Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen  (gelezen 1994 keer)

Offline zeger

  • Lid
camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Gepost op: 2011/02/09, 11:52:14 »
Als ik mijn camera (KODAK Easyshare CD43) aan de computer verbind en inschakel, probeert hij 2 keer te mounten.

Hierdoor doet de computer ook twee pogingen om de foto's te importeren. Ik krijg de volgende meldingen:

"Niet in staat KODAK Easyshare CD43 aan te koppelen. Fout bij initialiseren camera: -60: kan het apparaat niet vergrendelen.”
Direct hierna verschijnen er 2 importeerschermen:
de eerste geeft de melding: kan het apparaat niet vergrendelen: camera is reeds in gebruik.
de tweede is correct: alle foto's worden weergegeven en kunnen geïmporteerd worden.

Hoe zorg ik ervoor dat de camera slechts één keer gemount wordt?

Offline chaos7

  • Lid
Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/09, 23:14:08 »
tja, kodak heeft speciale software nodig om goed te kunnen werken, deze software is alleen voor windows.
mijn vriendin had ook veel moeite met de kodak todat we de USB-hub er tussen uithaalde. nu sluit ze de boel aan en als laatste zet ze de camera aan. soms pakt ubuntu de camera, soms niet. als ubuntu het niet pakt schakelt ze gewoon de camera weer uit en weer in. ze kreeg eerst ook een melding van F-spot dat ze moest kiezen welke aansluiting ze wilde gebruiken. na een paar keer de foute gekozen te hebben weet ze nu welke usb-ingang ze moet hebben. beter nog de pc heeft het ook geleerd. kan zijn dat er een update geweest is van F-spot maar ikhou het erbij dat de pc het geleerd heeft. (mag toch wat te dromen hebben, toch?)

dus kijken of er een up-date is
geen usb-hub gebruiken.
eventueel een ander fot progje gebruiken.

succes
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline zeger

  • Lid
Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/10, 19:37:50 »
Bedankt voor je reactie. Ik moet je zeggen dat ik persoonlijk niet zo weg (meer) ben van KODAK. De software onder Windows (Easyshare) vind ik volstrekt ondoorzichtig (waar worden de foto's werkelijk opgeslagen??) en richt zich erop dat je nog meer geld uitgeeft aan KODAK. De camera vind ik ook van matige kwaliteit. Maar ja, soms is het even roeien met de riemen die je hebt.

In eerste instantie had ik veel moeite met de overdracht van de foto's naar Ubuntu, maar dit bleek te liggen aan de batterijen. Zo als het nu is, gaat de overdracht vlekkeloos, alleen: hij probeert steeds een tweede keer aan te koppelen en de bestanden over te dragen. Hij verschijnt ook twee keer op het bureaublad bij aankoppelen. En er verschijnen steeds foutmeldingen die je weg moet klikken. Als het even kan, wil ik daar wel vanaf.

Updates draai ik allemaal, ik kan nog een keer alle poorten langslopen.

Ik weet dat het soms helpt een ander progje te gebruiken. Ik heb er eerder al eens diverse geprobeerd en mijn voorkeur gaat uit naar G-Thumb, een simpele, snelle viewer die bestanden gewoon in een map zet die datum en tijd in de naam heeft. Deze wil ik graag gebruiken.

USB-hubs heb ik niet. Wel heb ik een interne hub losgekoppeld. Hier werd het allemaal wel sneller van, maar het probleem blijft.

Is er niet gewoon ergens een bestandje waarin staat hoe verwisselbare media gemount wordt oid? Dat mijn camera daar per ongeluk 2 keer in staat of zo?

Ben benieuwd of iemand me daarmee verder kan helpen

NB Het zou mooi zijn als mijn pc ook zo zelfredzaam is als de jouwe. Een verbetering is Ubuntu sowieso: De opstarttijd is teruggegaan van 2:45 naar 0:45 sinds ik WinXP de deur uit gedaan heb. Het afsluiten duurt nog geen 10 seconden (dat was bij windows altijd afwachten, soms duurde het minuten ivm updates. En ik heb nog niet ene vastloper gehad!
« Laatst bewerkt op: 2011/02/10, 19:51:37 door zeger »

Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/24, 22:40:52 »
Apart, ik krijg deze zelfde foutmelding al ik mijn samsung galaxy s3 mini aansluit op ubuntu 12.04.

Bij mij koppelt hij ook 2 keer aan maar dat is een keer het interne geheugen van mijn gsm en
een keer mijn micro sd kaartje wat ik in mijn gsm gestopt heb. dus dat vind ik niet vreemd.
(misschien is dat ook bij Zeger de reden voor 2 keer aankoppelen)

Ik krijg wel de mapjes te zien in nautilus, maar deze zijn volgens nautilus leeg.
terwijl er toch echt foto's in staan.
Hij herkent dan wel de mappenstructuur maar submappen en bestanden blijven onzichtbaar.

als ik mijn gsm op windows 7 aansluit ziet hij wel alle inhoudt van de mapjes.

