Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox update  (gelezen 7161 keer)

firefox update
« Gepost op: 2011/03/07, 12:51:49 »
Hallo Ubunters,

De nieuwe Firefox is daar hoe kan ik die updaten?
Moet ik de oude Firefox verwijderen?

groeten

Bram

Re: firefox update
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/07, 13:16:50 »
FireFox 3.6.14 enz, wordt automatisch via het updatebeheer uitgevoerd.

Voor de beta versie van FireFox 4 kan je best surfen naar die site http://www.mozilla.com/nl/firefox/all-beta.html

Let wel op ! Dit is een BETA versie !!! Dus je kan op mogelijke bugs stoten...
Persoonlijk heb ik nog geen problemen (met beta 12) gevonden, maar het is mogelijk dat ie niet goed loopt.

De oude Firefox kan je het best laten staan, just in case .....

In het onderdeel Testforum kan je how-to's vinden.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/07, 22:29:43 »
Diplomsommelier, als ik jou was zou ik rustig afwachten tot je die nieuwe versie via de gewone Updates krijgt aangeboden. Dat wordt dan versie 3.6.15 en niet Firefox 4 beta.
Je hebt de nodige problemen gehad eer Ubuntu goed draaide, dus ga nu niet je systeem verknoeien door een beta-versie van Firefox te installeren. ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/07, 22:31:54 »
De 15 staat op de hoofd server heb hem binnen.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/07, 23:26:44 »
Ja, maar het purpere/roze blijft...

Ik heb dus maar weer de hardwareversnelling uitgeschakeld....
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 23:28:50 door Prosper »
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/03/07, 23:30:57 »
Welke Java heb je eigenlijk de JRE sun java of de Openjdk  ik heb die laatste en geen problemen gehad.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/03/07, 23:44:27 »
......de Openjdk  ik heb die laatste en geen problemen gehad.

Hier ook openjdk geïnstalleerd en geen enkel probleem met roodroze filmpjes of een crashende browser gehad.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2011/03/07, 23:51:58 »
......de Openjdk  ik heb die laatste en geen problemen gehad.

Hier ook openjdk geïnstalleerd en geen enkel probleem met roodroze filmpjes of een crashende browser gehad.

Die roze filmpjes hebben niks te maken met Java, maar alleen met de combinatie van de nieuwste Adobe Flash Player en sommige videokaarten.  :)

Overigens heb ik zelf geen last van vastlopende webbladeraars. En sowieso wil je even rustig afwachten totdat de nieuwe Firefox via de gewone updates binnenkomt.

--Toevoeging: ff het updatebeheer uitgevoerd en ziedaar.... de nieuwe Firefox stond al voor me klaar.  :)
« Laatst bewerkt op: 2011/03/07, 23:59:20 door Pjotr »

« Reactie #8 Gepost op: 2011/03/08, 00:14:07 »
Ik herhaal nog even voor Pjotr: ik heb nog altijd roze filmpjes, ook met de 3.6.15
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #9 Gepost op: 2011/03/08, 00:22:52 »
Ik herhaal nog even voor Pjotr: ik heb nog altijd roze filmpjes, ook met de 3.6.15

Ook als je de hardwareversnelling in Adobe Flash Player uitschakelt?

« Reactie #10 Gepost op: 2011/03/08, 00:46:10 »
Nee, dan niet meer, maar ik dacht eigenlijk dat die .15 dat zou oplossen...

« Reactie #11 Gepost op: 2011/03/08, 01:08:24 »
Update nach 15 Firefox is automatisch van Firefox gedaan.
 bedankt maar weer

Bram uit een veel te warm Tirol

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #12 Gepost op: 2011/03/08, 08:50:48 »
Vanmorgen de update binnen en het vastlopen lijkt nu voorbij te zijn, alleen mijn cam in flash ziet er nog steeds niet uit

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #13 Gepost op: 2011/03/08, 09:17:43 »
Nee, dan niet meer, maar ik dacht eigenlijk dat die .15 dat zou oplossen...
die is er, probleem opgelost?

« Reactie #14 Gepost op: 2011/03/08, 09:43:04 »
Nee, leoquant, helaas niet: ik moet nog altijd de hardwareversnelling uitschakelen om geen roze filmpjes te hebben...

