Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Joli Os  (gelezen 3956 keer)

DarkEra

  • Gast
Joli Os
« Gepost op: 2011/03/10, 18:19:03 »
Sinds gisteren ook vrijgegeven: Joli Os 1.2 (voorheen Jolicloud genaamd)

Deze is voor mij het eerste OS wat op mijn Acer Aspire One 150 ZG5 de kaartlezer OOTB laat werken. Voorheen moest men altijd eerst het kaartje erin steken, dan het netbook aanzetten zodat de geheugen kaart gemount/herkend werd. Nu hoef dat dus niet meer gelukkig. :)

http://www.jolicloud.com/

http://www.jolicloud.com/blog/

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: Joli Os
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/10, 21:36:49 »
Dit is toch zo'n netbook OS?

DarkEra

  • Gast
Re: Joli Os
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/10, 21:37:46 »
Ook geschikt voor laptops en desktops naast de netbooks.

Offline daido

  • Lid
Re: Joli Os
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/11, 10:44:06 »
Op de site staat: Jolicloud works on the following platforms en dan staat er soon op een ipad of android.
Wat bedoelen ze daarmee? Dat je Jolicloud op een Ipad of een androidtablet kan zetten???
Dat zou heel leuk zijn als dat zou kunnen.

DarkEra

  • Gast
Re: Joli Os
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/11, 11:31:44 »
Door HTML5 kan je Jolicloud als app/os draaien in de daarvoor geschikte browsers, het is immers een cloud os. Misschien dat er straks een app komt in de iTunesstore of op Android market, althans ik denk dat het zoiets wordt.

Effectief of een echte installatie op een iPad of Android Tablet zal het niet worden.

Offline meldown

  • Lid
Re: Joli Os
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/13, 14:46:13 »
Ik gebruik het op m'n Acer Aspire One A110 (16Gb) en het is het enige OS dat mijn Aspire Out of the box laat werken. Als je Jolicloud installeert kan je  daarbij apps installeren, die worden op eenzelfde manier als Chrome OS getoont, dit zijn zowel online diensten als Dropbox, Zoho, Google Maps, SoundCloud...
Als je een account aanmaakt kun je in elk van de ondersteunde browsers alle online apps enz benaderen, een soort online OS.
Ik denk dat ze bedoelen dat je dit binnenkort ook op de Ipad etc zou kunnen doen?
Wie vraagt die krijgt. Wie zoekt die vindt.