Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Netwerkkaart niet herkend  (gelezen 1073 keer)

Crisse

  • Gast
Netwerkkaart niet herkend
« Gepost op: 2007/01/16, 19:21:23 »
Hallo,

Ik heb juist Ubuntu Edgy geïnstalleerd en werkt mooi, op een enkel (belangrijk) iets na. De netwerkkaart werd niet herkent tijdens de installatie. Nu ken ik iemand die nogal wat van linux afweet, maar die kon het ook niet oplossen. Nu hoop ik dat jullie mij kunnen verderhelpen.

Het gaat om een Realtek RTL8139c kaart.
Bij de installatie gaf hij een fout dat een module niet geïnstalleerd was. Dus heb ik gezocht achter drivers (voor linux). En ik kwam uit bij een .rar met volgende files in
    - 8139too.c
    - Makefile


Kan iemand me helpen met mijn probleem?

Lieuwe

  • Gast
Netwerkkaart niet herkend
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/17, 10:17:51 »
Ik heb precies het zelfde probleem. Onder Windows was het op te lossen door de Verbindingssnelheid/Duplex-modus aan te passen, maar die optie kan ik in Ubuntu nergens vinden.

Hou me op de hoogte van je vorderingen!

Crisse

  • Gast
Netwerkkaart niet herkend
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/17, 18:41:17 »
Hallo, door de hulp van mijn vriend zit ik nu heel trots dit bericht te typen op mijn gloednieuwe Linux Ubuntu :-p !

Omdat ik zie dat er blijkbaar nog mensen zijn die met dit probleem te kampen hebben, zal ik even zijn werkwijze hier op het net zetten, zodat iedereen kan genieten van Ubuntu.

Het probleem zit hem in de acpi als Ubuntu oplaad, met een gewone desktop heb je deze niet nodig en kan je het dus uitschakelen. Dit doe je zo:
- start het terminalvenster op (programma's => hulpmiddelen =>) en typ het volgende:  sudo gedit /boot/grub/menu.lst
 - Op lijn 118 (kernel) voeg je aan het einde volgende text toe:
                                          acpi=off noapic

- Slaag dit op en normaal als je herstart zou je deze keer wel uitvoer moeten hebben bij lspci en ook je ethernet controller moeten kunnen installen en gebruiken.

Have fun ;)