Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 90314 keer)

Offline emiel1976

• Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #100 Gepost op: 2011/04/04, 19:50:09 »
Vistaus word de nieuwe Emeek. XD

Moet zeggen dat Windows de laatste tijd goed bezig is.
Windows 7 draait nu probleem loos bij mij sinds de laatste paar updates.

Kan dus nog wat worden met W8.

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #101 Gepost op: 2011/04/04, 20:14:53 »
Man, man, man..... en dan vonden we die Teletubbiesheuvel al lelijk. =D =D =D Nou, déze schermafdrukken slaan helemáál alles. :o :o :o  Gelukkig is hij er wél blij mee. O0

« Reactie #102 Gepost op: 2011/04/04, 20:21:54 »
Zullen we de discussie over Kubuntu laten voor wat het is? Daar is dit ook niet het juiste topic voor.

Ontopic: Zoals ik al gezegd heb, ik vind die Ribbon-interface echt 10x niks.
Het ziet er niet uit imho en is zeer chaotisch. Ik denk niet dat de gemiddelde gebruiker op een bende als deze zit te wachten.
Dit zijn nog allemaal 'gelekte' foto's die niet officieel zijn, ook verkeerd het allemaal in testfase, maar ik mag toch hopen dat het eindproduct er heel anders uit gaat zien.
Want dit is echte verwarring, ik hoop ook dat het 'standaard' niet zoveel ruimte in beslag neemt als in de foto's.

Als dit allemaal zo gaat worden in Windows 8, dan is het dé kans voor alternatieven om door te breken. Dit zou dan zomaar een nieuwe Vista kunnen worden :rolleyes:
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #103 Gepost op: 2011/04/04, 20:50:17 »
Man, man, man..... en dan vonden we die Teletubbiesheuvel al lelijk. =D =D =D Nou, déze schermafdrukken slaan helemáál alles. :o :o :o  Gelukkig is hij er wél blij mee. O0

En 9 maanden later hadden alle vrouwen op de eerste rij een kind. XD

Denk niet dat dit een nieuwe Vista word. Ik denk dat ze die fout niet meer maken.
Ze hebben zo'n groot marktaandeel dat een 2de Vista er nog wel bij kan en degene die toen bleven zullen dan ook wel blijven.
Velen weten niet eens dat er meer is dan Windows.
Vanmiddag iemand op bezoek gehad en ik ben een uur bezig geweest met uitleggen dat naast Windows er nog meer is. Apple kende hij dan maar Linux was nieuw voor hem.
Hij blijft bij Windows wat ze ook uitbrengen.
Hij kende OpenOffice van een leerling die het gebruikte en die problemen met excel kreeg omdat de macro's niet helemaal goed over genomen werden door MS Office.

Zo zijn er heel veel mensen die niet over gaan op een ander systeem zolang ze niet op hun werk, school en dergelijke er mee moeten gaan werken.

« Reactie #104 Gepost op: 2011/04/04, 22:25:18 »
Niet echt.
Ik kan mijn werk ook goed doen onder andere OS'sen, op mijn werk wordt vooral Windows gebruikt, terwijl ik naast die PC vrolijk mijn Linux MacBook Pro heb draaien.

« Reactie #105 Gepost op: 2011/04/05, 11:23:40 »
@femke: :D Maar ik vond die andere reactie toch iets leuker :D:
"I started my speech like that once... I was thrown out of class"
XD

Offline niekn

• Lid
    • omega-xis
« Reactie #106 Gepost op: 2011/04/06, 18:57:16 »
ik vond deze ook wel goed:
"0:22 Screaming in pain after a wrong step"

« Reactie #107 Gepost op: 2011/04/17, 13:55:51 »
UPDATE

Win 8 Portable Workspace onthuld: draai Win 8 van een 16 GB USB-stick:
http://www.askvg.com/windows-8-portable-workspace-revealed-run-windows-from-usb-device/

UPDATE

Nieuwe screenshots van Win 8 onthullen Genuince Center en Applications Folder:
http://www.askvg.com/windows-8-leaked-screenshots-feature-genuine-center-and-applications-folder/

