Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen internet bij (even) een andere provider?  (gelezen 1123 keer)

Geen internet bij (even) een andere provider?
« Gepost op: 2011/02/01, 18:23:50 »
Ik heb normaal Telfort,maar ga straks over op Lijbrandt glasvezel internet.Dat is vandaag geinstalleerd na een hele lange tijd wachten.Ik had Windows even aan om een andere reden,en ik kon zo de ene plug er uit halen en de andere er in en hup het internet(en de download) ging gewoon verder.Ik kom op Ubuntu en krijg te zien dat het internet het niet meer werkt!Dus maar weer mijn oude plug er in.Mijn vraag is,hoe kan dat??Want straks gaat ie er toch vast in....
Doe rustig aan,ben ik ook de hele dag druk mee.

Re: Geen internet bij (even) een andere provider?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/01, 23:51:05 »
Even deze vraag uppen.... :(

« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/02, 00:10:38 »
Het enige wat ik zo kan bedenken, Windows kaapt het adres. Probeer dit eens http://sites.google.com/site/computertip/geenbedraadinternet
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/02, 00:32:56 »
Even deze vraag uppen.... :(

Hoe vervelend ook, we hebben een regel op dubbelposten; enkel na 48 uur geen antwoord te hebben gehad.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/02, 09:41:57 »
Die link van Gijsbert had ik al gedaan,maar hielp niet.Maar eigenlijk is het probleem over,gewoon door de pc een nacht HELEMAAL uit te zetten!En op te starten met meteen de andere kabel er in,dus die van Glashart o.t.w. Lijbrandt.Alleen maar software matig uit zetten voldoet dan duidelijk niet...
Vraag me alleen nu weer af of hij weer werkt als ik de oude kabel er weer in zet ...Want die kabel van Glashart was maar een proef,moet hem nog helemaal van uit de meterkast naar mijn pc brengen,hij ligt nu nog maar op de vloer.En dat is via de ruimte onder de plinten,dus die moeten er helemaal af..Evenals de kabel voor de telefoon.......En daarna de kabels voor de TV,via de kruipruimte,dus ik heb nog wel wat te doen.... =D

« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/02, 09:59:56 »
Ik ga de kruipruimte niet in bij mij, allemaal enge beestjes. :o  XD
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/02, 12:51:52 »
Ik heb gelukkig een hoge kruipruimte,die bovendien ook nog kurkdroog is,dus het valt wel mee...Dat ie hoog is komt omdat in Almere de grond nog steeds in klinkt na zo'n 40 jaar...Mijn terras moet ook weer nodig op gehoogd worden...
M.a.w.,beestjes zitten altijd hoog,dus kom er met mijn hoofd niet door heen... =D