Het redbook...dat is lang geleden...Ooit een cd gemastert voor een uitgeverij op een p2 met minimale brand software...Volgens de perserij was het niet mogelijk om van ons zelf gebrande cd'tje een master te maken, en we zouden het meerkleuren-drukwerk gratis krijgen als het zou lukken...
Ik heb toen dat redbook ter hand genomen en 'ontdekt' waar een (echte) audio cd aan moet voldoen...Stopbit aan begin/einde track, max 99 van deze met een tijdsduur van maximaal 74 minuten.En je kan idd tekst invoeren....Had ik dat toen maar gedaan...Nu heb ik een cd met 99 gedichten van heel veel dichters en ben het hoesje kwijt.
Binnen een dag werd ik door ze gebeld...Het werkte! Gratis hoesjes....
(gelukkig wel, die p2, maar vooral die brander hapte flink in het budget...heb mijn batch bij de leverancier gemeld en ook die waren erg enthousiast, zijn later nog door Nero overgenomen)
Wat ik wil zeggen...haal je opname binnen in Audacity, knip de losse liedjes en exporteer deze, je krijgt nu de mogelijkheid om deze metadata zelf in te voeren. Je kunt zelfs sjablonen maken...Het kost wat moeite maar daar krijg je geen spijt van.
Daarna branden....
edit:typo