Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox 4 nu beschikbaar  (gelezen 60944 keer)

Re: Firefox 4 nu beschikbaar
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/22, 20:00:30 »
@Pjotr Dat is ook wat ik bedoelde met 'ik geloof dat dit ging veranderen'. Bedankt voor de post.

Ik raad een 'amateur' het ook niet aan om te doen op de manier zoals ik het deed, maar als je niet kan wachten of graag de nieuwste software wil testen is het altijd leuk. (Net zoals veel mensen nu al Natty draaien, omdat het kan.)
Nogmaals, ik raad een normale gebruiker aan om gewoon te wachten op de updates, maar als je niet bang bent voor falen e.d. is het altijd leuk om mee te spelen.
Zelf houdt ik niet zo met klooien met PPA's, daar wordt de boel op een of andere manier steeds rommeliger van. Daarom doe ik het altijd op de door mij beschreven manier..
« Laatst bewerkt op: 2011/03/22, 20:03:11 door Sjoerd Broekhuijsen »
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/22, 20:27:38 »
@flyerman: Waarom in /opt? Je kunt dat mapje ook gewoon in je persoonlijke map zetten, dat maakt helemaal geen verschil en maakt het zelfs makkelijker om te gebruiken.

@Pjotr: Maar toch is het nog maar afwachten wat ze doen.

Mensen die nu op een veilige manier willen updaten: pak de tarball uit, navigeer naar het mapje en start het bestand 'firefox'. Evt. een menustarter aanmaken.
Andere optie is de officiële PPA van Mozilla gebruiken, zoals TopGear zegt.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/22, 20:30:09 »
Sjoerd +1

Op alle punten. Er zijn natuurlijk grote verschillen onder de Linuxgebruikers.

Aan de ene kant heb je de ervaren Linuxgebruikers, die voor de lol vrolijk experimenteren met van alles en nog wat, en weten wat ze moeten doen als de boel in de prut loopt. En aan de andere kant heb je de minder ervaren gebruikers, die wanhopig met de handen in het haar zitten wanneer hun systeem in duigen valt.

Bij mijn adviezen hou ik meestal de laatste groep in gedachten. Met het risico dat ik bij de ervaren gebruikers misschien soms overkom als een ouwe zeur.  :P  XD

« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/22, 20:32:00 »
Hier heb je het al:
https://answers.launchpad.net/ubuntu/+source/firefox/+question/125441

Micah Gersten (Canonical Employee):
"Actually, it'll be added when the 3.6.x branch is EOL "
Dat kan dus nog wel even duren voordat de update komt.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/22, 20:49:30 »
of applications to be compatible with Firefox 4. Snap ik niet erg wat moet er compatible zijn ?
Die gene hier die via gelijk wat de FF4 erop gezet hebben roepen allemaal hij is snel en bla bla en mooi en goed.
Wat is dan het probleem bij de dev´s om hem ook erop te zetten.
Pas op hoeft voor mij niet ,vraag het mij alleen af.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/22, 20:52:09 »
Weet ik ook niet. Hij is mooi, snel en de Ubuntu Modifications en apt-dinges (die apt:-links) zijn allang compatibel met FF4. Dus zie niet in wat er nog verder compatibel gemaakt moet te worden.

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/22, 21:18:46 »
Wat zei ik over repo?

Ubuntu 10.04 and 10.10 users wanting to upgrade to the latest release of Mozilla Firefox can do so by adding the Firefox Stable PPA to their system sources.

sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-stable
    sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade

Ehh, mijn menu blijft in het engels. bij tools /addons /languages is er geen dutch (nl) 4.0 beschikbaar. 3.6 is zoals te verwachten disabled.
Ik wil toch wel graag mijn moeders taal.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/22, 21:42:48 »
Even het language pack voor Firefox installeren via Softwarecentrum/Synaptic? ;)

« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/22, 22:21:55 »
@flyerman: Waarom in /opt? Je kunt dat mapje ook gewoon in je persoonlijke map zetten, dat maakt helemaal geen verschil en maakt het zelfs makkelijker om te gebruiken.

Had ik ook al gedaan, maar hoe start ik hem op, dat wil niet
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/22, 22:42:51 »
Daarom kun je ook beter FF4 met de ppa toevoegen ;)

Draait hier als een tierelier en ik snap niet waarom Canonical niet gewoon FF meteen update na een korte testperiode. Op Windows lukt het Chrome zelfs om automatisch zichzelf op te graden, dus waarom kan dat niet voor Linux?
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/22, 22:44:17 »

Had ik ook al gedaan, maar hoe start ik hem op, dat wil niet
Lees dan mijn reactie op je vorige posting.

« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/22, 22:56:52 »
Citaat

Sorry, over het hoofd gezien, net terug van werk. Als ik dat doe, /opt/firefox/firefox, start ie Firefox 3 op en niet 4.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/22, 23:00:16 door flyerman »

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/22, 23:13:34 »
Ik heb FF4 op mijn P4 gezet en daar draaide hij goed. Nu net gedownload op mijn Laptopje. Zo ff installeren.
Daarna kijken hoe het draait en vergelijken met Chrome wat op het moment mijn favoriete browser is.
Ben benieuwd of FF4 nu net zo snel of sneller is dan Chrome en of het mij bevalt. De looks zijn in ieder geval verbeterd en wat ik er met mijn P4 mee heb gedaan, ging het ook allemaal goed.

