Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bodhi linux  (gelezen 88053 keer)

Offline furioza

• Lid
    • furioza.nl
Re: Bodhi linux
« Reactie #25 Gepost op: 2011/03/13, 11:33:04 »
Dank voor de info. Ik zal eens gaan kijken wat ik ermee kan doen. Ik heb nog een oude laptop staan en die doet nu niets. Zou leuk zijn als daar wat mee geknutseld kan worden voor de lering en vermaak.... Ik ga mij eens inlezen en zien wat ik kan doen.
MVG Rik

www.furioza.nl
Ubuntu user # 498505

« Reactie #26 Gepost op: 2011/03/13, 23:33:26 »
@furioza ik weet niet of je met de blokkendoosmethode aan de slag gaat, maar een belangrijke aanvulling hierop is dat je de 10.10 niet kan gebruiken (alleen nog P2 en hoger).  Je zou dus de 10.04 LTS versie kunnen pakken, deze gebruikt Bodhi ook.  Bodhi gebruikt overigens Firefox als standaard browser, dit is wel een zware jongen voor een Pentium 1.
Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

DarkEra

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: 2011/03/13, 23:56:28 »
De huidige versie van Bodhi, de 0.1.7., zou van wat ik begrepen heb geen Firfox meer standaard hebben als webbrowser en dacht dat ze Midori ervoor in de plaats hebben genomen.

Offline daido

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/03/14, 10:48:55 »
De huidige versie van Bodhi, de 0.1.7., zou van wat ik begrepen heb geen Firefox meer standaard hebben als webbrowser en dacht dat ze Midori ervoor in de plaats hebben genomen.

Staat gewoon firefox op! Zelfs firefox 4 (betaversie).

DarkEra

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2011/03/14, 11:24:39 »
Citaat
Jeff Hoogland has announced the release of Bodhi Linux 0.1.7, the last development build before the inaugural stable release of the Ubuntu-based distribution with Enlightenment: "The Bodhi Linux team and I are proud to announce the release of our third and final release candidate. This release includes several important bug fixes including several that increase boot time. Bodhi pride's itself on being minimalistic so it doesn't come with much in the way of default applications. We also highly value user input and after conducting a poll we came to the conclusion that Firefox 4.0 was no longer the best default browser. After having almost a three-way split between Firefox 3.6, Firefox 4.0, and Chromium for favorite browser the team and I made the choice of going with something that was light and wouldn't take up much disc space on the default install."

Bron: http://distrowatch.com/?newsid=06567

Kijkende naar deze laatste screenshot van versie 0.1.7 is het toch Midori die hier onderaan te zien is:

Of hebben ze het dan toch weer klakloos veranderd dan?

« Reactie #30 Gepost op: 2011/03/14, 17:05:07 »
Op de blog van Jeff Hoogland staat er nog een stukje bij :)

"The winner ended up being Midori. Midori is a fast, GTK based, webkit browser that has an install foot print of only a few megabytes. After working with the Midori developers the browser now also supports the AptURL protocol necessary for it to function with our online software center."

Voor een oudere systeem is dit wel een uitkomst. Firefox is een prima browser hoor, maar een lichtgewichtsysteem maken en firefox er standaard opzetten is in mijn ogen de plank een beetje misslaan.

Ryzen 7 1700 16gb, RX 580 8gb, AOC 24" FreeSync scherm,  Corsair Strafe Red (mechanisch toetsenbord), 256GB SSD, 4 TB HDD. OS: Linux Mint

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #31 Gepost op: 2011/03/14, 21:28:59 »
midori is een leuke browser. Is trouwens van de zelfde 'makers' als catfish, zie: http://www.twotoasts.de/index.php?/pages/midori_summary.html
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline asphyxia

• Forumteam
« Reactie #32 Gepost op: 2011/03/14, 21:41:24 »
Ik heb het vorige week gedownload, maar had net als daido FF 4.0 Bèta als browser... (vond ik al vreemd voor zo'n lichtgewicht versie)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

« Reactie #33 Gepost op: 2011/03/14, 23:49:28 »
Ik heb hem hier in een virtualbox lopen en hier heeft hij de Midori browser. Als ik morgen wat tijd over heb probeer ik hem eens op een Pentium II. Eens kijken of ik hem verder aan de tand kan voelen :P

Offline Bertel

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/03/15, 01:16:44 »
Persoonlijke mening: een prima browser, de enige die tot nu toe bij mij html5 van Dailymotion afspeelt.

