Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Inloggen lukt niet  (gelezen 1662 keer)

Offline Rebbie

• Lid
Inloggen lukt niet
« Gepost op: 2011/02/01, 16:34:27 »
Hallo,
Ubuntu 10.10 geinstalleerd.( Na veel moeite )
Echter na weer opstarten inlognaam ingevuld, maar het paswoord wordt niet zichtbaar.
Vervolgens komt: login incorrect.

Inloggen dus niet mogelijk.

Mvg. Rebbie

Re: Inloggen lukt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2011/02/01, 17:05:17 »
Heb je het grafische inlogscherm of een terminal inlogscherm?
Bij een het grafische inlog scherm hoor je na de inlognaam een balkje te krijgen waar je het wachtwoord in kan vullen.
Bij een terminal zie je niets van het wachtwoord wat je invult.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline Rebbie

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/02/01, 17:11:35 »
Het is een zwart DOS-scherm.
De inlognaam verschijnt gewoon in
beeld, na "enter" blijft de cursor knipperen tot de login time verstreken is.

« Reactie #3 Gepost op: 2011/02/01, 17:24:39 »
Bij mij staat er gijs-desktop login:  Achter login: type ik mijn gebruikersnaam, die ik tijdens de installatie heb opgegeven.
Na een ENTER krijg ik Password: te zien,hier type ik mijn wachtwoord in, hier zie je dus niets van, geen sterretjes, geen balletje, helemaal niets. Gewoon blind intypen en geef een ENTER.
Even een andere vraag, heb je de Desktop editie geïnstalleerd? Dan hoor je normaal gesproken een grafisch inlogscherm te zien.

« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/01, 17:32:14 »
Het is een zwart DOS-scherm.

Terminal in linux taal ;)
En altijd als je in de terminal zit word er niets weergeven bij het wachtwoord, maar al typ je je wachtwoord in doet hij het wel gewoon, heb je al eens gekeken naar FAQ's? Meestal staat het daar wel in ;)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline Rebbie

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/01, 17:36:47 »
Ik krijg eerst een grafisch scherm, met de vraag welk systeem opgestart moet worden.
Na "enter"op Ubuntu wordt de login gevraagd. Na "enter" het wachtwoord, vervolgens
"login incorrect"

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/01, 17:41:15 »
En je ziet dat in een soort tekstscherm? Lekker saaie witte lettertjes op zwarte achtergrond die aan de jaren '60 doen denken? Dan is er iets fout in je installatie. Je hoort een bruin (of eerder licht grijs bruin) gekleurd, grafisch inlogscherm te krijgen.

Offline Rebbie

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/01, 17:44:25 »
Inderdaad een DOSscherm.
Zwart met witte letters.
Ik ben inmiddels voor de 5e keer opnieuw gaan installeren.
Thanx

« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/01, 17:56:02 »
Heb je ook Windows? En heb je Ubuntu binnen Windows geïnstalleerd(Wubi) of ernaast (dualboot)?
In het laatste geval, krijg je het Grub menu, kies nu niet de eerste optie maar de tweede optie waar recovery bij staat. Je ziet eerst heel veel regels tekst voorbij komen, gewoon laten gaan. Daarna krijg je een keuze menu te zien, kies hier failsafeX  na uitvoering de computer herstarten met sudo reboot now
Voor installatie zie http://wiki.ubuntu-nl.org/InstallatieDesktop of http://sites.google.com/site/computertip/
« Laatst bewerkt op: 2011/02/01, 17:58:13 door Gijsbert »

Offline Rebbie

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2011/02/01, 18:05:06 »
Ik heb Ubuntu op een ander schijf geinstalleerd, maar nu blijkt Windows eraf geformateerd te zijn.
(geen probleem)
Echter ook de tweede optie werkte niet.
De computer startte dan weer opnieuw op.
Ik ben echter Ubuntu opnieuw aan het installeren.

Offline heir4c

• Lid
« Reactie #10 Gepost op: 2011/02/01, 18:08:56 »
Je kan altijd nog als root inloggen (enkel in de terminal, in het grafische gedeelte is root standaard uitgeschakeld.
Tik root voor de gebruikersnaam en als het paswoord gevraagd word klik je gewoon op Enter.
Dan als je de root prompt ziet (iets in de zin van: root@computernaam) tik daar dan achter: startx
Zodra je nu toch op het Bureaublad terecht komt ga je eerst naar: Systeem>Beheer>Stuurprogramma's om te kijken of er een driver word aangegeven. Zo ja, vink die dan aan.
Daarna wel weer heropstarten zodat je niet als root blijft werken.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

Offline Mikkel

• Lid
« Reactie #11 Gepost op: 2011/02/01, 22:53:03 »
Na "enter" het wachtwoord, vervolgens
"login incorrect"

Staat misschien de Caps Lock aan bij het typen van je wachtwoord?