Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: MiniTube installeren [OPGELOST]  (gelezen 1273 keer)

MiniTube installeren [OPGELOST]
« Gepost op: 2011/02/25, 21:49:15 »
Ik heb minitube uit het softwarecentrum geïnstalleerd, maar die werkt niet naar behoren (speelt de filmpjes niet).
Ik ben dan naar de site van minitube gegaan en heb de nieuwste versie gedownload.
Het is een .tar bestand. Ik heb die uitgepakt in downloads maar ik kom geen stap verder; ik weet niet wat ik nu moet doen/klikken enz.

De nieuwste versie werkt wel naar behoren. Heb ik getest door op het icoontje van de starter te klikken in de uitgepakte map.

Hoe moet ik nu verder ?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/26, 00:35:38 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Bertel

• Lid
Re: MiniTube installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/25, 22:31:59 »
Ga eens met een terminal naar het mapje waar het bestand 'minitube' staat en geef het commando 'minitube'. Waarschijnlijk krijg je dan het volgende commentaar:

"Het programma 'minitube' is momenteel niet geïnstalleerd.  U kunt het installeren door het volgende te typen:
sudo apt-get install minitube"

Werkt dit commando ?

Anders kijk hier even (onderaan:doorscrollen dus) : http://www.alleslinux.com/artikels/softwareinstalleren.php

Succes.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/25, 22:41:27 door Bertel »

Wat is vrije software?

« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/25, 23:21:11 »
@Bertel: De versie in het Softwarecentrum werkt niet omdat YouTube iets heeft aangepast en dat is opgelost in de nieuwste versie van de site.

@Joris: Rechtermuisknop op Toepassingen>>>Menu bewerken (o.i.d.)>>>Kies de de categorie waar je hem in wilt>>>Nieuw...>>>Vul bij Commando het pad in naar de starter in het uitgepakte mapje
Nu staat ie keurig in je menu :)

« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/25, 23:40:52 »
@Vistaus: YES het werkt ! Ik heb gewoon de opdrachtregel van Minitube zelf veranderd naar het pad (locatie) van de nieuwe (uitgepakte .tar ) versie én dat werkt ! Thx voor de tip !
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort