Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ( opgelost ) ubuntu standard ?  (gelezen 476 keer)

Offline Tom

• Lid
    • Wanda´s Blog Linux Xubuntu. ♥
  • Steunpunt: Nee
( opgelost ) ubuntu standard ?
« Gepost op: 2011/02/23, 11:39:08 »
ubuntu standard < staat in Synaptic vraagje wat is de functie van dat pakketje ?.
Heeft dat iets met eventuele komende updates te maken of is het alleen voor distro upgrades.

Waarom ik dat vraag ik heb met remastersysc een backup  iso gemaakt en met unetbootin een backup usb stick gemaakt.
Dan heb ik die natuurlijk uitgeprobeerd en het werkt uit de kunst scheelt mij inclusief mijn sloopwerk drie uur minder werk. :D
Had bij de backup install gekozen voor  start direct installer zo ongeveer stond het daar (mijn engels pffff) .
Maar nu schetst mijn verbazing ik kom bij toeval in mijn synaptic en ik zie dat hij (remastersys backup) mijn Popularity contest verwijderd heeft inclusief  ubuntu standard.

Mijn belangrijkste vraag is moet ik dat ding weer terug zetten of kan het geen kwaad distro upgrades doe ik toch nooit ,alleen verse install.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/23, 12:56:20 door Wanda »
2 x Xuby 14.04.5 Lts 64 bits stand alone. 2 x Xuby 16.04.3 Lts 64 bits stand alone. ♥
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
Re: ubuntu standard ?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/23, 11:52:35 »
Volgens Muon:

"This package depends on all of the packages in the Ubuntu standard system. This set of packages provides a comfortable command-line Unix-like environment.

It is also used to help ensure proper upgrades, so it is recommended that it not be removed."

Offline Tom

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/23, 12:06:53 »
"Dit pakket is afhankelijk van alle pakketten in de Ubuntu standaard systeem. Deze set van pakketten biedt een comfortabele command-line Unix-achtige omgeving.

Het wordt ook gebruikt om te helpen de juiste upgrades ervoor te zorgen, dus het is aangeraden dat zij niet worden verwijderd. "

Ik doe geen upgrades dusss ik dacht misschien is dat alleen voor sud apt-get upgrade.
Weet dus nog niet of dat nu zo belangrijk is. XD

Vraag mij dan ook af waarom die remastersys backup juist die pakketjes verwijderd ?.
2 x Xuby 14.04.5 Lts 64 bits stand alone. 2 x Xuby 16.04.3 Lts 64 bits stand alone. ♥
https://sites.google.com/site/wandabloglinuxxubuntu/pc-s-installeren-configureren

Offline Vistaus

• Webteam
    • vistaus
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/23, 12:27:58 »
Omdat het alleen maar een metapakket is. Zolang je geen upgrades doet (upgrades in de zin van bijv. 10.04 naar 10.10), heb je het niet perse nodig en daarom verwijderd remastersys het dus ;)

Offline Tom

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/23, 12:55:52 »
Juist met dat antwoord kan ik wat .. bij deze bedankt. :D