Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nokia knuffelt met Microsoft...  (gelezen 16931 keer)

Re: Nokia knuffelt met Microsoft...
« Reactie #25 Gepost op: 2011/02/12, 18:19:25 »
Ik gebruik zelf Android op mijn mobiel en ik wil nooit meer wat anders :)
Ik vind dat Windows Phone te gesloten is, het ziet er naar mijn mening niet uit die Metro-tiles en de apps vind ik onoverzichtelijk. De integratie is wel netjes geregeld, maar toch voldoet Android het meeste aan mijn eisen.

« Reactie #26 Gepost op: 2011/02/12, 18:34:09 »
@Gandyman, het zakken van aandelen riekt toch naar voorkennis, ik weet niet of de AFM dat zo leuk vind. :o
Nokia is degelijk, Windows is degelijk, maar met degelijk redt je het tegenwoordig niet meer, het moet ook innovatief zijn.
Ik denk dat ik maar wat aandelenpakketten af moet stoten. :rolleyes:
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2011/02/12, 18:59:46 »
ik wil geen bestuurings systeem waarbij je internet moet hebben om bij je bestanden te kunnen.
wil er mee kunnen bellen en wat extra dingen zolang ik maar niet afhankelijk ben van internet op mijn telefoon.

Vind de win telefoon best innovatief. best goed over na gedacht. maar ik ga eerst kijken wat mij het beste bevalt.
Ik heb ooit naar de i-phone gekeken maar die beviel mij niet.
Is allemaal persoonlijk.
Mocht het niet gaan met Windows dan wisselt Nokia wel weer.

Offline Pfoeh

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2011/02/12, 20:16:25 »
Citaat
ik wil geen bestuurings systeem waarbij je internet moet hebben om bij je bestanden te kunnen.
wil er mee kunnen bellen en wat extra dingen zolang ik maar niet afhankelijk ben van internet op mijn telefoon.

Helemaal mee eens en niet alleen voor de telefoon :-)
Het hele cloud gebeuren staat bij mij overigens helemaal achteraan in de rij van wensen.

Gr
Jeroen
Linux Registered user 485465

Beperkingen voor het vervoer van gevaarlijke stoffen, genoemd onder Tunnelcategorie E in randnummer 1.9.5.2.2. van bijlage 1, gelden voor de ArenAtunnel, gelegen onder de Amsterdam ArenA, te Amsterdam.

« Reactie #29 Gepost op: 2011/02/12, 20:25:45 »
@emiel: Bij Google staat maar weinig in de cloud hoor.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2011/02/12, 20:57:22 »
ja maar het idee dat je internet nodig hebt vind ik niet fijn.
dat nieuwe systeem van ze zonder harde schijf is voor mij helemaal niets.
Maar dat is persoonlijk.
Heb nu een maand gratis internet op mijn telefoon. Maar dat heb ik nog 0 keer gebruikt.

« Reactie #31 Gepost op: 2011/02/12, 21:00:47 »
@emiel: In het begin gebruikte mijn moeder Android zonder internet en ze kon er heerlijk mee werken zonder internet :) En er zit wel degelijk een intern geheugen (harde schijf) op Android.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2011/02/12, 23:04:44 »
bedoelde het nieuwe laptopje van google. die heeft geen harddisk
daar sla je alles bij op, op een externe locatie. zag onlangs dat ze het meer systemen willen toepassen.

Als dit de toekomst is, dan ben ik niet blij.
Het zogenaamde gebruikers gemak word dan wel erg duur. ik gebruik geen internet op mijn telefoon. Dit omdat ik het scherm te klein vind en omdat het voor mij nog te traag is.
Ik vind het tevens niet fijn werken.
Op zo'n groter ding lijkt het mij juist wel weer fijn, maar als ik die neem, dan gebruik ik hem alleen met Wi-Fi.
Er zijn hier genoeg punten waar je gratis wi-fi hebt.

« Reactie #33 Gepost op: 2011/02/13, 11:30:38 »
Wat ik aan Android-telefoons in handen heb gehad is niet altijd even goeie kwaliteit. De Acer BeTouch is bijv. echt prut. Maar als je bij goede merken als HTC gaat kijken, dan is Android echt helemaal fantastisch. Je kunt er zoveel meer mee dan alleen bellen. M'n huidige budget-smartphone Samsung Monte kan daar niet aan tippen. En de Nokia's dus ook niet.

Ik zou het een verstandigere zet vinden als Nokia tegen wil en dank met Android in zee zou gaan. Ten eerste is het systeem een stuk opener en ten tweede krijg je al een behoorlijk uitgewerkt concept in handen met een market die boordevol apps staat. En om dat laatste is het de consument nu juist te doen. Wat dat betreft begint Microsoft nog maar net. Vandaar dat ik het niet zo'n verstandige zet vind. Met z'n tweeën moeten de bedrijven nu een afstand van lichtjaren inhalen. Dat doe je niet één-twee-drie. Zou Nokia Android omarmen, dan zouden ze al een enorme stap in die richting kunnen zetten...
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2011/02/13, 13:21:51 »
De keuze die ze gemaakt hebben komt door de ex microsoft man.
tevens zal er ook wel een deal gemaakt zijn met microsoft. die zullen wel wat aangeboden hebben.
Microsoft heeft er groot belang bij willen ze slagen, dat ze een grote markt hebben.

