Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: "Gebruikers en groepen" weigert toegang in 10.10 OPGELOST  (gelezen 352 keer)

Offline Eugene

• Lid
  • Steunpunt: Nee
"Gebruikers en groepen" weigert toegang in 10.10 OPGELOST
« Gepost op: 2011/03/09, 14:31:40 »
Na installatie van 10.10 probeer ik een gebruiker toe te voegen. Via systeem/beheer/gebruikers en groepen krijg ik echter de volgende foutmelding:

Kan ‘Gebruikers en groepen’ niet uitvoeren! Uitvoeren van dochterproces ‘users-admin’ is mislukt (Bestand of map bestaat niet)

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Ik gebruik een hp paviljon dv9700 met hierop ubuntu 10.10.

eugene
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 20:10:15 door Eugene »

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
Re: "Gebruikers en groepen" weigert toegang in 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/09, 19:55:37 »
Is het programma wel geïnstalleerd?  Dit is een onderdeel van gnome-system-tools  Als dit is geinstalleerd kan je het programma ook opstarten in de terminal gksudo users-admin
« Laatst bewerkt op: 2011/03/09, 21:51:38 door Gijsbert »
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Eugene

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: "Gebruikers en groepen" weigert toegang in 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/09, 20:09:49 »
Gijsbert,

Thx want jouw opmerking was de oplossing. Om de een of andere reden is gnome-system-tools dus niet geinstalleerd terwijl dit op de andere machines wel was gedaan.

Hierbij dus weer een probleem opgelost. Ik moet wel toegeven dat ik nog nooit zoveel problemen het gehad met ubuntu als bij versie 10.10 maar dit terzijde.

eugene