Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Updatebeheer  (gelezen 1278 keer)

Offline vuurdoorn

• Lid
Updatebeheer
« Gepost op: 2011/02/11, 12:08:09 »
Hallo,
Vermoedelijk is dit probleem(pje) al eens gemeld. Ik update regelmatig: geen problemen. Daarna vermeldt updatebeheer keurig dat het systeem up-to-date is, alleen de pakketinformatie blijft doortellen! En is inmiddels al 21 dagen geleden voor het laatst bijgewerkt. Iemand enig idee???
Berry

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: Updatebeheer
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/11, 14:42:43 »
Krijg je geen foutmeldingen te zien als je handmatig controleert op nieuwe updates?
Dat kan via de update manager.

Offline vuurdoorn

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/11, 16:07:39 »
Nee, geen foutmelding o.i.d. Het systeem werkt verder zonder een enkel probleem, updates worden automatisch binnengehaald; soms haal ik ze ook handmatig binnen. Dit 'probleem' doet zich trouwens ook voor op mijn netbook.
Berry

Offline rja

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/11, 17:10:34 »
Welke Ubuntu versie gebruik je ?

Je zou in de terminal een sudo apt-get update
                                   sudo apt-get upgrade

Kunnen doen, als er foutmelding zijn hier posten.

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Updatebeheer: echt wat mis?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/12, 11:14:57 »
Ik kan me vergissen, maar er lijkt echt iets mis met updatebeheer in 10.10.

Daarnet even handmatig gecontroleerd, op een computer die dagelijks wordt gebruikt: zes (!) dagen geleden voor het laatst automatisch gecontroleerd op updates. terwijl het ding dagelijks moet nakijken of er updates zijn (aldus ingesteld)!

En jawel: bij handmatige controle bleken er flink wat updates klaar te staan.

sprokkel

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/12, 11:20:24 »
@potjer
Gisteren Zag ik het zelfde hier ???

Offline vuurdoorn

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/12, 12:03:12 »
Ik gebruik 10.10 (op zowel mijn laptop als netbook), en heb zojuist even een handmatige update uitgevoerd op mijn netbook: wordt keurig gedaan maar de teller loopt vrolijk door. Misschien is dit kleine euvel bij 11.04 verholpen!?
Berry

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/12, 17:36:45 »
Ik gebruik 10.10 (op zowel mijn laptop als netbook), en heb zojuist even een handmatige update uitgevoerd op mijn netbook: wordt keurig gedaan maar de teller loopt vrolijk door. Misschien is dit kleine euvel bij 11.04 verholpen!?
Berry

Nou, ik vind dit geen kleinigheid, hoor.... Op updatebeheer moet je blindelings kunnen vertrouwen. Als beschikbare updates simpelweg niet automatisch worden gemeld, dan is dat een ernstige veiligheidsfout.

Offline chaos7

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/12, 18:33:28 »
ik heb met ubuntu 10.10 nergens last van. krijg keurig netjes de melding dat er updates zijn. en dat op allebei de machines. gisteren nog gehad en de laatste daarvoor was 6 februari.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/13, 07:27:18 »
Ik weet niet of dit er mee te maken heeft of dat ik anders een nieuwe topic moet openen, ik gebruik nog 10.04 en krijg sinds een paar dagen de volgende fout met updatebeheer:

Voorconfigureren van pakketten...
dpkg: ontleedfout, in bestand '/var/lib/dpkg/available' bij regel 4412 pakket  'language-pack-gnome-xh' :
 nieuwe regel in veldnaam `!updates.'
E: Sub-process /usr/bin/dpkg returned an error code (2)

Updaten lukt dus niet meer.