Ik mis niets op mijn telefoon kwa mogelijkheden.
Het ding doet wat hij moet doen en dat is bellen.
Maar zo heeft iedereen andere eisen.

Het valt mij wel op waar het eerst kleiner en kleiner moest, dat het nu groter en groter word.
Ze lijken alleen niet meer op die koelkast van vroeger. Maar kwa formaat doen ze er steeds minder voor onder.

« Reactie #35 Gepost op: 2011/02/13, 14:38:55 »
@emiel: Deal? Android is gratis te gebruiken, dus dan waren ze goedkoper uit geweest ;)

Offline siegi

• Lid
« Reactie #36 Gepost op: 2011/02/13, 15:09:08 »
@emiel: Deal? Android is gratis te gebruiken, dus dan waren ze goedkoper uit geweest ;)
Android is open source en gratis.
Maar toch hebben enkele producenten van android toestellen al patent schikkingen met microsoft getroffen. Ik weet niet of dit effectief nodig was om welke reden dan ook. Maar het kost in elk geval veel geld.

Ik denk dat nokia zich niet alleen moet gaan concentreren op de hardware markt.
Ze hebben met Qt een sterk wapen in handen.
Onder het moto: "Code Less, Create More, Deploy Everywhere".
Kijk naar het groeiend aantal smartphones en tablads.
Maar ook naar de pc/laptop markt waar het windows monopoly afneemt, in het voordeel van vooral mac OS X. En in mindere mate linux.

Een programmeur moet maar een keer zijn code schrijven, en kan programma voor alle platformen beschikbaar brengen.
Het lijkt met dan wel noodzakelijk dat ze werk maken van ondersteuning voor android naast hun eigen symbian en meego. Maar ook bijv. iOS.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2011/02/13, 16:08:32 »

Ja en nee.
Ik denk dat ze een regeling samen hebben getroffen. Als het ze geld zou kosten, dan zouden ze het niet gedaan hebben. Ik denk dat ze een goede deal hebben. Microsoft is er ook bij gebaat om hun product op de markt te krijgen.
Als Nokia naar een ander systeem was gegaan dan was het voor microsoft vrijwel zeker het einde op de mobiele markt.

« Reactie #38 Gepost op: 2011/02/13, 17:27:35 »
Android is open source en gratis.
Maar toch hebben enkele producenten van android toestellen al patent schikkingen met microsoft getroffen. Ik weet niet of dit effectief nodig was om welke reden dan ook. Maar het kost in elk geval veel geld.
Als ik het  goed heb begrepen rondom die patentzaken, is het meestal een kwestie van patenten uitwisselen. Zo van: ik wil jouw patent gebruiken, maar daarvoor in ruil krijg je een patent van mij... Zoiets. :)
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline siegi

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2011/02/13, 18:01:48 »
Als ik het  goed heb begrepen rondom die patentzaken, is het meestal een kwestie van patenten uitwisselen. Zo van: ik wil jouw patent gebruiken, maar daarvoor in ruil krijg je een patent van mij... Zoiets. :)
Er wordt natuurlijk nergens over bedragen gesproken. Maar volgende zin lijkt me wel duidelijk uit de microsoft website.
Citaat
Under the terms of the agreement, Microsoft will receive royalties from HTC.
http://www.microsoft.com/presspass/press/2010/apr10/04-27mshtcpr.mspx

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #40 Gepost op: 2011/02/14, 19:31:14 »
Nokia is goedkoper uit met Microsoft.
Ze hebben namelijk gisteren bekend gemaakt dat ze een grote som geld hebben gekregen.
In plaats dus om te betalen voor de software, krijgen ze geld als ze het gebruiken.

Doel van Nokia is om Android te verslaan.
Lijkt mij een verkeerde insteek want je strijd als fabrikant niet tegen de software maar tegen andere telefoon fabrikanten.
Ook als Android groter is dan de rest, kun je de grootste zijn met een ander platform.

Nokia is voor het geld gegaan.
De Werknemers van Nokia zijn niet blij met de over stap.

De eerste modellen die ze hebben getoond zien er best goed uit. Zit wel een groot Windows logo op als knop aan de voorkant.
Achterkant Nokia logo. ALs ik het goed heb 3 a 4 verschillende kleuren.

« Reactie #41 Gepost op: 2011/02/14, 20:43:50 »
Eh, ze hoeven niet te betalen voor Android, dus ze zouden sowieso nooit geld zijn kwijtgeweest hoor. Het enige verschil is dat ze betaald krijgen nu, maar ze hebben nooit geld hoeven te betalen voor welke ze ook kozen.