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #15 Gepost op: 2011/03/08, 09:46:11 »
Nee, leoquant, helaas niet: ik moet nog altijd de hardwareversnelling uitschakelen om geen roze filmpjes te hebben...

bah......Ik heb de draad niet gevolgd, maar in een andere browser/chromium ook?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #16 Gepost op: 2011/03/08, 10:06:49 »
Voor alle duidelijkheid: de roze filmpjes zijn een probleem van Adobe Flash Player, NIET van Firefox.

« Reactie #17 Gepost op: 2011/03/08, 10:23:50 »
Bekijk deze link eens als je last hebt van roze filmpjes :
http://www.webupd8.org/2011/03/fix-pinkred-youtube-videos-bug-using.html
You gotta be hungry !

« Reactie #18 Gepost op: 2011/03/08, 11:05:53 »
Zucht... Dank allemaal voor jullie hulp, maar vanaf de eerste meldingen had ik al de fix toegepast en de roze filmpjes waren weg. Ik had alleen gehoopt dat het met de nieuwe update van FF niet meer nodig was om die fix (in casu de hardwareversnelling uitschakelen) nog toe te passen, maar zoals Pjotr hierboven zegt: de fout zit 'm in Adobe en de upgrade naar .15 (neem ik aan) was dus voornamelijk om het crashen van FF op te lossen (waar ik overigens geen last van had...)

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #19 Gepost op: 2011/03/08, 15:17:08 »
Citaat
Mozilla adviseert internetgebruikers die straks alle functies van Firefox 4 willen gebruiken om de driver van hun videokaart te upgraden. De nieuwste versie van de opensource browser ondersteunt hardwarematige-versnelling voor het weergeven van websites. Tijdens een test in september vorig jaar zorgde deze nieuwe functionaliteit voor crashes en andere problemen, met name veroorzaakt door "buggy" videokaart drivers.

Citaat
De nieuwe functies staan straks dan ook standaard uitgeschakeld op systemen met de foute drivers. Wie het meeste uit Firefox 4 wil halen moet dan ook upgraden, zegt Mozilla's Benoit Jacob. In deze blogposting geeft hij een overzicht van de vereiste versienummers. "Helaas staan sommige fabrikanten niet toe dat eindgebruikers zelf hun drivers upgraden. Hopelijk zullen deze fabrikanten uiteindelijk hun gebruikers ook deze broodnodige videokaart driver updates geven."

bizar, wat zijn "foute"drivers? en welke?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #20 Gepost op: 2011/03/08, 16:22:32 »
Straks dus ook in Firefox.... Klinkt als een geweldig project, die hardwarematige versnelling....  XD

Enfin, die zullen we dan straks wel gewoon weer ff uitschakelen, net zoals nu in Adobe Flash Player.  :P

« Reactie #21 Gepost op: 2011/03/08, 16:41:48 »
Straks dus ook in Firefox.... Klinkt als een geweldig project, die hardwarematige versnelling....  XD

Enfin, die zullen we dan straks wel gewoon weer ff uitschakelen, net zoals nu in Adobe Flash Player.  :P

Heb er een beetje een dubbel gevoel over. Enerzijds is het goed want hiermee kan de CPU enigszins ontlast worden terwijl je grafisch intensieve websites bezoekt. Anderzijds stelt dit dus wel steeds hogere eisen aan een basale activiteit als websites bekijken. Het mooie van 'het web' was altijd dat het redelijk platformonafhankelijk was, een standaard HTML pagina kun je met elk OS, in elke browser en met een bescheiden PC bekijken. Met (deels) gesloten standaarden zoals Silverlight en Flash is daar al een gat in geslagen maar als je straks ook nog per se een dikke videokaart nodig hebt om een beetje lekker te kunnen browsen dan gaat dat mij helemaal te ver. Het gaat mij hier meer om het principe dan om de praktijk want ik vermoed dat het met de Linux-Nvidiadrivers wel gewoon mogelijk is.

Offline a.j.

• Lid
« Reactie #22 Gepost op: 2011/03/08, 17:21:54 »
Hallo ubuntu gebruikers,

Rooze filmpjes had ik ook  met you-tube.
Cookie instelling op Blokkeren en ik had direkt weer goed beeld.
Ik had hier met Google chrome geen last van ,dus even zoeken  en de oplossing aldaar.
Succes ,vr.gr.a.j.