Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem windowranden weg  (gelezen 639 keer)

Offline evarie

• Lid
probleem windowranden weg
« Gepost op: 2011/02/04, 11:58:46 »
Als ik weet hoe ik dit moet opzoeken om dit probleem op te lossen dan zou ik dat doen.
Maar het probleem ziet er zo ingewikkeld uit, dat het voor mijn rust beter is om dit hier te vragen. Het probleem ontstaat na een bewerking of na dat het scherm standby gaat. De computer blijft dan gewoon zijn werk doen. Na het aanraken van de shift toets, zie ik geen knopjes meer in elke window waarme je kan maximaliseren minimaliseren en sluiten. Ik heb nog de oude installatie home partitie van ubuntu 8.04 met daar overheen geinstalleerd ubuntu 10.04 Ik heb dus nog het vorige thema/sjabloon in mijn home partitie staan. Ik hoop dat je het snapt anders moet je het hieronder even vragen.

Hopelijk kan je me helpen dit probleem op te lossen. Probleem oplossen in ubuntu is altijd dankbaar werk. Want opnieuw installeren verstoord mijn ervaring met ubuntu.

Opnieuw opstarten helpt wel, maar het probleem komt regelmatig terug.

Offline Luuk58

• Lid
Re: probleem windowranden weg
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/04, 12:06:50 »
Als dat gebeurt kun je de balken terugkrijgen door ALT+F2, en dan gtk-window-decorator --replace uit te voeren.

Permanente oplossing weet ik zo niet...

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/04, 12:06:50 »
Schakel de visuele effecten eens uit:
http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld#TOC-Slecht-beeld
(punt 2)

Offline evarie

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/04, 12:21:15 »
Dank je wel

weet je misschien ook hoe ik het thema van ubuntu 10.04 in kan stellen?
Dit trekje lijkt op een fout door de samenkomst van twee ubuntu versies zoals ik al had uit gelegt, met de home partitie en de systeem partitie.

Offline evarie

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/04, 12:31:39 »
Ik heb het thema veranderd. Nu heb ik dus het nieuwe thema van ubuntu 10.04. Nu maar hopen dat het probleem niet meer terug komt.