Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] plaatsen van openvpn plugin in bestand Netwerkverbindingen  (gelezen 602 keer)

Offline Gerard

• Lid
Ik maak gebruik van een VPN-provider ( vpntunnel.se). Deze is o.a. geïnstalleerd op een laptop Toshiba Satelite onder Ubuntu 10.04.
Op mijn netbook Samsung N210 had ik ook Ubuntu 10.04 , maar dan de remix versie. Daar kreeg ik het op dezelfde manier geïnstalleerd via aanmelden Netwerkverbindingen , tabblad Openvpn.

Nu heb ik op mijn netbook Ubuntu 10.10 remix geïnstalleerd (dubbelopstart-systeem met Windows) en is het tabblad "openvpn"niet aanwezig, wel het tabblad PPTP , maar daar heb ik niets aan.
Het lukt mij niet om hierin  de plugin plaatsen. Ook pogingen om het via het volgende protocol te proberen liepen op niets uit.
(www.vpntunnel.se/howto/linux.pdf.
Heeft iemand hier een oplossing voor, anders moet ik terug naar de 10.04 versie.
Gerard
« Laatst bewerkt op: 2011/02/04, 12:21:21 door Gerard »

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
Re: plaatsen van openvpn plugin in bestand Netwerkverbindingen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/04, 08:26:25 »
Waarschijnlijk mis je nog een pakket voor de OpenVPN ondersteuning.
Kijk eens of het pakket network-manager-openvpn-gnome geïnstalleerd is, zo niet installeer deze dan.

Offline Gerard

• Lid
Re: plaatsen van openvpn plugin in bestand Netwerkverbindingen
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/04, 11:29:45 »
Zeer bedankt. Meteen goed. Mogelijk kunnen anderen ook hun voordeel doen met deze tip.
Gerard