Hallo!
Ik wil al langer Ubuntu gebruiken & heb het onlangs proberen te installeren op 2 computers: mijn iMac (2,4GHz Intel Duo Core) & op een oude pc van m’n broer (Pentium 4 met 768MB RAM). De systeemvereisten klopten & voor de zekerheid had ik zowel de 32-bit als 64-bit versie van Desktop Ubuntu gedownload.
Maar het opstarten vanaf de zelf geschreven cd werkt niet met geen van de 2 discs (32-bit of 64-bit) op geen van de 2 computers (iMac of Pentium)…
Bij de iMac kreeg ik wel (soms, soms niet, echt raar) het paarse scherm met de verschillende talen door elkaar. Maar ik kon niets selecteren: de muis of pijltjestoets werkte niet. Het scherm was ook 'raar': hele grote letters & pixels, alsof er een verkeerde aspect ratio was ingesteld.
Toevallig eens op escape gedrukt om het opstarten te proberen annuleren. Toen verscheen een soort DOS-scherm met allemaal Chinees voor mij

Computers gewoon afgezet, nog eens geprobeerd, maar steeds hetzelfde...
Bij de Pentium hebben we na anderhalf uur we het opstartscherm afgezet (er verscheen wel ‘ubuntu’ met die gekleurde bolletjes onder, maar meer gebeurde er niet)… Wat hebben we fout gedaan?
Bedankt!
Malvolio