Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP G72 Ingebouwde Mobility Intel graphics Radeon 5000 series  (gelezen 1402 keer)

Offline Furiousxk

• Lid
  • Steunpunt: Nee
HP G72 Ingebouwde Mobility Intel graphics Radeon 5000 series
« Gepost op: 2011/03/07, 22:12:30 »
Bij deze zal ik me eerst en vooral dan ook maar voorstellen, Ik ben een 21 jarige IT student uit Belgi√ę.
Na ettelijke jaren gebruik van windows zijn we toe aan verandering. Bij deze dus vlotjes overgestapt op Ubuntu 10.10 desktop edition :)

Nu zit ik wel met het volgende probleem, Ubuntu 10.10 beveelt mij automatisch een andere driver aan voor mijn grafische kaart, eenmaal ik deze installeer crasht de xorg met de bekende fatal error no screens found.
Als ik deze niet installeer betwijfel ik of ik de optimale performance behaal met de drivers die er opstaan bij een blanco installatie..

Kunnen jullie mij bij deze verder helpen? Zijn er nog mensen die dit probleem ervaren hebben? Hoe heb je dit opgelost?

Alle informatie is welkom,

Greets,
Furiousxk

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Furiousxk

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Re: HP G72 Ingebouwde Mobility Intel graphics Radeon 5000 series
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/08, 10:12:43 »
Ik heb de meest recente versie van de driver gedownload en geinstalleerd maar deze heeft me enkel maar meer in de problemen gebracht.
Toen ik rebootte startte ubuntu helemaal niet meer, al wat ik nog krijg is een zwart scherm..

Na wat rond te hebben gegoogled ben ik op het volgende gestototen.
Ubuntu 10.10 is nog niet volledig ondersteund door ATI en daarom word aangeraden over te stappen op 10,04, wat ik nu aan het downloaden ben.
Hopelijk lost dit mijn probleem op, ik zal het zeker weten te posten.

Furiousxk