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #42 Gepost op: 2011/02/14, 21:27:26 »
Nee ze kregen zelfs geld toe.
ofwel gratis of gratis + $$$$
Keuze word voor de meeste mensen heel makkelijk te makken door de $$$$.
De gene die er voor hebben gekozen zullen er waarschijnlijk niet armer van geworden zijn.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #43 Gepost op: 2011/02/14, 22:02:53 »
Eh, ze hoeven niet te betalen voor Android, dus ze zouden sowieso nooit geld zijn kwijtgeweest hoor. Het enige verschil is dat ze betaald krijgen nu, maar ze hebben nooit geld hoeven te betalen voor welke ze ook kozen.
Duidelijk mijn eerdere comment niet gelezen ;)

« Reactie #44 Gepost op: 2011/02/14, 23:26:00 »
@siegi: Jawel hoor. Maar waarom zouden ze moeten betalen dan? Motorola betaalt geen cent aan Microsoft en hebben zelfs een rechtszaak lopen tegen Microsoft.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #45 Gepost op: 2011/02/14, 23:53:54 »
@siegi: Jawel hoor. Maar waarom zouden ze moeten betalen dan? Motorola betaalt geen cent aan Microsoft en hebben zelfs een rechtszaak lopen tegen Microsoft.

Feit is dat microsoft verschillende fabrikanten van android toestellen voor de rechtbank sleept. Of dit terecht of onterecht is laat ik in het midden.

Er zijn eigenlijk 2 oplossing:
Ofwel regel je het in der minne zoals HTC onlangs gedaan heeft. (Geld betalen).
Ofwel ga je in de tegenaanval zoals Motorola doet. (Ze hebben misschien niets aan microsoft betaald, maar advocaten, en andere onderzoekers van de zaak kosten ook veel geld)

Conclusie, gebruik van android zal door Nokia niet als gratis beschouwd worden.

« Reactie #46 Gepost op: 2011/02/15, 00:30:42 »
Dat klopt. Maar wel goedkoper dan met MS in zee gaan. Zelfs met de HTC-manier is het nog goedkoper dan met de WP7-manier. Al was het maar vanwege het feit dat je Android geheel naar eigen hand kunt zetten als fabrikant (zie HTC Sense, Motorola MotoBlur, Samsung, Meizu etc.).

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #47 Gepost op: 2011/02/15, 02:01:22 »
Microsoft gebruikt nu Nokia om zich op de markt te zetten.
Ze betalen Nokia een hoop geld om ze hun software te laten gebruiken.
Het geld verdient Microsoft straks terug met app's.

Nokia kon niet goedkoper uit zijn dan ze nu zijn.
Als ze Android hadden genomen dan hadden ze kosten moeten maken om het zo te maken dat het herkenbaar is voor Nokia.
Standaard over nemen is voor een bedrijf als Nokia  geen optie.

WM7 is voor Nokia de goedkoopste oplossing.

Ik heb op YouTube wat naar de WM7 telefoon zitten kijken en ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. Er is goed over na gedacht.
Na het zien van een aantal filmpjes over de WM7 telefoon kreeg ik het gevoel dat het meer voor de zakelijke markt is.
Het werkt allemaal heel mooi en het ziet er strak uit maar als ik zie wat de app;s zijn en hoe het in elkaar zit, dan zie ik dit meer door zakenlui gebruikt worden dan door iemand die voor privé gebruik een telefoon nodig heeft.
Het strak vorm gegeven gedeelte sprak mij wel aan maar het stootte mij ook weer af.
Zo zaten er wel dingen op die zeer handig waren en die ik weer wel zou willen hebben.
Ik denk dat als er genoeg app's zijn die de funfactor toevoegen aan de telefoon, dan heeft het een kans van slagen.
Mocht dit niet zijn en laten ze de goede app's bij Apple en Android, dan zijn ze zo onderuit.

Ik heb naar wat meer filmpjes gekeken van andere telefoons met Android en de i-phone.
Android spreekt mij dan meer aan dan WM7. De i-phone ziet er leuk uit maar die zal ik nooit aanschaffen.

Aangezien ik nog een jaar aan mijn telefoon vast zit en ik niet los een telefoon koop, heb ik genoeg tijd om te kijken hoe de WM7 telefoon zich ontwikkeld met app's.
Android zou nu op 1 staan bij mij maar dat kan over een jaar anders zijn.

« Reactie #48 Gepost op: 2011/02/15, 10:55:41 »
Dat zou dan wel grappig zijn. HTC was een zakelijk merk, maar richten zich nu op jongeren en de startende smartphone-gebruikers en Nokia gaat van jongeren en startende gebruikers naar zakelijk merk.

« Reactie #49 Gepost op: 2011/02/15, 11:13:59 »
HTC heeft mooie spulletjes. 8) Wel duur.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.