Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10  (gelezen 1312 keer)

Offline c.w.Tol

  • Lid
toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Gepost op: 2011/02/13, 22:58:45 »
Heb zojuist Ubuntu Studio 10.10 geïnstalleerd. Ben even vergeten bij de installatie om de diverse software, waarvoor je de Studio wilt gebruiken, aan te vinken om eveneens te installeren. Hoe kan ik dit binnen de Studio herstellen, dat ook deze extra software wordt geïnstalleerd?

Bedankt vast.

Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/14, 00:14:59 »
In eerste instantie voer dit uit: http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia
Hierna kan je nog van alles installeren via het Ubuntu Software Centrum, Synaptic of de terminal. Of eventueel via Internet, waarbij gezegd moet worden, dat installatie via Ubuntu het makkelijkste en veiligste is. Succes.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/14, 02:13:06 »
Dank je Gijsbert, maar dat is niet wat ik bedoel.

Bovendien zit er in Ubuntu Studio geen Ubuntu softwarecentrum.

Nog eens voor de duidelijkheid, ik heb Ubuntu Studio naast de gewone Ubuntu geïnstalleerd. Op een gegeven moment, tijdens de installatie, werd er gevraagd waartoe ik de Ubuntu Studio wilde gaan gebruiken. I.p.v. deze vier aan te vinken met de spatiebalk heb ik per ongeluk enter gedaan en is niets van deze vier aangevinkt, dat scheelt mijns inziens veel pakketten en softwarekanalen. Het toevoegen van softwarekanalen gaat ook wat lastig. Cinelerra is niet te vinden, maar ik weet zeker (gezien de ervaring van een derde) dat dit opgelost had kunnen worden door deze vier items tijdens de installatie goed aan te vinken. Daarom wil ik weten hoe ik dit kan herstellen. Er is geen sprake van een beschadigd systeem, dat lijkt me dus geen optie.
Voor de rest heeft de DVD geen andere opties die dit eventueel zouden kunnen herstellen. Moet het toch via de optie beschadigd systeem repareren, wat zou ik dan kunnen doen (lijkt mij wat stug overigens).
Of de partitie waarop de Studio staat formatteren en opnieuw installeren? Hoe bereik ik dan deze partitie weer?

Bedankt vast.

Offline Roc.am

  • Lid
Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/14, 02:48:32 »
Ik weet niet of dit ook zo werkt onder studio, maar ik vond dit:
http://forum.ubuntu-nl.org/software-en-configuratie/dock-en-ubuntu-studio/

- Roc

Offline c.w.Tol

  • Lid
Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/14, 12:48:03 »
Bedankt mensen, toch maar opnieuw geïnstalleerd op dezelfde partitie, is goed gegaan, de Cinelerra ppa toegevoegd, alles is goed geïnstalleerd nu. Vreemd alleen dat ik nu ca. 100 Gb kwijt ben van de harde schijf, nergens te zien. Waar kan ik die zoeken om die eventueel toe te voegen als vrije ruimte (hoe dit exact toe te voegen als vrije schijf?).

Hoe dan ook vast bedankt  :D

Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/14, 13:18:06 »
Dit kan met gparted, wel van de live Ubuntu cd of zelf een gparted cd branden met gparted http://gparted.sourceforge.net/ Met de gparted op dew vaste schijf kan je alleen USB sticks en externe harde schijven veranderen. De interne schijf kan je dan nl. niet loskoppelen.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline c.w.Tol

  • Lid
Deels opgelost Re: toevoegen diverse software in Ubuntu Studio 10.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/25, 14:22:52 »
Mensen, bedankt voor alle adviezen, de zaken rond Ubuntu Studio zijn keurig opgelost.
Met GParted ben ik al bezig, heb al een kleine vraag separaat hierover in een nieuwe topic gesteld, daar zijn we bijna tot een gedegen oplossing gekomen.
Hoe dan ook, bedankt vast, de Studio werkt perfect.