Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Formules gezocht OpenOffice Calc  (gelezen 3204 keer)

Offline kristof70

• Lid
[OPGELOST] Formules gezocht OpenOffice Calc
« Gepost op: 2011/02/10, 22:44:37 »
Ik zoek paar formules, alsook paar instellingen van een besturingselement voor OpenOffice Calc.
Om het zo duidelijk mogelijk voor te stellen heb ik een bijlage meegestuurd in ods formaat.

Mocht er iemand zin hebben om zijn hersenen te pijnigen, alvast een grote dank op voorhand.

Getekend: Een tevreden ubuntu-beginnertje die al uren zocht maar opgeeft  :-[
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 11:45:05 door kristof70 »

De kenners van OpenOffice vindt u hier?

Zelf kan ik niet zo goed werken met de besturingselementen die u gebruikt in uw voorbeeld. Misschien kan u rekenblad 2 eens bekijken van de rekenmap in de bijlage? Er staat ook informatie op rekenblad 1 en om alles goed te begrijpen, dient u ook te kijken naar de gedefinieerde namen en de geldigheid van bepaalde cellen.  :rolleyes:

Om één of andere reden wil mijn oplossing niet naar behoren werken? Men dient eerst via Invoegen>> Namen>> Definiëren groepinfo aanklikken en dan op OK te klikken vooraleer de formules naar behoren werken? Wat is hier de oorzaak weer van? Er zitten blijkbaar nogal wat bugs in de huidige versie van OoO ....  :-[ Men moet maar eens proberen om meerdere keren na elkaar cellen samen te voegen ...  :-[ Dit is niet echt aangenaam?
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 08:57:32 door Pattattezak »

Offline emiel1976

• Lid
Ik heb een soort gelijk iets ooit gemaakt. Is wel lang geleden en was in microsoft office.
Volgens mij had ik verwijzingen op tabblad 2 staan.
Het lastigste is het 2de puldown menu. Het is mij tevens nog niet gelukt om het eerste menu te maken maar zal eens kijken wat ik nog er van weet en of het mij lukt in open office.
Weet dat ik toen der tijd er ook heel lang over heb gedaan en dat ik toen ergens op internet wat uitleg heb gevonden.

eerste lukt wel maar het 2de gedeelte wat tevens het lastigste is werkt niet.
Gebruik alleen niet de knop die er zit maar gewoon een cel.
Nooit met dat soort knoppen gewerkt.

Wel lastig want ben openoffice niet gewend.
Ik stop er even mee want ik loop vast. Heb wat gezocht op internet en een simpel pulldown menu maken is geen probleem, maar info over extra dingen heb ik nog niet gevonden.
« Laatst bewerkt op: 2011/02/11, 10:14:04 door emiel1976 »

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
Ik heb hem opgelost middels:
Menu: Gegevens -> Geldigheid -> CellBereik en de functies: Verschuiving(OFFSET), Rij(ROW), Vergelijking(MATCH)

Zie bijlage

Ik moet toegeven dat het niet helemaal werkt zoals ik als een gebruiker zou zien, maar de gegevens worden op de goede manier gevuld.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Offline kristof70

• Lid
Re: [OPGELOST] Formules gezocht OpenOffice Calc
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/11, 11:49:39 »

:D :D :D   Jullie hielpen me goed vooruit, dank u wel !!

Vooral de tip van Ronnie is meer dan één stap voorwaarts voor me.
De besturingselementen kreeg ik aan de praat, weliswaar één besturingselement per groep personen.

In bijlage stuur ik een ods bestandje met de instellingen van die besturingselementen, en hoe ik het deed.

Eén minpuntje nog, er staan 3 besturingselementen, als ik ergens één naam selecteer, dan verschijnt die naam in alle besturingselementen. Mocht iemand weten hoe ik de 2 niet-gebruikte besturingselementen blanco krijg bij het selecteren van een naam, je mag de tip altijd sturen   ;)

Dank  wel nog eens...  Linux en OpenOffice... het smaakt me meer en meer !

Offline emiel1976

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/11, 11:59:52 »
Weer wat geleerd. Verdorie wist niet dat ik nog zo veel zou leren. Word ik straks nog echt slim.

Offline Ronnie

• Lid
    • ronnie.vd.c
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/11, 14:29:19 »

:D :D :D   Jullie hielpen me goed vooruit, dank u wel !!

Vooral de tip van Ronnie is meer dan één stap voorwaarts voor me.
De besturingselementen kreeg ik aan de praat, weliswaar één besturingselement per groep personen.

In bijlage stuur ik een ods bestandje met de instellingen van die besturingselementen, en hoe ik het deed.

Eén minpuntje nog, er staan 3 besturingselementen, als ik ergens één naam selecteer, dan verschijnt die naam in alle besturingselementen. Mocht iemand weten hoe ik de 2 niet-gebruikte besturingselementen blanco krijg bij het selecteren van een naam, je mag de tip altijd sturen   ;)

Dank  wel nog eens...  Linux en OpenOffice... het smaakt me meer en meer !

Weer wat geleerd over het werken met die besturingelementen, dat had ik nog nooit gedaan.

De oplossing voor het 2e probleem:
Omdat alle 3 de besturingselementen gelinkt zijn aan dezelfde cell, veranderen ze allemaal tegelijk. Je zult dus voor elk besturingselement een eigen cell moeten reseveren.

De andere 2 besturingselementen leegmaken zou kunnen door een macro te maken, welke deze leeg maakt en deze te hangen aan de gebeurtenissen (bijv "text gewijzigd" bij het eerste besturingselement)
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal