Hallo,
Al meerdere keren dit forum bekeken om te kijken of Ubuntu nu echt iets voor mij zou zijn. Na een aantal oudere versies nu echt versie 10.10 geinstalleerd. En zowaar, ik heb er heerlijk mee kunnen werken. Tot eergisteravond. Ik loop tegen een dubbel probleem aan, wat ik in dit forum niet tegenkom.
Na installatie van Flash player in Firefox [ik weet niet of dat de trigger was], ging Ubuntu heel traag reageren, zo traag dat de muisaanwijzer begon te stotteren. Hierop Firefox helemaal weg gehaald, maar het probleem bleef. Programma hangen, moeten geforcerd gesloten worden, enzovoorts. In de opstartGrub is Ubuntu 10.10 verdwenen, er is de keuze uit ze versies van versie 2.6.35.
Ook Vista wilde hierna niet meer opstarten. De groene opstartbalk blijft lopen, maar start niet door, ook niet met een systeem herstel DVD.
Terug naar Ubuntu, versie 2.6.35-25 aangeklikt [de enige die werkt] en versie 10.10 start op. Vreemd, maar toch fijn. Na een minuut vertraagd de computersl weer, en Firefox bij installatie wordt aangemerkt als niet vertrouwde software. Ook zijn mijn partities onherkenbaar en heb ik wel 60 harde schijven die allemaal de volledige schijfgrootte zonder partities aangeven.
Ik ben ten einde raad, want bij opnieuw installeren kan ik alleen nog kiezen voor het volledig wissen van de schijf, waardoor ook belangrijke info gewist wordt. De andere opties lopen vast.
Kan iemand mij alsjeblieft verder helpen?