Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: BIOS start maar half  (gelezen 1058 keer)

Offline Smilacq

• Lid
  • Steunpunt: Nee
BIOS start maar half
« Gepost op: 2011/02/21, 22:09:52 »

Hallo

Mijn AA1 wil wel starten maar hij komt niet erg ver. Na de druk op de startknop vraagt hij eerst het pw van de HD, daarna komt het Acer logo op met de text "push >f2< to go in BIOS" voor nog geen seconde, daarna gaat alles uit voor ongeveer 5 seconden en dan komt het logo met de text weer op en zo gaat dat door. Ik kan wel in de BIOS komen en daar schijnt alles normaal en ik kan de AA1 van een live Kubuntu stick starten en dan is alles ook normaal. Is er een eenvoudigere oplossing dan meteen een BIOS recovery. Hartelijk dank.

Smilacq

AA1-D250
Kubuntu MM + MSW 7 starter

Offline Cheap Applications

• Lid
Re: BIOS start maar half
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/22, 13:28:23 »
Ik raad toch een BIOS recovery aan.
Maar ik zou als ik jou was toch even voor de zekerheid een paar keer je BIOS doorlopen naar foutieve instellengen.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Joris Donders

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/22, 13:31:20 »
Kijk eens in je Bios of die 'zoekt' naar een herstelpartitie (of boot partitie).
Soms maakt Acer een verlenging van die Bios op je harde schijf. Maar dat proces kan je instellen of die dat moet doen of niet.
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline Smilacq

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/24, 09:25:01 »
Hallo

Ik heb uitgebreid in de BIOS rond gezocht maar niets gevonden dat een oplossing zou kunnen geven. Dus ben ik maar verder gegaan met een BIOS recovery

Acer Aspire BIOS Recovery

de werkwijze heb ik hier gevonden

>>>>>>>>http://gadgetmix.com...-bios-recovery/

en de files hier

>>>>>>>>ftp://ftp.acer-euro.com/../../../../netbook/

verder heb ik nog iets interessants gevonden in de thread van de eerste site:

paswoord ( password ) wissen bij acer netbook

ik heb het niet uitgeprobeerd want ik had het niet nodig, ook zou ik niet weten achter welk van de 3 luikjes ik de Wifi moet zoeken.

Hartelijk dank voor de suggesties