Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: waar kan ik de map / bestand met afspeellijst van Rhythmbox vinden  (gelezen 1772 keer)

Offline tryer

• Lid
ik probeer de afspeellijst (met honderden nummers) in Rhythmbox te vinden om die te importeren in Spotify. Ik kan die map niet vinden, heb gekeken bij playlist met zoekfuncties, ook verborgen bestanden weergeven aan gezet. Ik vind wel playlistmappen maar kan mijn afspeellijst niet vinden. Wie wil me helpen ?

Offline Tom

• Lid
Re: waar kan ik de map / bestand met afspeellijst van Rhythmbox vinden
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/30, 22:33:35 »
Verborgen bestanden -  config  - apps staat hij daar niet in ?.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline tryer

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/30, 23:59:10 »
Nee helaas, ik heb met de zoekfunctie alle bestanden laten doorzoeken met de naam van de afspeellijst en met playlist. Ik krijg wel een aantal mappen met playlist, maar daar staan geen namen van de afspeelnummers in

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/31, 00:03:48 »
Kijk eens in ~/.local/share/rhythmbox

De playlist is een xml bestand, dus die zal je wel even moeten bewerken voordat je hem kan importeren denk ik.

Edit: en je kan ook met de rechtermuisknop op een playlist klikken in RB, en kiezen voor opslaan.
Dan kan je zelf kiezen waar het bestand terechtkomt, en dan is het wel een redelijk stanaard .pls bestand.
« Laatst bewerkt op: 2011/01/31, 00:05:38 door Johan van Dijk »

Offline tryer

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2011/02/01, 00:19:21 »
Beste Johan, bedankt voor je meedenken:

Ik heb "~/.local/share/rhythmbox" in de zoekfunctie van bestandssysteem gezocht, dat kon hij niet vinden. Misschien doe ik het verkeerd, hoe moet ik het anders vinden ?

Ik heb de playlist wel kunnen opslaan met de rechter muisknop op mijn bureaublad, hij gaf zelf .pls extensie aan. Tekenset Unicode UTF-8 (wat dat ook mag betekenen). Ga het morgen proberen te installeren. Ik laat het nog weten. Ik verwacht nog een ander probleem. Mijn afspeellijst staat op een andere partitie van mijn harde schijf. Fortify (open versie) gebruik ik via Wine. Met Fortify op Wine kan ik mijn andere partitie waar mijn Library opstaat, niet bereiken.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
« Reactie #5 Gepost op: 2011/02/01, 01:17:25 »
.local is een verborgen map in je home-map. Druk op control-h om die zichtbaar te maken.
In deze map staat de map share, en vervolgens kom je bij rhythmbox uit.

Offline tryer

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2011/02/04, 19:48:20 »
bedankt Johan, ik heb het bestand gevonden, maar het is me niet gelukt om het in spotify te plaatsen. Heb je enig idee hoe ik dat kan doen ??

« Reactie #7 Gepost op: 2011/02/04, 21:56:20 »
Volgens mij geef je onder spotify gewoon je map op waar je jouw lokale muziek hebt opgeslagen. Dat zou zoiets als  /home/tryer/muziek kunnen zijn. Maar dat weet je ongetwijfeld zelf wel.
Linux op je desktop: Digiplace - http://www.digiplace.nl

Offline tryer

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2011/02/04, 22:32:06 »
beste Digiplace, bedankt voor het meedenken, maar het gaat niet om mijn library, ik ben dit draadje begonnen met de vraag hoe ik mij playlist van Rhythmbox (honderden nummers) kan overzetten in Spotify. De afspeellijst van Window media Player neemt hij wel automatisch over.