Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [opgelost] jpg in Rawtherapee  (gelezen 1297 keer)

Offline RikRik

• Lid
  • Steunpunt: Nee
[opgelost] jpg in Rawtherapee
« Gepost op: 2011/02/24, 11:18:16 »
Beste mensen, ik bewerk raw files maar ook jpg in rawtherapee maar een jpg zoeken in rawtherapee is bij mij bijna ondoenlijk omdat de weergave van een jpg- afbeelding niet goed is. Na het openen wordt de jpg wel goed weergegeven. Ik dacht dat de oorzaak van het probleem wordt veroorzaakt omdat rawtherapee bedoeld is voor raw-files maar nu heb ik in windows rawtherapee ook geïnstalleerd maar daar heb ik geen enkel probleem met de de weergave van jpg files. Mijn vraag: wat kan de oorzaak zijn van de slechte jpg-weergave met dit programma?

Hieronder een voorbeeld van de slechte jpg weergave:
http://www.fotopocket.nl/view.php?friendly=rawtherapee

Edit: Ik heb het jpg probleem inmiddels zelf opgelost, ik gebruikte namelijk RawTherapee30a1 maar met RawTherapee241 zijn er geen problemen.

« Laatst bewerkt op: 2011/02/24, 20:55:45 door RikRik »