkt niet...
iedere suggestie is meer dan welkom!!
bedankt voor het lezen!