Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird in 10.04 op de Dell mini-laptop  (gelezen 600 keer)

perro30

• Gast
Thunderbird in 10.04 op de Dell mini-laptop
« Gepost op: 2011/02/21, 16:20:07 »
Kleine vraag, waarom doet Mozilla Thunderbird het niet na installatie op mijn mini-laptop, Mozilla Firefox wel, maar Thunderbird start niet goed door. Evolution ging goed, tot op vandaag, er is iets mis met VERZENDEN-ONTVANGEN (staat op non-actief) nu, internet, verzenden en ontvangen gaan gewoon goed (ook via webmail).

Ik krijg bij het openen van Thunderbid een system integration, maar het is een leeg grijs veld.

Weet iemand de oplossing? Mijn dank.

Offline Roc.am

• Lid
Re: Thunderbird in 10.04 op de Dell mini-laptop
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/21, 22:00:17 »
Links onder in het scherm van thunderbird staat je verbindings status.
Staat er een rood kruisje dan ben je offline.
Je kunt dan weer online door via bestand -> offline bij offline het v-je weghalen

- Roc

perro30

• Gast
Re: Thunderbird in 10.04 op de Dell mini-laptop
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/22, 22:04:42 »
Nee, er staat geen rood kruisje maar gewoon een verbinding. Als ik TB open krijg zo'n leeg scherm over die status zoals ik boven zei, sluit dan af en dan ik niks meer doen met TB, heel erg vreemd, op 10.04 en 10.10 doet die het gewoon goed op de desktop, maar niet bij mijn laptop, FF gaat wel goed, Evolution heeft nu een storing, Verzenden/Ontvangen staat op non-actief, maar daaronder links was Evolution offline, die staat nu weer online en doet het weer.

Hoor het graag, TB werkt soms lekkerder.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/22, 22:09:50 door perro30 »

perro30

• Gast
OPGELOST Re: Thunderbird in 10.04 op de Dell mini-laptop
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/28, 11:44:21 »
Mensen, bedankt voor alle adviezen, bijzonder goed forum.
Heb inmiddels op mijn laptop nu Netbook 10.10 van Ubuntu, en ja hoor, Thunderbird draait nu goed, zonder probleem.
Misschien zat er wat rotzooi (zelf gedaan dan) in de oude 10.04, maar nu is alles goed.
Nogmaals bedankt.