Offline Timo

• Forumteam
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/23, 07:24:07 »
Vistaus, ik zie je nieuwe avatar, en ik mis de oude nu al :'(.

Dus, neem de oude terug!

OT: Ik denk dat ik geduldig -voor zover mogelijk- op de updates van canonical wacht, maar misschien dat ik ook mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen... =D

« Laatst bewerkt op: 2011/03/29, 18:19:26 door tiempjuuh »

« Reactie #39 Gepost op: 2011/03/23, 08:06:49 »
Kan je dat soort opmerkingen voortaan achterwege laten?
Je wilt zeggen: "Kan je voortaan geen kritiek meer leveren op Ubuntu, want we willen niet horen dat het beter kan"?

Ik vind het hele systeem van "om de zes maanden pas een nieuwe versie van software" persoonlijk maar niets hoor... Maar ieder zijn mening uiteraard ;)
I use a Unix-based system, that means I'll get laid as often as I have to reboot.
LibSylph
SeySayux.net

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #40 Gepost op: 2011/03/23, 08:39:30 »
Even het language pack voor Firefox installeren via Softwarecentrum/Synaptic? ;)

Tja hoe ik ook zoek..Het lijkt er op dat deze niet (via de genoemde PPA?) beschikbaar is. Hoe zoe dat language pack moeten heten?
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/23, 08:43:35 »
Gewoon FF4 installeren; sinds bèta 11 mee bezig en staat keurig in het Nederlands. Heb ik niets voor hoeven te doen.

Ik meen dat het inderdaad raar is dat ze bij Canonical eigenlijk er zo langzaam mee omgaan; misschien testen ze de stabiliteit (?).

In ieder geval, het is een goede zaak voor Firefox deze versie met de lente mee te lanceren !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/23, 08:50:14 »
Kan je dat soort opmerkingen voortaan achterwege laten?
Je wilt zeggen: "Kan je voortaan geen kritiek meer leveren op Ubuntu, want we willen niet horen dat het beter kan"?
Nee, ik bedoel dat je best kritiek mag hebben, alleen niet via een flamerige of trollerige post :)
Als dat niet duidelijk is, kunnen we het wel via PB of mail bespreken, zodat het topic niet verstoord wordt.

« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/23, 09:18:48 »
Citaat
Sorry, over het hoofd gezien, net terug van werk. Als ik dat doe, /opt/firefox/firefox, start ie Firefox 3 op en niet 4.
Vreemd. Dat zou alleen mogen gebeuren als de versie in /opt/firefox daadwerkelijk 3 is. Het script hoort de versie te gebruiken die in de directory staat waar het zelf ook staat. Alleen als die versie incompleet is (in het bijzonder als het bestand run-mozilla.sh ontbreekt), wordt gezocht naar een andere versie.

Is wat er in /opt/firefox staat (nog) compleet?
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 09:23:40 door grizzler »

« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/23, 09:32:17 »

Dus, neem de oude terug!

OT: Ik denk dat ik geduldig -voor zover mogelijk- op de updates van canonical wacht, maar misschien dat ik ook mijn nieuwsgierigheid niet kan bedwingen... =D

Ik heb wel gezegd dat ik geduldig wacht maar nu overal screenshots opduiken begin ook nieuwsgierig te worden. Hopelijk dat nieuwsgierigheid niet de (meer)kat gaat vermoorden ;)

« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/23, 09:33:37 »
Ik heb firefox 4 gedownload en uitgepakt in /opt. Ook gebrobeerd in mijn home dir. Alles is compleet, in beide gevallen wordt versie 3 opgestart.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 10:01:31 door flyerman »

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #46 Gepost op: 2011/03/23, 10:03:09 »
Ik heb wel gezegd dat ik geduldig wacht maar nu overal screenshots opduiken begin ook nieuwsgierig te worden. Hopelijk dat nieuwsgierigheid niet de (meer)kat gaat vermoorden ;)
Ze hebben mij ook al zo gek gekregen ;) Via de PPA gaat dit vlekkeloos. En ja, het is het waard!

Op het einde van een Ubuntu cyclus ga ik al eens wat meer buiten de lijntjes: zo wordt de overgang naar de volgende Ubuntu versie minder brusk (we zullen al genoeg uitgedaagd worden met Unity).

« Reactie #47 Gepost op: 2011/03/23, 10:07:58 »
In het script stond de volgende regel: moz_libdir=/usr/local/lib/firefox-4.0. Dus daar maar in uitgepakt, en nu heb ik versie 4.

Edit: Toch maar weer ongedaan gemaakt, kreeg allemaal rare dingen. En nu werkt het wel als ik de firefox map gewoon in de home dir zet.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/23, 10:33:35 door flyerman »

« Reactie #48 Gepost op: 2011/03/23, 11:02:12 »

Dus, neem de oude terug!

Offtopic: ja ik mis hem ook wel een beetje hoor, maar ik had hem al heeeel lang :o

« Reactie #49 Gepost op: 2011/03/23, 11:03:30 »

Dus, neem de oude terug!

In dat geval moet je je nieuwsgierigheid loslaten. Alleen 10.04 staat op de planning op FF 4 te krijgen.