Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgrade of nieuwe installatie  (gelezen 962 keer)

Upgrade of nieuwe installatie
« Gepost op: 2007/01/18, 11:19:53 »
Ik zou graag willen weten wat voor consequenties het kan hebben als ik van 6.06 upgrade naar 6.10.
Las in de Linux Magazine dat er bij 20% problemen optreed, waat zijn dit voor problemen.

Of kan je beter een hele nieuwe installatie doen? En waarom?

Zo ja, is dat niet een beetje een min punt van Ubuntu, dat houd namelijk in alle programma's weer op nieuw te installeren.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Upgrade of nieuwe installatie
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/18, 11:29:05 »
Citaat van: thijssie
Ik zou graag willen weten wat voor consequenties het kan hebben als ik van 6.06 upgrade naar 6.10.
Las in de Linux Magazine dat er bij 20% problemen optreed, waat zijn dit voor problemen.

Of kan je beter een hele nieuwe installatie doen? En waarom?

Zo ja, is dat niet een beetje een min punt van Ubuntu, dat houd namelijk in alle programma's weer op nieuw te installeren.
Een schone installatie is altijd het beste, bij elk besturingssysteem onder de zon. Geen vervuiling, geen verkeerde koppelingen en onjuiste afhankelijkheden.

Ik heb één keer in m'n leven een upgrade gedaan, van Windows 3.1 naar Windows 95. Nou, dat heb ik geweten..... Als ik eens te zwaar getafeld heb, dan droom ik er nog wel eens van.

Groet, Pjotr.

Upgrade of nieuwe installatie
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/18, 11:53:06 »
Citaat van: thijssie
Ik zou graag willen weten wat voor consequenties het kan hebben als ik van 6.06 upgrade naar 6.10.
Las in de Linux Magazine dat er bij 20% problemen optreed, waat zijn dit voor problemen.

Of kan je beter een hele nieuwe installatie doen? En waarom?

Zo ja, is dat niet een beetje een min punt van Ubuntu, dat houd namelijk in alle programma's weer op nieuw te installeren.
Dit is een minput van alle besturingssystemen. Upgrade maar eens van Win95 naar 98 of van 98 naar XP of van XP naar vista. Problemen gegarandeerd!

De upgrade van 6.06 naar 6.10 gaat soms moeilijk omdat de verschillen heel groot zijn. Ik heb perfect 4 machines van 5.04 (Breezy) naar 6.06 (Dapper) kunnen upgraden.

Maar zoals Pjotr zei, een verse install is altijd beter dan een upgrade.
www.sinax.be
Open Source Integrators, consulting and custom development

Offline wutnubu

  • Lid
Upgrade of nieuwe installatie
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/18, 11:59:58 »
Inderdaad, alles lekker weggooien (na backuppen natuurlijk) en opnieuw beginnen.

Dit geeft een snellere computer en meer schijfruimte dan wanneer je update.

Succes

Upgrade of nieuwe installatie
« Reactie #4 Gepost op: 2007/01/19, 18:32:01 »
dank voor jullie reacties :)
Ik heb er dus voor gekozen om een frisse install te doen

Ben nu van 6.06 naar 6.10 nu even weer kijken wat er allemaal verandert is :)