Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: paswoord wordt te vaak gevraagd  (gelezen 502 keer)

koen_vdp

  • Gast
paswoord wordt te vaak gevraagd
« Gepost op: 2011/02/20, 11:21:45 »
Onlangs werd de laatste Ubuntu-versie geïnstalleerd.
Maar het wachtwoord wordt wel heel dikwijls gevraagd.
Na de opstart, natuurlijk, maar dat is goed.
Echter ook: als via het internet wordt gekeken naar videofilmpjes, beelden van veel kB/MB,... dan wordt het scherm grijzer en uiteindelijk zwart. Dan tikken we op een willekeurige toets om te herbeginnen; de computer wordt ahw wakker, en vraagt meteen het paswoord te. We tikken het paswoord in, en dan kunnen we opnieuw kijken. Dit komt helaas vaak voor. Dat is dus al een probleem op zich.
Ik probeerde het probleem te milderen door een ander wachtwoord te kiezen: een dat zeer snel en vlot intikt. Vreemd genoeg lukt dat  niet (of tenminste: hij lijkt het te aanvaarden, maar als ik de computer heropstart blijkt alles bij het oude te zijn gebleven). Dan maar een radicaal middel geprobeerd door het vragen van een paswoord af te schaffe, maar ook daar hetzelfde fenomeen: hij lijkt het te aanvaarden, maar als ik de computer heropstart blijkt alles bij het oude te zijn gebleven. Beide deed ik via: Système--->Mots de passe et clés de chiffrement. (sorry, deze termen in het frans dus, want het gaat om de computer van mijn partner en die is franstalig). Dus dat is probleem 2.

Wie kan helpen deze problemen op te lossen???

Re: paswoord wordt te vaak gevraagd
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/20, 11:28:26 »
Je hebt, denk ik, twee verschillende problemen.
Het eerste is dat er nog wat schort aan je multimedia instellingen waardoor de PC vastloopt. Er zijn goede handleidingen op http://sites.google.com/site/computertip/multimedia
Het tweede probleem is iets met het veranderen van wachtwoord. Daarover is al wat voorbijgekomen op dit forum dus daar kun je op zoeken...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Re: paswoord wordt te vaak gevraagd
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/20, 12:11:25 »
Het wachtwoord veranderen in Ubuntu is moeilijker als dat het lijkt helaas. Mij is het uiteindelijk wel gelukt maar ik weet niet meer precies hoe, maar je bent niet de enige die dat probleem heeft gehad ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Roc.am

  • Lid
Re: paswoord wordt te vaak gevraagd
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/20, 12:50:16 »
Heb je onder systeem - voorkeuren - schermbeveiliging het vinkje uitgezet bij:
Vergrendel het scherm wanneer de schermbeveiliging geactiveerd is.

- Roc

Offline siegi

  • Lid
Re: paswoord wordt te vaak gevraagd
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/20, 12:54:46 »
Onder ubuntu installeer ik vaak het programma caffeine.
http://www.omgubuntu.co.uk/2009/08/%E2%80%98caffeine%E2%80%99-%E2%80%93-app-to-delay-screensaversuspend/
Dit programma zorgt ervoor dat de screensaver niet geactiveerd wordt tijdens het spelen van video.