Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] msttcorefonts niet meer beschikbaar en dat herstellen lukt nog niet..  (gelezen 466 keer)

Offline cornouws

• Lid
  • Steunpunt: Nee
dag beste mensen,

De msttcorefonts heb ik al lang geleden eens geïnstalleerd en dat werkte OK.
Ik merk vandaag dat ze niet meer beschikbaar zijn. Mogelijk door de update een tijdje terg naar 10.10?

In ieder geval even gekeken wat er over wordt geschreven, en zo eens wat opdrachten geprobeerd rond install, en reinstall.

Maar als ik bijv als opdracht geef
   $ sudo apt-get install msttcorefonts
dan kom ik vast te zitten in de EULA.
.. Ik zie daar wel advies over in http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/foutje-in-ubuntu-software-centrum-en-synaptic, maar heb niet het idee dat dat mij helpt.
Want ik kan nog steeds met Enter niet de EULA accepteren.

Als ik de terminal kill en een nieuwe open en als opdracht geef:
   $ sudo dpkg --configure -a
krijg ik terug
   dpkg: statusdatabasegebied is vergrendeld door een ander proces
.. Heb wel eens met ps ax gekeken naar de processen en er een gekilled, maar dat lukt me in dit geval ook niet. Dus even systeem herstarten ... (ken ik nog van vroeger ;-\ )

Enfin, nog een opmerking. Eerder bij mijn pogingen met apt-get msttcorefonts (misschien was dat een --reinstall?) kreeg ik geen probleem met de EULA maar nog steeds geen lettertypen beschikbaar.
Toen als opdracht gegeven
  $ sudo fc-cache -fv
maar kreeg daar een serie foutmeldingen (met als ik me goed herinner lange namen van chaches die niet OK waren)

Als ik dat commando nu geef, valt me een ding wel op in de laatste 4 regels vd output:
  /usr/share/fonts/truetype/msttcorefonts: skipping, looped directory detected
  /var/cache/fontconfig: not cleaning unwritable cache directory
  /home/cono/.fontconfig: cleaning cache directory
  fc-cache: succeeded

Dus er lijkt iets met de dir. van msttcorefonts.
De opdracht ls- l in /usr/share/fonts/truetype$ laat mij een nette lijst zien, met maar één msttcorefonts map oid.

Wie heeft er goed advies voor mijn kleine locale puinhoop :-)

Dank alvast!

« Laatst bewerkt op: 2011/03/14, 13:16:24 door cornouws »

Offline cornouws

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: msttcorefonts niet meer beschikbaar en dat herstellen lukt nog niet ..
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/14, 13:15:57 »
ok, gewoon via symaptic de herinstallatie gestart ...
dat werkt dus wel. poehoe  :'(