beste mensen, zoals jullie mischien kunnen zien ben ik gloedjenieuw op dit forum. Ik ben vandaag op een merkwaardig probleem gestuit, en heb van te voren jullie forum doorzocht. Helaas heb ik niet iets vergelijkbaars kunnen vinden, omdat veel van de hier gemelde installatieproblemen niet vergelijkbaar zijn met wat ik heb. ( ik kan het natuurlijk altijd over het hoofd gezien hebben). hier komt dan mijn probleem:
een tijdje geleden heb ik op mijn computer windows 7 geinstalleerd die ik origineel van mijn school heb. dit werkt prima, nooit problemen mee gehad, maar het idee van een gratis besturingssysteem spreekt mij gewoon 10 keer meer aan. ik had eerder al eens Opensuse geprobeerd, en heb dit toen vergeleken met een oudere versie van ubuntu (de versie weet ik niet meer). zo heb ik zitten kijken wat ik nu voor besturingssysteem wou, en daar is uiteindelijk Ubuntu 10.04 uitgekomen. dit gebruik ik al een tijdlang zonder grote problemen, en ik wil hier ook niet vanaf omdat ik er genoeg van heb. het is echter wel dat ik weet dat er inmiddels een nieuwe versie uit is. Zojuist heb ik dan de iso van Ubuntu 10.10 gedownload, en via systeem=>beheer=>opstartschijf aanmaken; een opstartstick aangemaakt. de usb stick waar dit op is geinstalleerd is geformatteerd naar ext4, en is een 8 gigabyte grote sandisk cruzer blade(erg traag, maar dat hoort zo). na het opnieuw opstarten van de computer lijkt er in eerste instantie niks mis te gaan. net als bij mijn vorige installatie van Ubuntu 10.04 komt er gewoon weer een paars scherm met een laad-tekentje.
het probleem word meteen hierna echter zichtbaar. zodra ik (denk ik) iets zou moeten invullen, of dat er een ander scherm voor hoort te komen komt er een onherkenbaar blokkenpatroon door het scherm. Nu heb ik een dual screen setup (eentje met een reso van 1440x900 en eentje met 1280x1024) en ik dacht mischien levert dit problemen op, maar na het ontkoppelen van 1 van de twee schermen, en het opnieuw opstarten van de computer helaas geen succes. Is er mischien iemand die ooit iets vergelijkbaars heeft gehad, of weet wat ik hier aan kan doen? als de mogelijkheid bestaat om fotos te plaatsen zou ik dat kunnen doen, want die heb ik gemaakt toen het patroon zichtbaar was. Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, en ik zal in de toekomst mijn best doen anderen te helpen met problemen die ik denk op te kunnen lossen.
(tl dr; rare blokken na poging installatie ubuntu
)
alvast hartelijk dank,
-vancha