UPDATE

Windows 8 build 7150 uitgelekt, beschikbaar voor download:
http://www.askvg.com/windows-8-milestone-1-build-7850-leaked-available-for-download/

jesse2314

• Gast
« Reactie #108 Gepost op: 2011/04/17, 17:11:04 »
Waarom is op een linux forum een draad over een alpha versie van windows ???
Ik snap dit niet.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #109 Gepost op: 2011/04/17, 17:23:20 »
Ik al veel minder. ???
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #110 Gepost op: 2011/04/17, 19:20:02 »

UPDATE

Nieuwe screenshots van Win 8 onthullen Genuince Center en Applications Folder:
http://www.askvg.com/windows-8-leaked-screenshots-feature-genuine-center-and-applications-folder/

waarom staat er bij het eerste plaatje current edition windows 7 ultimate?
dit lijkt me dan ook niet windows 8 dus is het wel echt?
+ dat dat scherm in mijn huidige windows ook zit (win 7)
weer terug van weg geweest gebruik ubuntu 12.04 weer

« Reactie #111 Gepost op: 2011/04/17, 20:10:02 »
@jesse en Wanda: Omdat er ook Windows-gebruikers zijn en omdat het altijd leuk is om te kijken wat voor goeds of slechts de concurrentie bakt?

« Reactie #112 Gepost op: 2011/04/17, 21:10:40 »
@jesse en Wanda Er is meer onder de zon dan Ubuntu. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline chris.

• Lid
    • http://www.linuxmintusers.be
« Reactie #113 Gepost op: 2011/04/17, 21:14:18 »
Zoals PCLoS en Mint bijvoorbeeld ;D

« Reactie #114 Gepost op: 2011/04/17, 22:48:42 »
Of Windows 3.11, 95, 98, 98SE, ME, 2000, NT, XP, 7 en zo 8. Gekke nummering eigenlijk. :rolleyes:
Of DOS of, of.................. XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #115 Gepost op: 2011/04/17, 23:04:36 »
Ik ga zo naar het werk, en ga vanavond de ISO van Windows 8 maar even proberen.
Aan de screenshots te zien, is er weinig veranderd.

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #116 Gepost op: 2011/04/17, 23:07:54 »
Ik ga zo naar het werk, en ga vanavond de ISO van Windows 8 maar even proberen.
Aan de screenshots te zien, is er weinig veranderd.

Is dat niet standaard bij Microsoft, veel van het zelfde voor een nog hogere prijs ? ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #117 Gepost op: 2011/04/17, 23:19:05 »
Veel van het zelfde maar dat houd het wel herkenbaar voor de gemiddelde gebruiker.
Een heel groot deel van de computer (Win en Apple) gebruikers kunnen wat internetten en een brief uit printen.
Wat Microsoft doet is helelmaal niet zo gek. kijk naar de gemiddelde gebruiker en stem daar je systeem op af.
Als ze drastische dingen veranderen aan de omgeving, dan raken deze mensen de weg kwijt.
Geve de gemiddelde gebruiker Gnome shell of Unity en kijk hoe ze er op reageren.

ik had in Gnome 2 een Windows menu gezet. De balk onder gezet en het uiterlijk verder zo gelaten.
Leek ineens op Windows en iedereen kon er mee werken.

Tevens mochten ze iets nieuws hebben en dat hoeft niets voor te stellen, dan brengen ze het groots. Op deze manier laten ze mensen er kennis mee maken en zo raken mensen er aan gewent.
Op dat gebied heeft Microsoft de beste marketing.

« Reactie #118 Gepost op: 2011/04/18, 00:40:17 »
@emiel: IMHO kunnen mensen denk ik nog eerder wennen aan Unity dan aan GNOME 3. GNOME 3 ziet er zo onlogisch uit en ik durf er geld op te wedden dat er dan duizenden vragen komen met "waar zijn die knopjes voor minimaliseren en maximaliseren gebleven?".

OT: Ik verwacht ook niet veel van Windows 8, maar mensen, bedenk wel: dit is een early build Win 8. Er kan nog veel wijzigen de komende tijd. Dus wie weet wordt het toch wel heel anders.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #119 Gepost op: 2011/04/18, 00:55:28 »
@Vistaus, Dat klopt. Ik heb Gnome shell geprobeerd en ik kon niet alles terug vinden. Later bleek dat er een aantal dingen niet meer in zitten en ik dus voor niets heb zitten zoeken.
Unity is inderdaad wat beter dan Gnome shell.
Toch staat het ver af van wat de meeste gebruikers gewend zijn.
Het zal een hoop mensen afschrikken om het te gebruiken.