Wat is vrije software?

« Reactie #35 Gepost op: 2011/03/19, 12:35:35 »
Misschien een handig artikel voor beginners met E17. Wat trucs en tips

http://www.ghacks.net/2011/03/18/some-e17-tips-and-tricks/
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #36 Gepost op: 2011/03/27, 16:03:51 »
Versie 1.0 (final) is uit. Ik ga hem straks downloaden, de afgelopen dagen was ik iets te druk bezig met Debian (netinstall + fluxbox) :)

Groetjes,
Theo

« Reactie #37 Gepost op: 2011/03/27, 16:48:55 »
Versie 1.0 (final) is uit. Ik ga hem straks downloaden, de afgelopen dagen was ik iets te druk bezig met Debian (netinstall + fluxbox) :)

Groetjes,
Theo

heb hem hierzo draaien en moet zeggen dat het heel stabiel is. :o Nu nog ff het uiterlijk verder tweaken en ik ben klaar voor een mooie 1 april stunt. De E17 omgeving laat zich gelukkig relatief makkelijk ombouwen richting een Windows uiterlijk  :P
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Offline daido

• Lid
« Reactie #38 Gepost op: 2011/03/27, 19:16:33 »
Dit thema vind ik heel mooi http://www.bodhilinux.com/art/doku.php?id=nogal_theme

Sinds wanneer is de final uit?

Ik heb een paar weken geleden een versie op een laptop geinstallleerd en dat werkte prima.

Sinds vandaag ik een Sony netbook VPCW12S1E. Ubuntu 10.04 werkt er goed op, maar bij het starten de livecd bodhilinux gaat het na het bodhi-opstartscherm op zwart (ook bij de safe-versie).

Offline Tom

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/03/27, 19:29:50 »

Bedankt. :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #40 Gepost op: 2011/03/27, 19:50:28 »

Bedankt. :D

Tja moet natuurlijk wel alles helemaal tweaken zodat mensen bij mij thuis Linux gaan gebruiken terwijl ze denken dat het Windows is. :D Dan is de trucendoos toch wel heel fijn.
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

« Reactie #41 Gepost op: 2011/03/27, 21:50:42 »
Dit thema vind ik heel mooi http://www.bodhilinux.com/art/doku.php?id=nogal_theme

Ik heb een paar weken geleden een versie op een laptop geinstallleerd en dat werkte prima.

Sinds vandaag ik een Sony netbook VPCW12S1E. Ubuntu 10.04 werkt er goed op, maar bij het starten de livecd bodhilinux gaat het na het bodhi-opstartscherm op zwart (ook bij de safe-versie).

Hij stond gisteren op Distrowatch, dus redelijk vers van de pers lijkt me. :)
En de thema is inderdaad erg leuk.

Over het laatste (zwart beeld) kan ik een wilde gok plaatsen. Naar mijn weten zit er wel een Intel Videochipset (Media ACC. 950). Dit is een mobiele versie van de 945, deze chipset was geloof ik vaker lastig met Ubuntu versies. Er heeft een poos een topic sticky gestaan over deze chipset. Wie weet staat er iets bruikbaars in. Maar goed, het is een wilde gok en kijken kan in dit geval geen kwaad lijkt me..

Offline daido

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2011/03/28, 10:57:57 »

Hij stond gisteren op Distrowatch, dus redelijk vers van de pers lijkt me. :)
En de thema is inderdaad erg leuk.

Over het laatste (zwart beeld) kan ik een wilde gok plaatsen. Naar mijn weten zit er wel een Intel Videochipset (Media ACC. 950). Dit is een mobiele versie van de 945, deze chipset was geloof ik vaker lastig met Ubuntu versies. Er heeft een poos een topic sticky gestaan over deze chipset. Wie weet staat er iets bruikbaars in. Maar goed, het is een wilde gok en kijken kan in dit geval geen kwaad lijkt me..

