Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik kan de APt niet openen vanwege misconfiguratie  (gelezen 995 keer)

Incognit@

• Gast
Ik kan de APt niet openen vanwege misconfiguratie
« Gepost op: 2007/01/13, 20:12:57 »
Ik krijg steeds een melding that de APT kan niet geopen te worden vanwege misconfiguration

http://i111.photobucket.com/albums/n125/Julia-41/apt.png

heb zelf eigenlijk geen ervaring met de terminal wat moet daar precies typen, graag?

markei

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2007/01/13, 21:27:08 »
Open een terminal window.
Wacht heel even en typ in sudo apt-get update
en druk op Enter.
Er wordt nu om je wachtwoord gevraagd, typ in (letop je ziet geen sterretjes of zo) en druk op Enter.

Incognit@

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2007/01/14, 09:46:24 »
Bedankt voor je antwoord markei ik heb geprobeerd wat je me aanraad en ik krijg deze fout melding, ik vind het wel raar want E station is geen partitie van mijn linux siteem maar windows that is geinstaleerd in dezelfde computer

E: Type ‘joomla’ is not known on line 1 in source list /etc/apt/sources.list
jf@jf-laptop:~$

Wat kan ik verder doen om dit op te lossen?

Alvast bedankt

Citaat van: markei
Open een terminal window.
Wacht heel even en typ in sudo apt-get update
en druk op Enter.
Er wordt nu om je wachtwoord gevraagd, typ in (letop je ziet geen sterretjes of zo) en druk op Enter.

Offline Kiwinote

• Lid
    • Launchpad
« Reactie #3 Gepost op: 2007/01/15, 07:51:55 »
E staat voor error en niet voor eschijf. Kan je even de inhoud posten van /etc/apt/sources.list?