Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VLC video lag/lage fps met duplicate monitoren  (gelezen 1091 keer)

Offline Blukkie

• Lid
  • Steunpunt: Nee
VLC video lag/lage fps met duplicate monitoren
« Gepost op: 2011/02/23, 23:54:28 »
Beste ubuntu community!

Ik heb zojuist kennis gemaakt met Ubuntu. Tot nu toe vind ik alles heerlijk werken. Ik heb alleen een probleempje waarvan ik de oplossing helaas niet kan vinden.

Hopelijk kan iemand van jullie me helpen!

Het probleem: Ik heb via ubuntu updates 'Catalyst control Center' weten te bemachtigen. Ik heb een monitor bij mijn bureau, en een tv/monitor bij mijn bed. Beide monitoren zijn aangesloten op de PC. Ik heb met de ATI Control Center bij beeldschermbeheer deze 2 schermen gekloond. Dit werkt perfect.

- Maar dan, zodra ik in VLC een film afspeel krijg ik last van flinke video-lag/lage fps.

Na veel geprut ben ik erachter gekomen dat als ik de 'Uiterlijk-voorkeuren, van extra naar geen of normaal zet. Dat deze lag over is.

Máár, bv. met Totem mediaspeler heb ik géén lag, ook al staat het uiterlijk op 'extra'. Het lijkt me dus toch een VLC probleem? (Op win7 heb ik hier geen last van met vlc en monitor klooning)

Nu wilde ik een film afspelen in VLC player (Van ubuntu softwarecentrum vandaan geplukt)

In mijn computer bezit ik een i5, 4g geheugen en een ATI Radeon HD 4800. Ik zou het grafisch toch wel aan moeten kunnen. Ik ben nogal gehecht aan het 'uiterlijk-voorkeuren op extra' :$

Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Ik zoek me rot!

Groetjes,

Blukkie

Offline overdenkamp

• Lid
Re: VLC video lag/lage fps met duplicate monitoren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/24, 16:06:20 »
Deze effecten worden veroorzaakt door een stuk software dat compiz heet. Een google op "vnc compiz" levert wel wat informatie op. Heb je hier wat aan? http://ezinearticles.com/?Fixing-the-Compiz-Fusion-and-VLC-Problems-in-Linux&id=3889495. Dat lijkt mij de recentste.

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1451201 kan misschien ook helpen.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/24, 16:08:36 door overdenkamp »

Offline Blukkie

• Lid
Re: VLC video lag/lage fps met duplicate monitoren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/24, 17:36:46 »
Bedankt voor je reactie!

Helaas zie ik geen verschil, wat voor video output ik ook probeer. :|