Ik heb niks kunnen vinden, maar met ubuntu 10.04 draait alles goed. Bodhilinux is toch een afgeleide distributie van ubuntu.
Videochip   Intel GMA 950
Moederbordchipset   Intel 945GSE

Offline Xarvaz

• Lid
    • Foto Blog
« Reactie #43 Gepost op: 2011/03/29, 10:00:32 »
net de installatie gedaan en ik heb ook Midori als browser, voor rest nee bedankt, dit is een aanslag op mijn ogen ik zie ook geen enkele meerwaarde tegenover Ubuntu (10.04) hij is hier zeker niet sneller.

Offline daido

• Lid
« Reactie #44 Gepost op: 2011/03/31, 12:25:37 »
Het draait met de final inmiddels op mijn sony netbookje. Alleen de helderheid van het scherm is niet in te stellen.

« Reactie #45 Gepost op: 2011/03/31, 21:32:42 »
Heb hem in virtual box (oracle) geïnstalleerd, maar ik denk dat ik te weinig geheugen heb.
Het is 256Mb dedicated, maar ik heb ook maar 512Mb op mijn testlaptopje.
Toch wat meer 'ruimte' geven ? Draait anders wel, traag, goed.
Bodhi is eigenlijk wel interessant; je kan bouwen wat je wilt.
Maar voor professioneel gebruik .... ik weet het nog niet hoor.

Ik ga hem zeker eens volledig installeren op die pc.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

« Reactie #46 Gepost op: 2011/04/01, 16:48:38 »
Een beetje vergelijkingsmateriaal. ;)
Naar het schijnt neemt Bodhi toch nog wat geheugen, wel minder dan een 'normale' installatie, maar toch...
Zelf heb ik de proef op de som genomen en snel een blokkendoos gemaakt (10.10) met E17.
Hierin zitten de Nederlandse taalmodules, synaptic, mc, midori, sylpheed, abiword, gnumeric, gpicview, thunar, xarchiver, mousepad, lxterminal, iconenset en galculator.
Een redelijke lichtgewicht volgens mij.
Als ik conky opstart dan gebruikt hij nog geen 67,5 mb aan werkgeheugen.

FrSu

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2011/09/12, 22:44:13 »
Nieuwsgierig geworden heb ik de Live USB gedownload en gestart. Ik vind de eerst aangeboden keuzes voordat de desktop doorstart niet zo handig. Heb maar wat gekozen. ???

Verder wordt (waarschijnlijk door mijn keuzes) mijn scherm gelijk gedimd. Kon niet vinden waar ik dit kon verbeteren. Kon ook de "afsluiten" mogelijkheid nergens vinden in een menu, dus maar even hard de "uit" knop aangeraakt, vervolgens het Bodhi opstart/afsluit scherm(mooi!) en toen via Ctrl,Alt Backspace ging de PC uit.

Verder vind ik het er leuk uitzien en werkt e.a. inderdaad erg snel en lijkt ook stabiel. Sommige plaatjes in ons forum knipperden wat.

Was van PCLOS al iets van E17 gewend, maar ik moet er nog steeds aan wennen. Je hebt gewoon heel veel mogelijkheden om het systeem naar jouw hand te zetten. Stoei er nog wel even mee verder via de Live USB.

« Reactie #48 Gepost op: 2011/09/12, 22:59:32 »
Afsluiten kan via linkermuisknop op bureaublad -> Systeem -> Afsluiten
Die keuzes vind ik persoonlijk wel handig, want zo kun je gewoon een profiel kiezen dat bij je past. Desktop is voor de doorsnee gebruiker, ervaren gebruiker zal voor Barebone gaan zodat hij/zij een eigen desktop kan inrichten, een tablet-gebruiker zal voor Tablet gaan. Leuke is ook dat als je een eigen inrichting hebt gemaakt je deze kunt opslaan als een profiel. Volgende keer dat je opnieuw installeert importeer je gewoon je eigen profiel (profielen zijn die keuzes die je krijgt) weer :)

Offline Alver1

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2011/09/16, 17:41:34 »
Best forumlezers, ik heb net wat live testen met Bodhi gedaan op mijn Toshiba laptop. Het ziet er best leuk uit maar wat ik maar niet vind is hoe het toetsenbord kan worden ingesteld naar Belgisch azerty. In Ubuntu, Mint, Zorin en andere is dat onmiddellijk in te stellen. Wie kan me enkele vingerwijzingen geven?

Bedankt voor een mogelijk antwoord