Heeft iemand dit zelfde probleem?
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

« Laatst bewerkt op: 2013/03/04, 11:44:05 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline zwaluw

  • Lid
Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/03, 16:33:01 »
Ten 1e. aan een moderator. zijn hier geen twee afzonderlijke draadjes van de te maken? T.S. vraagt n.l. ten aanzien van koppelproblemen met z'n camera en RobertPeter heeft problemen met een mobiele telefoon.
Ten aanzien van het 2 keer mounten, kan ik wel een opmerking maken. nl. dit is normaal als er in de camera een afzonderlijk intern geheugen is en een afzonderlijke SD-kaart. Deze worden afzonderlijk aangekoppeld en zijn dan ook afzonderlijk zichtbaar Voor het probleem ten aanzien van de camera weet ik geen oplossing.
De opmerking ten aanzien van het aankoppelen van de telefoon van RobertPeter is ook hier van toepassing. Twee afzonderlijke geheugens worden ook afzonderlijk aangekoppeld.
Een oplossing voor dit probleem is als volgt:
Op de Galaxy  ga je naar [b]Menu[/b]-> [b]Settings[/b] -> [b]Draadloos en Netwerken[/b] -> [b] USB-Hulpprogramma's [/b]
Vervolgens op [b]Opslag verbinden met PC[/b] en op [b]USB-opslag aansluiten[/b] klikken
Nu kun je via de Verkenner verder op je PC

Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/03, 17:08:34 »
bedankt voor je antwoord
Echter als ik in het menu naar setting/instellingen ga vervolgens naar draadloos en netwerken dan staat in mijn gsm de volgende zaken die ik kan aanpassen:
Wi-Fi   aan uit
Bleutooth aan uit
gegevensgebruik : om mobiel gegevens gebruik in te stellen
en meer instellingen: waaronder de volgende zaken te vinden zijn : vliegtuigstand , mobiele netwerken, thetering, vpn, dlna en kies via Wi-Fi maar niets over usb.

elders kan ik ook niets vinden over usb.
Als ik het usb draadje aan de computer hang geeft de gsm , onder het voorblad bovenschuifpagina, dat hij verbonden is. hij geeft aan : aangesloten als media apparaat (mtp)
als ik hierop dubbelklik kan ik ook nog kiezen voor camera (ptp) en daar staat dat ik foto's kan overbrengen.
echter met beide keuzes geeft hij bovenstaande foutmelding
Overigens ik gebruik Android versie 4.1.2
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline jan11000

  • Lid
Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/03, 19:56:20 »
Kijk eens met nautilus in admin mode, opstarten met terminal "gksudo nautilus"

En kijk eens bij de user, daar kun je rechten wijzigen, wat de user wel en niet mag.

Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/03, 20:00:39 »
oke dank je ga ik proberen

Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Offline zwaluw

  • Lid
Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/03, 20:30:57 »
@Robert Peter,
heb je misschien iets aan dit draadje
http://forum.ubuntu-nl.org/hardware-en-drivers/ubuntu-12-04-en-android-mtp-verbinding/
vlgs je gebruiksaanwijzing heb je een MTP verbinding nodig
 Open het meldingenvenster en tik op Aangesloten als media-apparaat → Media-apparaat
(MTP).

Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/04, 11:14:08 »
Hoy  Zwaluw,
bedankt voor het draadje echter op android 4.1.2 werkt dat niet, er zijn op genoemde plaatsen geen usb instellingen gevonden.
Hij herkent dan wel de mappenstructuur maar submappen en bestanden blijven onzichtbaar. Kopieren lukt ook niet.

Hoy  jan1100,
Heb het geprobeerd echter als ik via gksudo nautilus open ziet hij de bewuste android mappen niet, of doe ik nog iets verkeerd. terwijl hij die wel ziet als ik nautilus normaal open

« Laatst bewerkt op: 2013/03/04, 11:42:53 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.

Re: camera mount 2 keer, dit veroorzaakt onnodige foutmeldingen
« Reactie #10 Gepost op: 2013/03/04, 11:26:32 »
vervolg: er gaat nu nog wat anders fout.
ik heb getracht opnieuw nautilus te openen met gksudo en dan doet hij niets meer, hij wacht een paar seconden en dan zie ik de normale cursor weer knipperen en opent hij nautilus niet meer.
Toen heb ik gewoon "sudo nautilus" geprobeerd  en krijg ik volgende foutmelding (zie bijlage) of is dat normaal?



Fout van de gksudo nautilus Inmiddels OPGELOST via  de volgende toverspreuk :pkexec chmod go-w /usr/lib/sudo/sudoers.so
« Laatst bewerkt op: 2013/03/04, 12:08:42 door RobertPeter »
Asus Vivobook Ryzen7   Ubuntu 22.04.1 Gnome


Haastige spoed is alleen maar goed om vlooien te vangen.