Windows 8 is net als Windows 7 tegenover Vista.
Vista was vernieuwend en Windows 7 was daar een verbetering van met wat uitbreidingen. Windows 8 zal dat weer van Windows 7 zijn en ik denk dat het uiterlijk ook wel wat wijzigingen krijgt maar dat is iets wat ze zo hebben aangepast.
Ik denk alleen dat de basis van Windows 8 net als Windows 7 word met de thema's en hoe ze er mee om gaan.
Het is op zich een zeer mooi systeem hoe ze het in Windows 7 doen en het ziet er ook nog eens goed uit.

Offline Felix

• Lid
    • Ubuntu Apeldoorn
« Reactie #120 Gepost op: 2011/04/18, 06:21:26 »
Veel van het zelfde maar dat houd het wel herkenbaar voor de gemiddelde gebruiker.
Een heel groot deel van de computer (Win en Apple) gebruikers kunnen wat internetten en een brief uit printen.
Wat Microsoft doet is helelmaal niet zo gek. kijk naar de gemiddelde gebruiker en stem daar je systeem op af.
Als ze drastische dingen veranderen aan de omgeving, dan raken deze mensen de weg kwijt.
Geve de gemiddelde gebruiker Gnome shell of Unity en kijk hoe ze er op reageren.

ik had in Gnome 2 een Windows menu gezet. De balk onder gezet en het uiterlijk verder zo gelaten.
Leek ineens op Windows en iedereen kon er mee werken.

Tevens mochten ze iets nieuws hebben en dat hoeft niets voor te stellen, dan brengen ze het groots. Op deze manier laten ze mensen er kennis mee maken en zo raken mensen er aan gewent.
Op dat gebied heeft Microsoft de beste marketing.

Daar heb je zowaar een punt, als we Microsoft niet hadden gehad, dan zaten we nu waarschijnlijk nog in het computer stenen tijd perk .. En dankzij het betere knip, plak en vooral jat werk van ome bill toendertijd zit de hele wereld nu opgescheept met een hyper actieve marketing afdeling van Microsoft, en owee als je dingen doet die ze niet leuk vinden, dan krijg je een heel leger aan advocaatjes over je heen ;)
The box said "Requires Windows 95 or better." I can't understand why it won't work on my Linux computer...

if (argc > 1 && strcmp(argv[1], "-advice") == 0) { printf("Don't Panic!\n"); exit(42); }[

Ook te volgen via Twitter
Of via Facebook

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #121 Gepost op: 2011/04/18, 11:46:51 »

Die drastische veranderingen aan de gebruikersomgeving doet Microsoft helaas ook, hoor.... Kijk maar eens naar het verschil in gebruikersomgeving van XP en W7. Erg hinderlijk.

« Reactie #122 Gepost op: 2011/04/18, 14:15:49 »

Die drastische veranderingen aan de gebruikersomgeving doet Microsoft helaas ook, hoor.... Kijk maar eens naar het verschil in gebruikersomgeving van XP en W7. Erg hinderlijk.

Dat klopt. Maar het is niet een drastische verandering als in GNOME 2>>>Unity/3 Shell of KDE 3>>>KDE 4.

« Reactie #123 Gepost op: 2011/04/18, 14:32:46 »
Ik heb maar even wat gedronken van Windows 8, en ik moet zeggen, het is zo stabiel als een glaasje water zonder glas.
Na het geïnstalleerd te hebben, gaat het in plaats van rebooten, een melding geven: "Windows installation is completed after rebooting your" (dat klopt, het maakt z'n zin niet eens af).
Na de installatie, start ik IE9 op, en de eerste melding komt eraan: "MSN.exe reageert niet meer".
Even later, nadat ik alle openstaande vensters heb gesloten: "Deze Windows versie is niet legetiem".

Voor de rest staat nergens "Windows 8" vermeld, maar "Windows 7".
Mijn lieftallige collega heeft een aantal screenshots gemaakt hiervan, en plaatst het later op onze site.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #124 Gepost op: 2011/04/18, 15:23:11 »

De basis is nog zoals het was met 95. links onderin het start menu.
rechts de tijd.
Natuurlijk is er veel verandert maar de basis is er nog.
Bij Unity maar vooral bij gnome 3 is die weg.