Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Locaties probleem  (gelezen 639 keer)

Offline davevr

• Lid
Locaties probleem
« Gepost op: 2011/02/27, 15:48:59 »
NA het herinstalleren van mijn Wine merk ik dat ik niets van mijn locaties openkrijg. ik krijg steeds melding bestand niet gevonden. Enkel via "mijn computer" krijg ik mijn bestanden wel open (zoeken dus), hoe kan ik zorgen dat die snelkoppelingen terug werken? Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, toen was het opgelost met Virtual box te verwijderen. Zou ik dat terug moeten doen?

Offline Stijnen

• Lid
Re: Locaties probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/28, 13:50:50 »
Dit komt omdat je wine probeert deze folders te openen ipv een File Manager. Je moet dus in Ubuntu aangegeven dat deze geopend dienen te worden met bijv. Nautilus.

Volgens mij een kwestie van even een Folder aanmaken op je desktop: -> Rechtermuisknop op desktop->Map aanmaken->Rechtermuisknop op betreffende Map->Openen met andere applicatie->Bestandsbeheerder (file browser of wat dan ook)->Aanvinken dat deze configuratie onthouden wordt.

Geen idee of je dit ook direct kunt doen door met je rechtermuisknop op één van je Locaties te klikken ... en dan de betreffende stappen uit te voeren.
superstition, dogma, faith, spirituality, astrology? Thank god there is science!

« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/28, 18:42:23 »
Alwéér een slachtoffer...
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/28, 18:47:53 »
Soms twijfel ik toch aan de mythe dat in Open Source problemen zeer snel worden verholpen ...

« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/28, 18:49:53 »
Bijv. Windows zou zo een probleem ook toevallig kunnen hebben. Gnome/Nautilus is helaas een slachtoffertje van een klein (mogelijk menselijk) foutje.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit