Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos internet op dell latitude d400  (gelezen 1878 keer)

Offline sjurres

• Lid
  • Steunpunt: Nee
draadloos internet op dell latitude d400
« Gepost op: 2011/02/24, 10:49:16 »
hallo,

ik ben nieuw hier omdat ik nog niet zo gek lang met Ubuntu werk en eigenlijk tot dusver geen klachten heb,

het enige "probleem" tot nu toe is het draadloze internet, bij mij wil het op de een of andere manier niet lukken,

de driver staat volgens mij geïnstalleerd want als ik systeem- beheer- extra stuurprogramma's bekijk zie ik dat de broadcom b43 wireless driver is ingeschakeld en in gebruik is,

zou betekenen dat ie het moet doen,
maar wanneer ik de rechtstreekse internet kabel eruit trek en ik draadloos wil, weet ik niet wat ik moet doen om em ook daadwerkelijk draadloos te laten gaan

hoop dat jullie iets weten!?

Offline sjurres

• Lid
Re: draadloos internet op dell latitude d400
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/24, 11:11:43 »
kleine toevoeging,

als ik dus op dat icoontje rechts bovenin klik, dan zie ik ook helemaal geen beschikbare verbindingen,
terwijl die er wel zeker is

en het draadloos is onbeveiligd dus dat kan het probleem ook niet zijn
en de router is afgelopen week ook nog gereset dus dat kan het volgens mij ook niet zijn

gr. sjors

Offline Buzzin

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/24, 13:25:54 »
Als het een interne kaart is (dus geen usb stick ofzo) moet je even in de BIOS kijken (F2 tijdens het opstarten) of deze wel aan staat.
Toevallig van de week ook tegen aan gelopen bij een ouder dell notebook.
Zowel de wifi kaart als het mini-pci slot moeten aan staan! (staan soms apart in de bios)
Football: A battle between two teams of mindless thugs over scraps of coloured cloth. Usually accompanied by the spectacle of 22 overpaid primadonnas kicking a ball on a field.
Debian/Devuan, KDE & Vivaldi addict, RedHat Engineer

Offline dallco

• Lid
    • stormsail.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/24, 14:38:26 »
Op mijn dell zit er op de linker zijkant een heel klein geniepig (hardware) knopje om de wifi aan en uit te zetten. Die heeft mij in het begin gefopt.
Blije (L)Ubuntu gebruikende familie  12.04 en 13.10

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/24, 18:54:28 »
Misschien staat hier nog een oplossing.

Offline sjurres

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/25, 11:35:31 »
hallo,

bedankt voor de tips!

het wireless stond inderdaad in de bios op off

dit gewoon op on gezet en start em op zonder internet kabel en het is voor mekaar!

helemaal top

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/25, 13:43:08 »
Graag gedaan.  :)  Er staan op diezelfde site trouwens nog veel meer tips voor beginnende (en gevorderde) Ubuntu-gebruikers. :)
Lees vooral ook deze en deze tips.

Offline sjurres

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/25, 15:40:44 »
Graag gedaan.  :)  Er staan op diezelfde site trouwens nog veel meer tips voor beginnende (en gevorderde) Ubuntu-gebruikers. :)
Lees vooral ook deze en deze tips.

ja die hele site heb ik al doorgelezen en ook toegepast, eigenlijk direct nadat ik ubuntu geïnstalleerd had.
goede site!