Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem na installatie 10.10  (gelezen 676 keer)

Offline RikRik

• Lid
probleem na installatie 10.10
« Gepost op: 2011/03/15, 21:55:46 »
Beste mensen, ik als een fanatiek Ubuntu gebruiker promoot zoveel mogelijk dit besturingssysteem onder vrienden en kennissen en ook vanavond heb ik weer eens ergens Ubuntu geïnstalleerd, maar tijdens de installatie kwam een foutmelding in beeld. Toch werkt Ubuntu zo te zien als een zonnetje.   Echter wel met een probleempje , tijdens het  zoeken naar updates komt de volgende tekst in beeld:  

Cd/dvd 'Ubuntu 10.10 _Maverick Meerkat_ - Release i386 (20101007)' is nodig

Plaats de bovenstaand cd/dvd in drive '/cdrom/" om hiervan softwarepakketten te installeren.

Ik heb de vers gebrande cd met versie 10.10 in de dvd drive geplaatst maar er gebeurt niets. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Offline petervs

• Lid
Re: probleem na installatie 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/15, 22:02:54 »
Ik denk dat je na de installatie even het vinkje weg moet halen bij 'Softwarebronnen' bij Systeem-Beheer
Ubuntu MATE 16.04

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/15, 22:17:46 »
Ik denk dat je na de installatie even het vinkje weg moet halen bij 'Softwarebronnen' bij Systeem-Beheer

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb het vinkje weggehaald en nu geen foutmelding meer, maar waarom staat deze optie hier? Ik heb al tig keer Ubuntu geïnstalleerd maar dit is mij eerlijk gezegd nooit opgevallen.

Bedankt voor je reactie! 

Offline petervs

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/15, 22:21:06 »
Inderdaad vreemd. Heb ik ook nog maar 1 keer meegemaakt.
Ubuntu MATE 16.04

« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/15, 23:00:57 »
Ik had hetzelfde bij het installeren van Debian Squeeze; staat er zelfs dubbel in. Aangezien de opstartprocedures van elkaar worden afgekeken of op elkaar worden geïnspireerd...
Mogelijk heeft het ook te maken met het proberen terugdringen van internetverkeer op de eigen servers: bij het installeren van een nieuw pakket kan het immers heel goed op de eigen CD/DVD staan.

gegroet,
mr
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.